Fått Motorrad i brevlådan

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag prenumererar. Fick min. Sambon brukar läsa min. Nu fick han en egen i sitt namn (så vi fick två). Varför vete faan, men någon har kanske hört min tysta bön tänker jag. Förmodligen någon av hans beundrarinnor. Ja ja... bara jag får ha min när jag vill.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Fick också ett exemplar i mitt namn. Är ej prenumerant och har aldrig varit heller men det är ju alltid trevligt med lite läsning :)

Fast så illa dolt var väl inte avsikte/n/rna med detta gratisutskick, eller? När man ser tävlingen som är huvudtemat i detta nummer och allt dom vill att man registerar om man ska vara med i den?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
jag har inte fått nån!Däremot fick jag en bilsport med en xtra bilaga som bara handlar om volvo 240?? wtf!!!!Jag läser hellre om hur man odlar apelsiner än om gamla volvos!

Jag läser mycket hellre en tidning om Volvo 240 än en hojtidning där alla BMW-modeller vinner alla tester, där Held är bästa skinnstället och Metzeler är bästa däcket...

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Om någon har en extra och vill skicka över den så tar jag tacksamt emot den, pm:a för adress.

Jag menar förstås beundrarinna.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Jag läser mycket hellre en tidning om Volvo 240 än en hojtidning där alla BMW-modeller vinner alla tester, där Held är bästa skinnstället och Metzeler är bästa däcket...

Vad snackar du om? hur vågar du ifrågasätta facit!!??:)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Men är inte alltid detta nummer Gratis ? Har för mig de delar ut de på MC mässan med varje år man varit där. Har de nått att göra med den där omröstningen som körs nu "Europe's Motorcycle Of The Year" ?!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Jag har inte fått någon tidning... :(

Men det händer att jag läser översatt till Düska och där vinner inte Metzeler, Z8 kom sist senast jag läste.. :va

M7RR vann visserligen men dess föregångare kom långt ner i däckstestet innan. :rolleyes:

Jag är glad att jag inte fått en gratistidning om Vxxxo 240! :D

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Ingen till mig, men jag har redan två BMW så jag behöver ej omvändas till
Duska skolan:hihi

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Men det händer att jag läser översatt till Düska och där vinner inte Metzeler, Z8 kom sist senast jag läste.. :va

M7RR vann visserligen men dess föregångare kom långt ner i däckstestet innan.

Visst, de ÄR en bra blaska och de kanske har tonat ner sin nationalism något under senare år, men jag vill minnas ett nummer runt 2007-2008 som var rent jävla komiskt att läsa. Den jättestora, jättetunga och inte särskilt vackra BMW K1300 någonting vann deras streetfightertest, före bl.a Super Duke, Monster och Speed Triple. Alla utom BMW'n var ju livsfarliga då de gick upp på bakhjulet så lätt...Ett skinnställ från Held som ingen utanför Das Vaterland ens hört talas om hyllades till skyarna och Helds handske vann något slags konstigt, tillrättalagt test av handskar före värstingmodellerna från Dainese och Alpinestars. Metzelers genomusla däck (som ingen racer ville veta av på den tiden) vann på något outgrundligt sätt testet av supersportdäck och Metzelers touringdäck vann naturligtvis testet av sådana däck...Vill minnas att de också gjorde en test av "racefjädring" på sin långtest R1:a och för att få richtig expert-hilfe vände man sig naturligtvis till den genomtyska firman Wilbers (som ungefär två människor worldwide rejsade med på den tiden..) eftersom det inte fanns några som helst andra alternativ till en 2007 R1...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Visst, de ÄR en bra blaska och de kanske har tonat ner sin nationalism något under senare år, men jag vill minnas ett nummer runt 2007-2008 som var rent jävla komiskt att läsa. Den jättestora, jättetunga och inte särskilt vackra BMW K1300 någonting vann deras streetfightertest, före bl.a Super Duke, Monster och Speed Triple. Alla utom BMW'n var ju livsfarliga då de gick upp på bakhjulet så lätt...Ett skinnställ från Held som ingen utanför Das Vaterland ens hört talas om hyllades till skyarna och Helds handske vann något slags konstigt, tillrättalagt test av handskar före värstingmodellerna från Dainese och Alpinestars. Metzlers genomusla däck (som ingen racer ville veta av på den tiden) vann på något outgrundligt sätt testet av supersportdäck och Metzlers touringdäck vann naturligtvis testet av sådana däck...Vill minnas att de också gjorde en test av "racefjädring" på sin långtest R1:a och för att få richtig expert-hilfe vände man sig naturligtvis till den genomtyska firman Wilbers (som ungefär två människor worldwide rejsade med på den tiden..) eftersom det inte fanns några som helst andra alternativ till en 2007 R1...
Anar jag en gnutta bitterhet här?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Visst, de ÄR en bra blaska och de kanske har tonat ner sin nationalism något under senare år, men jag vill minnas ett nummer runt 2007-2008 som var rent jävla komiskt att läsa. Den jättestora, jättetunga och inte särskilt vackra BMW K1300 någonting vann deras streetfightertest, före bl.a Super Duke, Monster och Speed Triple. Alla utom BMW'n var ju livsfarliga då de gick upp på bakhjulet så lätt...Ett skinnställ från Held som ingen utanför Das Vaterland ens hört talas om hyllades till skyarna och Helds handske vann något slags konstigt, tillrättalagt test av handskar före värstingmodellerna från Dainese och Alpinestars. Metzelers genomusla däck (som ingen racer ville veta av på den tiden) vann på något outgrundligt sätt testet av supersportdäck och Metzelers touringdäck vann naturligtvis testet av sådana däck...Vill minnas att de också gjorde en test av "racefjädring" på sin långtest R1:a och för att få richtig expert-hilfe vände man sig naturligtvis till den genomtyska firman Wilbers (som ungefär två människor worldwide rejsade med på den tiden..) eftersom det inte fanns några som helst andra alternativ till en 2007 R1...

