"Får vi in 25-åringarna är det bra"

IronMike

Guest
wannagofast skrev:
Så min -89a (gsxr1100) blir "sporthoj" om man hänger på turbo, men inte annars??
Nja då blir den jävligt potent ..jag mena i vardagligt tal "potent" "sporthoj", för mig, är en nyare hoj i litersklassen, just med tanke på förhållandet mellan vikt/hk. En äldre sporthoj går duktigt bra också. Jag menade just "potent sporthoj", vad jag kommer att tänka på då....

:rolleyes:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Fredr28 skrev:
En annan intressant vinkling i debatten är att gissningsvis ca 5% av R1/K5/etc förespråkarna fullt kan utnyttja effekten i en sådan hoj.
Speciellt förstahojs ägarna på 20 bast som måste ha en R1/gixxer för den är snabbast (om rätt förare kör den).

Det här är för sant för att inte vara skrattretande.. Men ändå inte.

Sätt en grym förare på en halvdan hoj, så leks det med wheelies, stoppies och tunga nedlägg iaf..

Sätt en halvdan förare på en grym hoj så tillåts helt plötsligt även denna att kasta upp framhjulet mm.

Nöje/kunnande = Mkt högre..

Så helt sant är det ju inte meningslöshetsavseende...
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Dawg skrev:
Okej, jag nyktrar till en sekund då..

En "potent sporthoj" är en subjektiv bedömning. För att fastställa en vedertagen definition får man luta sig mot produktnorm och den statistiska norm den subjektiva bedömningen i massan utgör.

Produktnormen säger att BMW ligger långt efter sina konkurrenter.

Den normaniserade statistiska bedömningen att minst 95% av målgruppen håller med..

Slutsats:

BMW är en sopig sporthoj jämte dagens mått!
Haha.. Jag orkar knappt men.. enligt vilka av "dagens mått", anser du BMW vara sämre??
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Dawg skrev:
Det där är ju som att säga att isen inte är tjock för att den inte håller för en hockeyspelande mamut!

Sätt istället Rossi på de båda och jämför tiderna. Sen sätter du åter Rossi på en liten 250, fast i som Aprilia RS250 och jämför även den tiden.

Jag skulle tippa att 250n med BMW-aktig effekt är närmare K5an än BMWn i tid..

Du pratar om snabba ekipage.. jag om materialet.. Det är som nyheter på Ugriska om det ska leda nånstans!



Jag har nog hittat en ny kompis idag tror jag :tummenupp



jag har också en sån.. Snubbe på närmare 60 som har R1orna på Rörken som i läderkoppel... Men det är oväsentligt, han menar också att han varit betydligt snabbare på en annan hoj. Att han kör ifrån dem ändå är bara ett bevis på förarskicklighet.

Med fel förare kan man köra ifrån en R1a med en av granntrådens EU-moppar också :D

Så om Han kör ifrån R1:eek:r så är det för att han är duktig ,men när jag gör det så är det för att det är fel förare på R1:an ?

Du och Iron Mike passar ihop,läs gärna hans andra trådar,speciellt den om när han lipar om att han blir trakasserad av polisen :hihi
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
IronMike skrev:
Nja då blir den jävligt potent ..jag mena i vardagligt tal "potent" "sporthoj", för mig, är en nyare hoj i litersklassen, just med tanke på förhållandet mellan vikt/hk. En äldre sporthoj går duktigt bra också. Jag menade just "potent sporthoj", vad jag kommer att tänka på då....

:rolleyes:

Hmm.. Släpper inte det där med "literklassen" (kompis) :tummenupp

Sätt en Bimota 500 VDue eller en RS250 på en väg som inte har internationella nummer, eller helst en bana då.. Och hävda att de skulle ligga långt efter en "literhoj"... Känns inte helt hemma faktskt!

Långa farbron skrev:
Så om Han kör ifrån R1:eek:r så är det för att han är duktig ,men när jag gör det så är det för att det är fel förare på R1:an ?

Du och Iron Mike passar ihop,läs gärna hans andra trådar,specilet den om när han lipar om att han blir trakkaserad av polisen :hihi


Men kära nån.. När ni båda gör det så är det för att ni är betydligt bättre förare än han på R1an... Det betyder inte att R1an är en sämre hoj
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
IronMike skrev:
Nja då blir den jävligt potent ..jag mena i vardagligt tal "potent" "sporthoj", för mig, är en nyare hoj i litersklassen, just med tanke på förhållandet mellan vikt/hk. En äldre sporthoj går duktigt bra också. Jag menade just "potent sporthoj", vad jag kommer att tänka på då....

:rolleyes:
Ok.. menar bara att det är j_vligt diffust om vad som är sportigt eller ej..
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
wannagofast skrev:
Haha.. Jag orkar knappt men.. enligt vilka av "dagens mått", anser du BMW vara sämre??

Men shit..

Om du vill tycka att BMW bara är drabbat av massa fördomar och egentligen är minst lika bra som Japsar och Italienare så tyck det.. Du får det för mig.. Men det är nog inte många som håller med dig!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
wannagofast skrev:
Ok.. menar bara att det är j_vligt diffust om vad som är sportigt eller ej..


...men det är solklart om en hoj som ska attrahera 25-åringar är ful som stryk i jämförelse med konkurrenternas, och därmed antagligen missar sitt mål.
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Dawg skrev:
Det här är för sant för att inte vara skrattretande.. Men ändå inte.

Sätt en grym förare på en halvdan hoj, så leks det med wheelies, stoppies och tunga nedlägg iaf..

