Själva ursprungsfrågan ältades redan i tråden "Julefrist på Sh - redan..?"
Det fanns bra analys där varför det blivit tyst - om nu "forumansvariga" vill ta på sig.. Kulturen gjuts ju med scopet och formas av moderatörerna (målgruppen->aktiva medlemmar vilka bidrar och "levererar" innehållet)
Att repetera från Julefrist: i min mening börjar saker gå åt fel håll om man nu t.om tagit bort tanken och loggan "Forum för alla som kör snabb motorcykel"
(att lova SH men visa vara "allt för alla" känns som vilseledande mkting..)
-Varför vissa aktiva gått över till FB grupper?
FB har vissa fördelar, som single sign-on och alla intressanta trådar samlade och abonnerade med notifiering. Samt som möjlighet att via ett gemensamt intresse, länka till en person.
På negativa sidan finns det t.ex FBs "finstilta" användaravtal; t.ex deras rätt till alla bilder och material(!) och t.ex omöjlighet att ha "tråd" sådan som Bikes&Babes (ännu värre moraltanter i US än på SH!! även om man med övrigt slipper viss moralpredikan) -Man bör också tänka sig att om man följer samtidigt grupper sådana som "stuntXX", "någon vapen intresse", "poliskontroller i Xx" och vissa nationalistiska eller religiösa, kan NSA eller kanske t.om Säpo? mass-sålla din profil som intressant och i värsta fall börja kartlägga din trafik och rörelset. (-Visserligen, det kanske inte skulle spela så stor roll, iaf inte för mig; men det som är patetiskt att allt sånt sker på någon skattebetalares pengar och dessa verksamheter är helt skyddade från en opartisk granskning..)
Jag skulle framföra önskan att SH definieras och profileras som ett forum för mc-entusiaster vilka delar intresse för snabba hojar och sportig körstil (tänkbara nyckelord: hojar med varvklockans rödmarkering vid 8krpm eller högre +viljan att också försöka nå dit "ofta"; knäskrapa; apex; powerwheelie; bandagar; racing; RR/MotoGP,.. )
Kulturen kommer "till rätta" i enlighet med scopet.
Som unika fördelar har SH
-bandagar mm samlade på ett ställe + kalender
-bra och välmodererad teknikforum för allas sann nytta
-märkesspecifika diskussioner
-racingspecifika..
-OT för möjligheten med viss anonymitet (även om jag själv inte tror att med dagens sätt är anonymiteten alls så säkrad .. -kanske det borde garanteras för OT inlägg vid önskan, för att kunna framföra sina sanna åsikter? Så länge som man inte bryter någon Svensk lag.)
-mm. mm.
-inte minst: obligatoriska frågan "Borra?" för alla newcomers med viss kön.
Behåll och förstärka gärna dessa "USPs" så att forumet blir viril igen, inom ramen SH!