Esquire skrev:Jag skulle gärna köpa en BMW (på grund av de fördelaktiga försäkringspremierna).
Men att betala "under 100.000:-" för en F800 känns lite i överkant. En SV1000S t.ex. är nog en ganska motsvarande hoj vad det gäller storlek, pris och vägegenskaper. Men Suzukis 1000cc twin lämnar bra många fler hästkrafter och det gör att den nog ligger mig lite varmare om hjärtat (även om försäkringen är många gånger dyrare).
T.o.m. en Ducati skulle kännas mer motiverat att köpa, eftersom även motsvarande Monster ligger hyfsat bra till i jämförelse när det gäller prestanda och pris.
Om man samtidigt ser på att det finns ett helt koppel med minst lika kompetenta hojar för lägre pris så känns en BMW F800 ännu mera avlägsen. Dessutom så känns en BMW rätt så avlägset att köpa eftersom att min närmaste BMW-återförsäljare ligger i Umeå, 36mil bort, och här i stan kan jag köpa vilken japanare som helst.
dycka skrev:nä fi fan bmw och trajja är en klass för sig
Nej, det kan de inte. Jag har redan frågat.Hinkas skrev:Ivars kan inte plocka hem en åt dig då tror du?
Esquire skrev:Jag skulle gärna köpa en BMW (på grund av de fördelaktiga försäkringspremierna).
Men att betala "under 100.000:-" för en F800 känns lite i överkant. En SV1000S t.ex. är nog en ganska motsvarande hoj vad det gäller storlek, pris och vägegenskaper. Men Suzukis 1000cc twin lämnar bra många fler hästkrafter och det gör att den nog ligger mig lite varmare om hjärtat (även om försäkringen är många gånger dyrare).
Master_ skrev:Har bmw fortfarande den där fula boxermotorn?
Den hade jag inte tackat nej till. Lite tung ja = ca 240kg fulltankad, men med 165 hk så rör den på sig duktigt. Hade jag varit född före -75 så hade jag fått teckna en förmånlig BMW-försäkring också.sven666 skrev:stog och kikade på k1200R eller vad den nu heter som står i 5an huset igår.
vilken jävla best, ser ut att väga 350Kg (och gör det säkert oxå), sen så lockade ju inte ingångspriset på dryga 140K heller
ska BMW locka ungdomar har dom mycket att lära...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|