Får man igen pengarna?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hej min crm ser ut som wwIII i pocketformat och jag funderar på att göra något åt det. Så nu är frågan hur mycket får man igen? Inte för att jag kan går plus på den där hojen men ändå..

det jag funderar på är mindre blinkers (dom som satt på tmn men har bara tre...:tomten får väll sno från nån moppe..) , ny framskärm, ny lampa och nytt sadelöverdrag. Och sen kanske tvätta hojen...:rolleyes:

Dom sakerna lär man ju få igen men sen finns det mycket mer som vill fixas.

tex ny lack då jag inte gillar malmlö ff och inte tänker åka runt på en suporter hoj till dom...

Nu har jag sånn rötta att farsan har en polare som är lackare så jag kan får det lackat av han grattis men får betala för färg och göra förarbetet.
Men sen kommer ju det att fräsha kåper och rissig ram ser ju inte heller fint ut, och det är grymt mycket jobb att lacka om den. :näsblod

Är det värt det? Kommer ju få dras med den tills nästa sommar så man vill inte åka runt på något allt för rissigt.

Om någon har någon lampa eller skärm liggandes så pma gärna.

Vad skulle ni tro att man kan få för en rigktigt fin fräch crm? 18?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jaaadu.. Jag köpte min CRM för 12'000.. Lade ut 3000:- och sålde den för 19500! Och du vet ju själv på ett ungefär vad som va gjort..

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
prulle skrev:
2436989 Hej min crm ser ut som wwIII i pocketformat och jag funderar på att göra något åt det. Så nu är frågan hur mycket får man igen? Inte för att jag kan går plus på den där hojen men ändå..

det jag funderar på är mindre blinkers (dom som satt på tmn men har bara tre...:tomten får väll sno från nån moppe..) , ny framskärm, ny lampa och nytt sadelöverdrag. Och sen kanske tvätta hojen...:rolleyes:

Dom sakerna lär man ju få igen men sen finns det mycket mer som vill fixas.

tex ny lack då jag inte gillar malmlö ff och inte tänker åka runt på en suporter hoj till dom...

Nu har jag sånn rötta att farsan har en polare som är lackare så jag kan får det lackat av han grattis men får betala för färg och göra förarbetet.
Men sen kommer ju det att fräsha kåper och rissig ram ser ju inte heller fint ut, och det är grymt mycket jobb att lacka om den. :näsblod

Är det värt det? Kommer ju få dras med den tills nästa sommar så man vill inte åka runt på något allt för rissigt.

Om någon har någon lampa eller skärm liggandes så pma gärna.

Vad skulle ni tro att man kan få för en rigktigt fin fräch crm? 18?

Pengar är till för att spenderas :tummenupp

Men om du kan göra så mycket som möjligt själv ochd et blir bra så tjänar du mycket på det. Och 18 bör du få för en fräsch crm.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag köpte min för 18 (helrenoverad) och lagt ut snart runt 13 och jag får inte igen pengarna. Men kul har det varit:näsblod:hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Bärgren skrev:
2437009 Pengar är till för att spenderas :tummenupp

Men om du kan göra så mycket som möjligt själv ochd et blir bra så tjänar du mycket på det. Och 18 bör du få för en fräsch crm.
jo men det finns mycket att spendera pengar på och man vill gärna kunna spendera dom igen..

Annars kan jag börja sälja kolv kostverk..

Lundgren skrev:
2437010 Jag köpte min för 18 (helrenoverad) och lagt ut snart runt 13 och jag får inte igen pengarna. Men kul har det varit:näsblod:hihi
Okej då borde man kunna få ut arton för den.. får nog inte ut mer än 13 nu :hihi

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2437015 jo men det finns mycket att spendera pengar på och man vill gärna kunna spendera dom igen..

Annars kan jag börja sälja kolv kostverk..

Okej då borde man kunna få ut arton för den.. får nog inte ut mer än 13 nu :hihi
Jo 18 kan du få för en riktigt fräsch org crm med lite styling. har räknat med en 19 eller något för min utan fälgarna. Med fälgarna så ligger den väl på ungefär 25 eller något. Fälgarna kostar ju en del, samt uppsättningar däck:näsblod

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Jag har lagt för mkt, och inte gråter jag? :rolleyes:

Nej men om den är fräsh så får du mer för den. Eftersom du ska ha den nästa år kommer du vara fett stolt att glida omkring med en hoj som kanske blir äckligt snygg. Då känns arbetet nog värt det! :pannkyss

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2437029 Jo 18 kan du få för en riktigt fräsch org crm med lite styling. har räknat med en 19 eller något för min utan fälgarna. Med fälgarna så ligger den väl på ungefär 25 eller något. Fälgarna kostar ju en del, samt uppsättningar däck:näsblod
okej! Men du lacka aldrig ramen va? Min är ju inte allt för vaker..

crossniklas skrev:
2437037 Jag har lagt för mkt, och inte gråter jag? :rolleyes:

Nej men om den är fräsh så får du mer för den. Eftersom du ska ha den nästa år kommer du vara fett stolt att glida omkring med en hoj som kanske blir äckligt snygg. Då känns arbetet nog värt det! :pannkyss
Sant.

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2437044 okej! Men du lacka aldrig ramen va? Min är ju inte allt för vaker..

Sant.
Nej slipade baar av rost fläckar och fräschade upp den. Blev inte 100% men klart bättre än innan:)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Fan jag har en digitalmätare som skulle suttit på tmn men som inte behövs och en trasig mätare på crmn är det ett teken? Drivningen nere vid hulet är trasigt å det ska dom ha 1000 för :skrämd

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2437071 Fan jag har en digitalmätare som skulle suttit på tmn men som inte behövs och en trasig mätare på crmn är det ett teken? Drivningen nere vid hulet är trasigt å det ska dom ha 1000 för :skrämd
Det är ett tecken:fakta

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Btw säljer mekonomen mc batterier? Har mkt närmare till dom än bilbutrix.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2439642 Ja de säljer. De har rätt dimension för crm:en med.
Gött!

Lundgren skrev:
2439642 Ja de säljer. De har rätt dimension för crm:en med.
Vart har du satt blinkersen föresten? jag har en fet ide till bakljus och nummerskylt men blinkers kommer jag inte på något vettigt.. Känns lite dumt att ha dom i hjulhuset eller?

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2439649 Gött!

Vart har du satt blinkersen föresten? jag har en fet ide till bakljus och nummerskylt men blinkers kommer jag inte på något vettigt.. Känns lite dumt att ha dom i hjulhuset eller?
Jag har en båge som är skruvad i skärmen.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2439683 Jag har en båge som är skruvad i skärmen.
Okej. om 5 minuter får jag hem cad å då ska jag rita en mall för baklysset jag tänkte bygga. Ska ju inte besiktiga hojen någonsin så det är inte mitt problem att det inte är e märkt. :hihi

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2439694 Okej. om 5 minuter får jag hem cad å då ska jag rita en mall för baklysset jag tänkte bygga. Ska ju inte besiktiga hojen någonsin så det är inte mitt problem att det inte är e märkt. :hihi
:hihi Dock är mit det, fast ingen skyltbelysning dock:tomten Avgasröret sotar ju ner en del nu då. Och inte bara ena blinkersen men också baklampan och den andra blinkersen:tomten

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2439709 :hihi Dock är mit det, fast ingen skyltbelysning dock:tomten Avgasröret sotar ju ner en del nu då. Och inte bara ena blinkersen men också baklampan och den andra blinkersen:tomten
haha ja jag funderar lite på att göra en ny ljuddämpare men jag gillar att den är tyst men den kunde fått va lite snyggare..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...