Följ Gull i Världens näst tuffaste serie!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ju ett riktigt getingbo i den klassen. Hoppas Robban kan spotta upp sig ytterligare.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Det verkar inte som Robban fixade start i a-final men jag tror att det blir en b-final "Carrera respeca" i kväll där dom 3 första "tror jag" går till a-final så än lever hoppet.

spectator

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
flera
moto-gg skrev:
Det verkar inte som Robban fixade start i a-final men jag tror att det blir en b-final "Carrera respeca" i kväll där dom 3 första "tror jag" går till a-final så än lever hoppet.

Hur gick det? klarade han kvalracet?

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Många
moto-gg skrev:
0 varv står det vet ej mer :huvet

Så var det slut på årets förhoppningsvis sämsta helg. Fredags träningen som skulle varit 2x40min blev 4 varv för Robban, det visade sig vara en liten spricka i cylindern så topplockspackningen blåste sönder :huvet
Lördagen var det dags för tidsträning 2x40min. Robban gick ut ordentligt taggad och kapade sitt eget personbästa med 2 sek redan på 3:e varvet ( tidigare 1.59,5 räckte till en 19 plats i Katalanska mästerskapet) Kom in i depån efter ca. 20 min och hade lite problem med fästet i framhjulet men gick ut och kapade vidare på tiderna, slutade på 1.57,1 vilket gav en 21:a plats på första tidskvalet. Kl. 12.00 var det dags för kval nummer 2 och nu gällde det att få till en halvsekund till för att kvala, Robban var vid gott mod och hade siktet inne på 1.55-tider. Tyvärr så kom han inte ett varv innan cykeln började rycka och missa. Efter ett helt pass av felsökning blev Teamet tvungna att ge sig. Nu fanns det en chans kvar i sista chansen heatet där dom 2 första går vidare. Robbans mekaniker slet som ett djur och påstod sig hitta felet som var en något demolerad avgasport. 16.00 var det således dags för sista chansen heatet, Robban går ut på ruta 5 men redan på warmup känner han att något är fel. Starten går Robbans cykel går ett par hundra meter #”%&#¤#!.... :huvet :huvet
Vi ses på bike week :tungan
Gull Racing / Anders

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ändå en tröst i bedrövelsen att det var hojen och inte föraren som falerade.

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Riktigt tråkigt med sådan otur. :(
Får hoppas på mindre otur och ett bra race på åsen!

/Joakim

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...