Får man igen pengarna?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2439720 haha ja jag funderar lite på att göra en ny ljuddämpare men jag gillar att den är tyst men den kunde fått va lite snyggare..
Tänkte också göra det, men det gick inte göra som jag ville för att det var för trångt så jag struntade i det:hihi

Det jobbiga med min är att den låter så in i fan:näsblod Eller ja jobbiga och jobbiga. Kan bli lite jobbigt om man kör 20 mil i sträck utan paus:näsblod. Men vem orkar det på motard:hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
2439733 Tänkte också göra det, men det gick inte göra som jag ville för att det var för trångt så jag struntade i det:hihi

Det jobbiga med min är att den låter så in i fan:näsblod Eller ja jobbiga och jobbiga. Kan bli lite jobbigt om man kör 20 mil i sträck utan paus:näsblod. Men vem orkar det på motard:hihi
:hej körde skurup-trelleborg-runt trelleborg med rosen (ingen av oss hittade så det blev bara ett kort tag)-skurup-rydsgård-ystad-tomelila-sen gick jag dom 2 sista milen..

Men vad va detsom inte gick? va den tvungen att va bokad eller vad?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2439746 :hej körde skurup-trelleborg-runt trelleborg med rosen (ingen av oss hittade så det blev bara ett kort tag)-skurup-rydsgård-ystad-tomelila-sen gick jag dom 2 sista milen..

Men vad va detsom inte gick? va den tvungen att va bokad eller vad?
Nej men jag ville ha a lá sxv med en hel ljuddämpare under bakskärmen som mynnade ut på båda sidor. Men om det skulle ha funkat hade mitten rörena blivit för små för min smak.

Men du är inte klok. Hur ont hade du inte i röven då:näsblod

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2439755 Nej men jag ville ha a lá sxv med en hel ljuddämpare under bakskärmen som mynnade ut på båda sidor. Men om det skulle ha funkat hade mitten rörena blivit för små för min smak.

Men du är inte klok. Hur ont hade du inte i röven då:näsblod
Har lika ont efter 2 mil sne blir det faktiskt bättre.

Okejmjo det hade varigt riktigt fet. Funderar på å göra något sånt och strunta i att effekten blir lidande.

Fan det va ett tag sen man höll på i cad och 2006är lite uddaterat mot 2004 men jag lär mig här är en ide bild på mitt baklysse. Varje ring är en diod. Hade tänkt skriva ut ritningen och fästa den på en högblank aluminium plåt och borra i ut alla hål och sen bara trycka i dioderna och boka upp kanterna så det blir som en reflektor och sen fästa en plexi skiva utan på.

Vad tror du om det?

Fan jag måste övertala skolan att man vist kan ha både cad och matte c.:D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2439867 Har lika ont efter 2 mil sne blir det faktiskt bättre.

Okejmjo det hade varigt riktigt fet. Funderar på å göra något sånt och strunta i att effekten blir lidande.

Fan det va ett tag sen man höll på i cad och 2006är lite uddaterat mot 2004 men jag lär mig här är en ide bild på mitt baklysse. Varje ring är en diod. Hade tänkt skriva ut ritningen och fästa den på en högblank aluminium plåt och borra i ut alla hål och sen bara trycka i dioderna och boka upp kanterna så det blir som en reflektor och sen fästa en plexi skiva utan på.

Vad tror du om det?

Fan jag måste övertala skolan att man vist kan ha både cad och matte c.:D
Det låter skitbra.

Fast effekten blir itne så lidande faktiskt. Om kröken är rätt avstämd för cylindern ska det inte spela någon roll ( seriös 2t trimmar lärt mig). På standard krök gör det liite skillnade men inte mycke. Men den är märkbar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2439889 Det låter skitbra.

Fast effekten blir itne så lidande faktiskt. Om kröken är rätt avstämd för cylindern ska det inte spela någon roll ( seriös 2t trimmar lärt mig). På standard krök gör det liite skillnade men inte mycke. Men den är märkbar.
Å andrasidan påstås orginal strypa hyffsat. Men det beror nog på att mf's tro på mer ljud=mer effekt.

Fan hur kopierade man och spegelvände? :gnissla

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2439910 Å andrasidan påstås orginal strypa hyffsat. Men det beror nog på att mf's tro på mer ljud=mer effekt.