Sätt en halvdan förare på en grym hoj så tillåts helt plötsligt även denna att kasta upp framhjulet mm.

Nöje/kunnande = Mkt högre..

Så helt sant är det ju inte meningslöshetsavseende...

Visst, det går att vinkla på massor av sätt :tummenupp
En annan vinkling är att ett blåbär med ett körkort där bläcket inte ens torkat skulle förmodligen må bättre av att köra en halvsportig hoj kontra en supersporthoj på 170hk/170kg. Är inte riktigt med på hysterin kring att man måste ha den teoretiskt snabbaste hojen som man ändå inte kan utnyttja tillfullo.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Dawg skrev:
Men shit..

Om du vill tycka att BMW bara är drabbat av massa fördomar och egentligen är minst lika bra som Japsar och Italienare så tyck det.. Du får det för mig.. Men det är nog inte många som håller med dig!
Well.. Alltid kul med lite "debatt" eller hur..
 
Last edited:

IronMike

Guest
wannagofast skrev:
Ok.. menar bara att det är j_vligt diffust om vad som är sportigt eller ej..
Är ju mycket sportigare med en hoj som har mer hk per kg än en annan :tummenupp

Dawg skrev:
Hmm.. Släpper inte det där med "literklassen" (kompis) :tummenupp
Hehe näää, jag är ortodox liters-hoj-gaylord :tomten
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Fredr28 skrev:
En annan vinkling är att ett blåbär med ett körkort där bläcket inte ens torkat skulle förmodligen må bättre av att köra en halvsportig hoj kontra en supersporthoj på 170hk/170kg. Är inte riktigt med på hysterin kring att man måste ha den teoretiskt snabbaste hojen som man ändå inte kan utnyttja tillfullo.


WORD!!

R1an jag hade var rätt dopad.. Gixxern rätt standard..

Jag ljuger om jag påstår att inte R1an var "roligare"... Men jag var definitivt snabbare på Gxsr.. Steget blev sjukt stort och det var helt enkelt för mkt för en spoling som var van med på/av från crossen..

wannagofast skrev:
Well.. Alltid kul med lite "debatt" eller hur..
Sen kan vi ju snurra flaska också..

Vi skiter i effektförhållanden.. Hur står sig en BMW i bromsar, styvhet, dämpare osv?
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Dawg skrev:
WORD!!

R1an jag hade var rätt dopad.. Gixxern rätt standard..

Jag ljuger om jag påstår att inte R1an var "roligare"... Men jag var definitivt snabbare på Gxsr.. Steget blev sjukt stort och det var helt enkelt för mkt för en spoling som var van med på/av från crossen..


Sen kan vi ju snurra flaska också..

Vi skiter i effektförhållanden.. Hur står sig en BMW i bromsar, styvhet, dämpare osv?
.. Du måste specificera "bromsar och dämpare".. Gäller det bana eller praktiskt handhavande på allmän väg??
 

IronMike

Guest
Dawg skrev:
Vi skiter i effektförhållanden.. Hur står sig en BMW i bromsar, styvhet, dämpare osv?
Dom har ok bromsar, dock inte lika bra som porsche.. Ganska styvt chassie när det gäller M-modellerna, dämpare är ok. Ett stort plus är för passagerare, dom har tom 3-punktsbäten :va hmmm vänta nu...tänkte fel, kanske, oj sorry.

:3freak - va snackar vi om :död :fatta! :huvet
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
wannagofast skrev:
.. Du måste specificera "bromsar och dämpare".. Gäller det bana eller praktiskt handhavande på allmän väg??

Precis, på K1200R & K1200S kan man ju ställa om hårdheten på dämparna elektroniskt medans man kör :tummenupp , bara att ställa in efter väglaget.
Sen att det knappast är "sportigt" är en annan femma, men bra är det.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
wannagofast skrev:
.. Du måste specificera "bromsar och dämpare".. Gäller det bana eller praktiskt handhavande på allmän väg??

Om du med praktiskt handhavande avser trixande mellan köerna så nej..

I övrigt så.. ja, den sköna mixen mellan skön landsväg och bana.. Såsom en sporthoj ska användas.. Till både och :banana

Fredr28 skrev:
Precis, på K1200R & K1200S kan man ju ställa om hårdheten på dämparna elektroniskt medans man kör :tummenupp , bara att ställa in efter väglaget.
Sen att det knappast är "sportigt" är en annan femma, men bra är det.

Hahahha.. det är ju som att segla med rullfock... PRO-fasoner!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
IronMike skrev:
Dom har ok bromsar, dock inte lika bra som porsche.. Ganska styvt chassie när det gäller M-modellerna, dämpare är ok. Ett stort plus är för passagerare, dom har tom 3-punktsbäten :va hmmm vänta nu...tänkte fel, kanske, oj sorry.

:3freak - va snackar vi om :död :fatta! :huvet
Haha.. vet knappt längre!!
Men jag kan tänka mig en "Alpina".. (damn, fel forum)!!
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
IronMike skrev:
Dom har ok bromsar, dock inte lika bra som porsche.. Ganska styvt chassie när det gäller M-modellerna, dämpare är ok. Ett stort plus är för passagerare, dom har tom 3-punktsbäten :va hmmm vänta nu...tänkte fel, kanske, oj sorry.

:3freak - va snackar vi om :död :fatta! :huvet

Honda Civic eller Suzuki Swift kanske? :hihi

Näe nu skall jag ta en Whiskey till och sedan sussa lite, natti natti!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top