moto-gg skrev:
0 varv står det vet ej mer
Så var det slut på årets förhoppningsvis sämsta helg. Fredags träningen som skulle varit 2x40min blev 4 varv för Robban, det visade sig vara en liten spricka i cylindern så topplockspackningen blåste sönder
Lördagen var det dags för tidsträning 2x40min. Robban gick ut ordentligt taggad och kapade sitt eget personbästa med 2 sek redan på 3:e varvet ( tidigare 1.59,5 räckte till en 19 plats i Katalanska mästerskapet) Kom in i depån efter ca. 20 min och hade lite problem med fästet i framhjulet men gick ut och kapade vidare på tiderna, slutade på 1.57,1 vilket gav en 21:a plats på första tidskvalet. Kl. 12.00 var det dags för kval nummer 2 och nu gällde det att få till en halvsekund till för att kvala, Robban var vid gott mod och hade siktet inne på 1.55-tider. Tyvärr så kom han inte ett varv innan cykeln började rycka och missa. Efter ett helt pass av felsökning blev Teamet tvungna att ge sig. Nu fanns det en chans kvar i sista chansen heatet där dom 2 första går vidare. Robbans mekaniker slet som ett djur och påstod sig hitta felet som var en något demolerad avgasport. 16.00 var det således dags för sista chansen heatet, Robban går ut på ruta 5 men redan på warmup känner han att något är fel. Starten går Robbans cykel går ett par hundra meter #”%&#¤#!....
Vi ses på bike week
Gull Racing / Anders