Fan hur kopierade man och spegelvände? :gnissla
Jo org stryper faktiskt en hel del.(antar vi snackar ljuddämpare) Men det är bara för att den har en dubbel "S" formning typ, både på röret och i ljuddämparen samt att det är förbaskat mycket ljuddämparull i den dämparen. Skillnaden mellan Ninjan och orginal dämpren är stor. Mycket stor skillnad.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2439952 Jo org stryper faktiskt en hel del.(antar vi snackar ljuddämpare) Men det är bara för att den har en dubbel "S" formning typ, både på röret och i ljuddämparen samt att det är förbaskat mycket ljuddämparull i den dämparen. Skillnaden mellan Ninjan och orginal dämpren är stor. Mycket stor skillnad.
Altså lär jag få lite mer effekt även om jag mixtrar till det med egna rör :)
Och ärligt talat orkar jag inte bry mig så mycket om effekten hellre körbart och hållbart, man kan ändå inte få ut nån grym effekt.

Kan man ha så här tror du? det gula är blinkers och det gröna är bakljus det röda är bromsljus.

Nu har jag pissigt färgsende så det blir intresant å se om jag har rätt... :lol

Är det dumt att ha blinkersen i hjulhuset?

Bifogat

• baklyse steg 2.JPG
    baklyse steg 2.JPG
    132.5 KB · Visningar: 58
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2439991 Altså lär jag få lite mer effekt även om jag mixtrar till det med egna rör :)
Och ärligt talat orkar jag inte bry mig så mycket om effekten hellre körbart och hållbart, man kan ändå inte få ut nån grym effekt.

Kan man ha så här tror du? det gula är blinkers och det gröna är bakljus det röda är bromsljus.

Nu har jag pissigt färgsende så det blir intresant å se om jag har rätt... :lol

Är det dumt att ha blinkersen i hjulhuset?
Du borde få mer effekt ja. Ninja dämparen är i princip bara ett rakt rör så:hihi

Sätt skiten i hjulhuset va fan:hihi Bara det fungerar:hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2440012 Du borde få mer effekt ja. Ninja dämparen är i princip bara ett rakt rör så:hihi

Sätt skiten i hjulhuset va fan:hihi Bara det fungerar:hihi
Ja det hade ju varigt klart kaxigt med dubbla rör, modda av tm/ktm bakskärmen (samma) och ha det lysset i hjulhuset. Får nog bygga om hjulhuset men det kan jag leva med :hihi

wtf i go for it.. nu ska jag beställa dioder. :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2440039 Ja det hade ju varigt klart kaxigt med dubbla rör, modda av tm/ktm bakskärmen (samma) och ha det lysset i hjulhuset. Får nog bygga om hjulhuset men det kan jag leva med :hihi

wtf i go for it.. nu ska jag beställa dioder. :)
Kör hårt:tummenupp

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
om nån är intreserad så kan ni se här vad ja har lagt ut på min DT
jaja skit samma här kommer det..
Kolv 1500

kjeda 630

drev fram 59

drev bak 225

kjedjestyrare 108 Yamaha DT125R -98

broms-"arm" 210 x2

gummi hantag 98 x2

styrskydd 150

ljuddämpare 600

munstycke 15

soppa- filter 35 x2

dekaler 50

olja 110 x3

tänd stift 65 x2

däck 1500 kr

baklampa 350
däck 700
bakbroms 4000
bakskärm 400
reeds 350

inköp av hoj 16500
utlagt ca 12000
det är säkert mer som jag ahr glömt nu..

Last edited:

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
E dioderna starkare juh större dom är??? fins väll starka 5mm dioder också.. köpte blåa 5mm till moppen förut som lös ganska bra faktiskt!!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mxburn skrev:
2440166 E dioderna starkare juh större dom är??? fins väll starka 5mm dioder också.. köpte blåa 5mm till moppen förut som lös ganska bra faktiskt!!
Nej det behöver dom inte va men just dom här va. :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Mxburn skrev:
2440166 E dioderna starkare juh större dom är??? fins väll starka 5mm dioder också.. köpte blåa 5mm till moppen förut som lös ganska bra faktiskt!!
Det beror på hur många candela dom är på.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Loy skrev:
2440248 Det beror på hur många candela dom är på.
Kan du ge exempel på candela? altså vad är en vanlig lampa på.. Fan farsan jobba ju som ljusmästare förut men det är inte säkert jag träffar honom på ett par dagar..

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
prulle skrev:
2440380 Kan du ge exempel på candela? altså vad är en vanlig lampa på.. Fan farsan jobba ju som ljusmästare förut men det är inte säkert jag träffar honom på ett par dagar..
jag trodde det hätte lux... en lux är så mycket ljus ett stearinljus ger ifråns sig på en meters håll...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...