För att veta var vi är på väg

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oscar skrev:
Du menar väl inte att gubben kör en automatare!?!?

Inte riktigt hårdrock va!!!

Vad har en Camaro SS -69?
Vad har en Mustang Mach1 -72?
Vad har en Dodge Dart -65?
Vad har en Doge Van B250 -88?

Automat är hårdast, sen kan hiphopande körkortlösa pojkspolingar sitta och torrbryta i växelspaken i väntan på att körkortet ska returneras... :crash

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chrille skrev:

Automat är hårdast, sna kan hiphopande körkortlösa pojkspolingar sitta och torrbryta i växelspaken i väntan på att körkortet ska returneras... :crash

Du vet att alla de bilarna, möjligvis undantaget Synth-Vanen, också kunde levereras med manuell låda? I lättjans högborg USA så är det dock tillval.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:

Automat är hårdast, sen kan hiphopande körkortlösa pojkspolingar sitta och torrbryta i växelspaken i väntan på att körkortet ska returneras... :crash

Amerikanska slöhögar......

Precis som med hojar så är japanska och italienska bilar överlägset mest metal. Eller du kör Harley också på fritiden.....?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Va! Ingen 30'000 kronors CD-anläggning i en Ferrari spelar AC/DC på högsta volym. I vilken Porsche sitter gubbarna och headbangar? I min Dodge Van är den gamla Knutssonstereon permanent inrattad på Rockklassiker 106,7. Automat är rock.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
oscar skrev:
Jo, men f-n inte i en VOLVO!!!!!!!!!!

Jodå.

Jag ska förklara lite för dig och Kris Kass.

En automatlåda har EN funktion, nämligen att ge ägaren ett underbart "klonk" ljud när spaken sätts i läge "D". Inget annat.
Med foten försiktigt på bromsen ska bilen också rycka till lite gosigt.
Detta ljud / känsla återfinnes givetvis på de bilar Chrille tidigare nämnt.

Detta underbara ljud är värt mer än något annat på en bil. (OK, kan möjligtvis slås av ljudet när motorn drar runt sisådär 3 varv innan start. V8 alltså.)

Min Volvo är ju alldeles för modern för att få detta härliga klonkljud vid växeliläggning men det har ordnats med att fila ner ett par kugg i växellådan så att en liten överguggning sker och en svag gungning känns i bilen när spaken sätts i läge "D".
Ofta får jag kommentarer som "Fan va gött, har du 8:a i denne eller?".

Och sen KriZZ CroZZ, hur kan du ens i din vildaste fantasi få det till att en italiensk :skrämd eller japansk :skrämd bil är mer metal än en Dodge dart-65? Nä, nu har du nog jackat en kolv för mycket. För vidare förklaring hänvisas till Teddys utmärkta inlägg, läs och lär. :fakta

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jalle skrev:
Jodå.

Jag ska förklara lite för dig och Kris Kass.

En automatlåda har EN funktion, nämligen att ge ägaren ett underbart "klonk" ljud när spaken sätts i läge "D". Inget annat.
Med foten försiktigt på bromsen ska bilen också rycka till lite gosigt.
Detta ljud / känsla återfinnes givetvis på de bilar Chrille tidigare nämnt.

Detta underbara ljud är värt mer än något annat på en bil. (OK, kan möjligtvis slås av ljudet när motorn drar runt sisådär 3 varv innan start. V8 alltså.)

Min Volvo är ju alldeles för modern för att få detta härliga klonkljud vid växeliläggning men det har ordnats med att fila ner ett par kugg i växellådan så att en liten överguggning sker och en svag gungning känns i bilen när spaken sätts i läge "D".
Ofta får jag kommentarer som "Fan va gött, har du 8:a i denne eller?".

Och sen KriZZ CroZZ, hur kan du ens i din vildaste fantasi få det till att en italiensk :skrämd eller japansk :skrämd bil är mer metal än en Dodge dart-65? Nä, nu har du nog jackat en kolv för mycket. För vidare förklaring hänvisas till Teddys utmärkta inlägg, läs och lär. :fakta

Ju häftigare en bil är att köra ju mer metal är den, precis som motorcyklar. Jag kan installera en 165 decibels djävulshögtalare i en Skoda och spela jävligt högt.

