oscar skrev:
Jo, men f-n inte i en VOLVO!!!!!!!!!!
Jodå.
Jag ska förklara lite för dig och Kris Kass.
En automatlåda har EN funktion, nämligen att ge ägaren ett underbart "klonk" ljud när spaken sätts i läge "D". Inget annat.
Med foten försiktigt på bromsen ska bilen också rycka till lite gosigt.
Detta ljud / känsla återfinnes givetvis på de bilar Chrille tidigare nämnt.
Detta underbara ljud är värt mer än något annat på en bil. (OK, kan möjligtvis slås av ljudet när motorn drar runt sisådär 3 varv innan start. V8 alltså.)
Min Volvo är ju alldeles för modern för att få detta härliga klonkljud vid växeliläggning men det har ordnats med att fila ner ett par kugg i växellådan så att en liten överguggning sker och en svag gungning känns i bilen när spaken sätts i läge "D".
Ofta får jag kommentarer som "Fan va gött, har du 8:a i denne eller?".
Och sen KriZZ CroZZ, hur kan du ens i din vildaste fantasi få det till att en italiensk
eller japansk
bil är mer metal än en Dodge dart-65? Nä, nu har du nog jackat en kolv för mycket. För vidare förklaring hänvisas till Teddys utmärkta inlägg, läs och lär.