K1300R e ju ascool, äter upp vilken annan streetfigters som helst till frukost. Held gör de bästa handskar jag nånsin provat, och det bästa skinnställ jag haft är från Büse.

Kanske tyskarna gör bra saker helt enkelt? även om BMW hojar kanske kräver en speciell smak är de ju långt ifrån dåliga (dock ofta fula :p)

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Fick också en och har lagt den underst i tidningstraven som ligger på dass. Byter den gärna mot 240-numret :lol

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Anar jag en gnutta bitterhet här?

Nej, mest realism och omtanke om kunder och läsare. De hade kunnat ringa Kayaba, Showa, WP, K-Tech, Penske eller Bitubo och få riktigt bra prylar såväl som material till en artikel. Att göra fjädringsreportage till R1 genom att endast ringa Wilbers är ett skämt. Ungefär som att göra samma sak om avgassystem till samma hoj och endast ringa Remus (vilket de säkert gjorde...).

K1300R e ju ascool, äter upp vilken annan streetfigters som helst till frukost.

En hoj med nästan 160 cm mellan hjulen och närmare ett kvarts ton är per definition inte en streetfighter. Tror inte någon som äger en Super Duke är värstans intresserad av en sådan...

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Vilken annan tidning gör lika seriösa tester? 5000 mila testerna är ju grymma och där är bara BMW först på en 11:e plats;)

Flera svenska biltidningar beskylls för att de ständigt hyllar tyska bilar. Men kan det inte vara så att tyskarna är duktiga på att bygga bra fordon? Vilket annat folk har lika många uppfinningar/kvalité osv som just Tyskland?

Bortsett från de mörka årtionderna runt 20-talet till 1945 så är jag nog beredd att hålla med om düskland über alles;):tummenupp:)

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Vilken annan tidning gör lika seriösa tester? 5000 mila testerna är ju grymma och där är bara BMW först på en 11:e plats;)

Flera svenska biltidningar beskylls för att de ständigt hyllar tyska bilar. Men kan det inte vara så att tyskarna är duktiga på att bygga bra fordon? Vilket annat folk har lika många uppfinningar/kvalité osv som just Tyskland?

Bortsett från de mörka årtionderna runt 20-talet till 1945 så är jag nog beredd att hålla med om düskland über alles;):tummenupp:)

Uppfinningar var de ju helt grymma på under de åren ;)

Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Held-handskar är de överlägset bästa handskar jag använt och jag älskar Metzeler/Pirelli för dess konsekventa (tråkiga?) beteende, både på gat- och racedäck. Men Motorrad gillar jag inte.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år