"Får vi in 25-åringarna är det bra"

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
sven666 skrev:
stog och kikade på k1200R eller vad den nu heter som står i 5an huset igår.

vilken jävla best, ser ut att väga 350Kg (och gör det säkert oxå), sen så lockade ju inte ingångspriset på dryga 140K heller :gnissla

ska BMW locka ungdomar har dom mycket att lära...

De som har kört den är lyriska över hanterbarheten och motorn!

Om det är priset du tänker på så är det naturligtvis mycket pengar, väldigt mycket pengar. Men vad kostar en R1:a årsmodell 2006, 125 000 kr??? Och det är det många som kommer köpa, åt minstånde om man tittar på försäljningsstatistiken för förra året!

// Niklas
 

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Har lagt en order på en F800s. En bra motor och ett bra chassi. Med försäkringen blir det inte värre än något annat trots inköpspriset.

Det är min första hoj men jag har kört en hel del bil förut (upp till 900 hk Le Mans-bil) så jag VILL inte ha så stark hoj. Man vet ju hur det blir... Bättre att ha en bra hoj med bra försäkring som inte går fortare än 200 km/h. Får se hur länge det håller att lura sig själv men jag känner inte för att lägga ner en förmögenhet till försäkringsbolagen. Då betalar jag hellre av ett lån.

Så om ni är i Stockholmstrakten i sommar och blir omkörd av en F800 så ...

BÖRJA LIPA! :banana
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
slår nästan vad om att utvecklarteamet fick siffrorna lite om bakfoten... tänk er följande scenario:

BMW:s styrelse kallar in första, bästa, lediga utvecklingschef:

Styrelsen: Wir wollen ein neues motorad haben auf 80kg mit 190 HP. SCHNELL! Du hast keine Zeit für design.....
Utvecklingschefen: [Antecknar: 190/80] Jawohl mein Führer!

________________________________________
Så kan det gå! Håller med om vad andra redan har sagt: dom får fan ta och försöka lite hårdare om gubbstämpeln ska bort! :huvet


P.S - Ja, jag har lov att håna tyskarna eftersom jag själv delvis är en :tummenupp
 

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
Glöm det! Dom kan inte konkurrera med jappsarna. Jag beställer en Kawasaki zx10r -05- nästa vecka och det kan ingen stoppa mig ifrån.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
mini-knutten skrev:
slår nästan vad om att utvecklarteamet fick siffrorna lite om bakfoten... tänk er följande scenario:

BMW:s styrelse kallar in första, bästa, lediga utvecklingschef:

Styrelsen: Wir wollen ein neues motorad haben auf 80kg mit 190 HP. SCHNELL! Du hast keine Zeit für design.....
Utvecklingschefen: [Antecknar: 190/80] Jawohl mein Führer!

________________________________________
Så kan det gå! Håller med om vad andra redan har sagt: dom får fan ta och försöka lite hårdare om gubbstämpeln ska bort! :huvet


P.S - Ja, jag har lov att håna tyskarna eftersom jag själv delvis är en :tummenupp


HAHAHAHAhahaha..... :D :D :D :lol :lol :lol
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
en bmw,s hp2 eller i nödfall en såndär gs1200 skulle jag iaf kunna leva med...nackdel=priset.
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Nu skall ni inte vara så negativa!

HK/Vikt är inte den enda måttstocken på prestanda.
F800 uppnår 86Nm redan vid 5800, vilken borde göra att det
är relativt rapp i accelerationen, inte så illa för en 800:a.
Dock så tycker jag inte om fronten på den, utan framkåpa hade den nog kunnat
bli en snygg nakenhoj dock.

K1200R har hela 127Nm i topvrid, det är 20 mer en R1:an.

Tyvärr är väl K1200R den enda hojen de lyckats med designmässigt.

dycka skrev:
nä fi fan bmw och trajja är en klass för sig

Den nya Daytona 675 kan du väl inte klaga på iaf?
 

Bifogat

  • DAY675_grey.jpg
    DAY675_grey.jpg
    45.1 KB · Visningar: 77
  • DAY675_gul.jpg
    DAY675_gul.jpg
    72.7 KB · Visningar: 96

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Om bara BMW kunde hålla sig till att tillverka bilar. Personligen ogillar jag skarpt deras så kallade motorcyklar. :näsblod
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Dawg skrev:
Hahahahhahahahaaa..... :rofl

80 häst på 190 Kg... Ska de locka "sportigare köpare" och "tvätta bort gubbstämpeln" med det??? :brinnerup

Hahaha.. jag dööööööör
Nja.. Nu ska man väl inte bara kolla hk när man snackar sporthoj..
Jag har en gixxer med mycket "kräm", och en motard med mindre.. Men i stan och även på "kurviga små vägar" kör jag snabbare med min KTM!!
Jag tycker inte man ska såga BMW då det trots allt finns "en del" kunskap och racing meriter..

