Får man ha hojen kvar längre än fem minuter i Östeuropa?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hojen fick jag ha kvar, men inte solglasögonen. :( De blev stulna.

Det var slipade glas i dem, så hoppas tjuven får huvudvärk av att ha dem på sig. :mad:

Åkte på böter också. 1250 kr. Skulle flytta hojen typ 30 meter - den stod lite dumt parkerad - och orkade inte gå 30 meter åt andra hållet för att hämta hjälmen. Självklart kör det förbi en polis just då. :( Att kroater kör runt framför polisstationen utan hjälm på sina sporthojar, det gick däremot tydligen alldeles utmärkt. Även ok för den polis som körde på landsvägen i ca 90 km/h och hade hjälmen fastkilad i armen. :rolleyes:

Människorna där överlag gör att jag inte kommer återvända till landet på ett tag, vilket är synd med tanke på att det var otroligt vackert där!

Ska lägga upp en tråd om äventyret längre fram i höst. :tummenupp

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Något slags stöt larm kanske kan rekommenderas om det finns(??) om du parkerar hojen brevid tält t.ex.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ajaj. Du verkar haft otur. Jag hade inga problem med varken folk eller poliser...... och mina solglasögon satt jag sönder själv.

Det var slipade glas i dem, så hoppas tjuven får huvudvärk av att ha dem på sig. :mad:

Åkte på böter också. 1250 kr. Skulle flytta hojen typ 30 meter - den stod lite dumt parkerad - och orkade inte gå 30 meter åt andra hållet för att hämta hjälmen. Självklart kör det förbi en polis just då. :( Att kroater kör runt framför polisstationen utan hjälm på sina sporthojar, det gick däremot tydligen alldeles utmärkt. Även ok för den polis som körde på landsvägen i ca 90 km/h och hade hjälmen fastkilad i armen. :rolleyes:

Människorna där överlag gör att jag inte kommer återvända till landet på ett tag, vilket är synd med tanke på att det var otroligt vackert där!

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
:brinnerup

Rackarns då.... Har inte haft några problem alls vad det gäller vare sig polisen eller tjuvar och vi har plöjt igenom 18 länder i Östeuropa nu. Däribland Ukraina, Albaninen, Makedonien m.m. Igår glömde min flickvän sin tankväska på en bensinmack i Österrike och när vi kom på det och hade tagit oss tillbaka till macken 50 minuter senare stod den kvar orörd på samma ställe. Tankväskan innehöll körkort, pengar, betalkort, regbevis till hojen, grönt kort och en massa annat man inte vill bli av med. Snacka om tur..... Om man nu absolut ska glömma sin tankväska är det nog bättre att göra det i Österrike än i Albanien men vi har som sagt inte haft några problem alls. Kvaliten på vissa vägar och värmen (+46 i Albanien) har varit mer problematiskt..... :skrämd

MVH//J

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...