Däremot finns det jänkebilar med en "evil" look och kungen av dem är Dodge Charger. Men en Van? Tillåt mig garva.....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
Ju häftigare en bil är att köra ju mer metal är den, precis som motorcyklar. Jag kan installera en 165 decibels djävulshögtalare i en Skoda och spela jävligt högt.

Däremot finns det jänkebilar med en "evil" look och kungen av dem är Dodge Charger. Men en Van? Tillåt mig garva.....

Jag kan meddela att en Van har sina fördelar. Vet du hur litet baksätet är i en Charger? Inte för inte som det kallas horskåp vettu...

Ljudet är inte allt, det är helhetsintrycket som gäller.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
För att återgå till det ursprungliga ämnet, nämligen Allans mycket läsvärda racehelgsrapport, så vill jag påpeka följande: Vadå svalt intresse för intervjuer?! Vi cirklade runt dig i flera timmar, men vågade inte riktigt komma fram, eftersom du såg så oerhört hård och fräck ut. Way out of our league, så att säga. Nästa gång får du bota vår blyghet genom att nådigast bevilja en intervju.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Jag kan meddela att en Van har sina fördelar. Vet du hur litet baksätet är i en Charger? Inte för inte som det kallas horskåp vettu...

Ljudet är inte allt, det är helhetsintrycket som gäller.

Självklart har en Van sina fördelar, jag har inget emot dem. Men metal är de inte.

Jag har faktiskt åkt i en Dodge Charger och blev grymt besviken. Den ser så jäkla cool ut och så går den som en lastbil. 3-stegad automat tror jag det var i den.

Tänk dig själv att köra flatout med en Lambo med 12 cylindrar,Det är hårdrock!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
....

Jag har faktiskt åkt i en Dodge Charger och blev grymt besviken. Den ser så jäkla cool ut och så går den som en lastbil. 3-stegad automat tror jag det var i den.
....

Då var det något som var fel. En sån bil ska aldrig ha mindre än 300hk under huven OCH vrid som en lastbil. De bästa ponycars'en körde 12'or på kvartsmilen orginal vilket är detsamma som Vipern....fast 30 år före.

Sen att chassi odyl gör att det bara är kul upp till 150 är en annan femma.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Macho Woman skrev:
För att återgå till det ursprungliga ämnet, nämligen Allans mycket läsvärda racehelgsrapport, så vill jag påpeka följande: Vadå svalt intresse för intervjuer?! Vi cirklade runt dig i flera timmar, men vågade inte riktigt komma fram, eftersom du såg så oerhört hård och fräck ut. Way out of our league, så att säga. Nästa gång får du bota vår blyghet genom att nådigast bevilja en intervju.
Japp så va det, Granny smög i buskarna och vägrade låta oss förnedra honom framför kameran, nästa gång så kommer vi att ha 2 biffiga killar som håller fast våra offer framför kameran, dessutom kommer Macho Tanten att ha en ännu tightare topp på Knudan...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
GSXR1100R skrev:
dessutom kommer Macho Tanten att ha en ännu tightare topp på Knudan...

Nu ska vi inte lova saker vi inte kan hålla. Det är en fördel om man kan andas och därmed inte svimmar framför kameran.

Annars söker jag klädspons. Om ni köper snygga toppar till mig, lovar jag att bära dem.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
....

Annars söker jag klädspons. Om ni köper snygga toppar till mig, lovar jag att bära dem.

Snyggt att gardera sig med det lite vaga begreppet "snygga" annar hade det här kunna sluta precis hur som helst.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Macho Woman skrev:
Nu ska vi inte lova saker vi inte kan hålla. Det är en fördel om man kan andas och därmed inte svimmar framför kameran.

Du verkar svimfärdig även med befintliga toppar, i alla fall under intervjusessionerna med Xeno och Camillo. :fakta

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Utbildningsprogram till er i denna tråd som ej vill kännas vid och vårda ert kulturarv.

SVT1
Tid: 2030 - 2100
Det nya Sverige

Svensk reportageserie. Del 8 av 8. Raggarliv. Kärleken till amerikanska bilar och rockabillymusik går i arv. Ungdomarna i musikbandet Topcats är den nya generationen värmländska raggare. I filmen möter vi raggare i alla åldrar, den yngste 14 år och den äldste 76. Gamla tiders raggarslagsmål har ersatts av familjefester men bilarna blänker och motorerna mullrar som de alltid gjort inom raggarkulturen. Text-tv 299. Även 5/7 och textat i SVT1 9/7.

Bänka er och njut!!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...