X-up skrev:
Om bara BMW kunde hålla sig till att tillverka bilar. Personligen ogillar jag skarpt deras så kallade motorcyklar. :näsblod
Prova en HP2 på grus, och återkom sedan med kommentar!!!! :3freak
 
Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Fredr28 skrev:
Nu skall ni inte vara så negativa!

HK/Vikt är inte den enda måttstocken på prestanda.
F800 uppnår 86Nm redan vid 5800, vilken borde göra att det
är relativt rapp i accelerationen, inte så illa för en 800:a.
Dock så tycker jag inte om fronten på den, utan framkåpa hade den nog kunnat
bli en snygg nakenhoj dock.

K1200R har hela 127Nm i topvrid, det är 20 mer en R1:an.

Tyvärr är väl K1200R den enda hojen de lyckats med designmässigt.



Den nya Daytona 675 kan du väl inte klaga på iaf?
Ja den är läcker!

Jag har inte tänk ens på BMW när det gäller hojvägar och kommer inte göra det för än jag ser en hoj som "ser ut som en sporthoj"
 

sandstream

Guest
Ska bli kul att se vad folk tycker om BMW och deras hojar om de ställer upp i MotoGP 2007 med sin 800.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
sandstream skrev:
Ska bli kul att se vad folk tycker om BMW och deras hojar om de ställer upp i MotoGP 2007 med sin 800.
?????.. Tror knappast en K5 hade haft mycket att säga till om i ett GP!! :lol
 
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
sandstream skrev:
Ska bli kul att se vad folk tycker om BMW och deras hojar om de ställer upp i MotoGP 2007 med sin 800.


Depåmoppe ? :tummenupp


Dom lär nog formge den mer som en motorcykel och mindre som ett jordbruksredskap...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
wannagofast skrev:
Nja.. Nu ska man väl inte bara kolla hk när man snackar sporthoj..
Jag har en gixxer med mycket "kräm", och en motard med mindre.. Men i stan och även på "kurviga små vägar" kör jag snabbare med min KTM!!
Jag tycker inte man ska såga BMW då det trots allt finns "en del" kunskap och racing meriter..

"Bara" effekt när man snackar sporthoj är helt fel ja, men utan effekt är helt dött! :fatta!

Att jämföra motard och en sk. sporthoj är inte heller rättvist. Jag tycker inte att en 2-takt 250 är trött, till sitt tänkte syfte. Det är i mina fall knappast att kallas sporthoj!

Köper man en hoj för att åka i stan, och väljer nåt som ser ut som en PVC-raket.. Då är man ju fucko och då kan man kanske köpa BMW då....

Prova att dra stiften ur två av burkarna på din Gixxer och se hur kul det är :hihi så får du se själv!!! :D
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Dawg skrev:
"Bara" effekt när man snackar sporthoj är helt fel ja, men utan effekt är helt dött! :fatta!

Att jämföra motard och en sk. sporthoj är inte heller rättvist. Jag tycker inte att en 2-takt 250 är trött, till sitt tänkte syfte. Det är i mina fall knappast att kallas sporthoj!

Köper man en hoj för att åka i stan, och väljer nåt som ser ut som en PVC-raket.. Då är man ju fucko och då kan man kanske köpa BMW då....

Prova att dra stiften ur två av burkarna på din Gixxer och se hur kul det är :hihi så får du se själv!!! :D
Hmm. Så vad är en "sporthoj"??
En kompressor/turboladdad hoj med 800hk för strippen, eller en lätt men "svag" hoj för kurviga vägar.. Allt hänger på hur föraren upplever det "svåridentifierade ruset" av frihet som hojar ger!!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
wannagofast skrev:
Hmm. Så vad är en "sporthoj"??
En kompressor/turboladdad hoj med 800hk för strippen, eller en lätt men "svag" hoj för kurviga vägar.. Allt hänger på hur föraren upplever det "svåridentifierade ruset" av frihet som hojar ger!!

Det "svåridentifierade ruset" upplevde jag i 60 km/h på tiden som crossåkare också, jag kallade inte det för sporthoj ändå! :fakta
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top