För/emot matt/blank hjälm?

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Nån som vet om den här FG-14 är en förra årets grej eller så? Fann nämligen att den reas ut för 1600:- hos touring.se exempelvis. Såg även ett annat ställe som sålde den för 1800:-, vilket är mindre än jag betalade efter 20% rabatt :4skrika Likaså hittar jag inte modellen på HJC's internationella site. Den finns kvar på den europeiska dock verkar det som. I worry too much. Men mattsvart ska kollas upp iaf :) O visir.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Det tillkommer väl någon hundring i frakt också på de andra ställena så det blir väl inte så mycket billigare va?

Snåljudas. :7peta

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
morlock skrev:
2186533 Det tillkommer väl någon hundring i frakt också på de andra ställena så det blir väl inte så mycket billigare va?

Snåljudas. :7peta
Skiter väl ja i :hihi

Jodå, precis som du säger. Ville bara fråga iaf iom att två ställen säljer ut skiten, hallå lixom =)

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Svart är ingen hit överhuvudtaget tycker jag, snyggare med "mångfärgade" eller vad man nu ska säga, lackerade är kanske ordet.

Själv kör jag med blanksvart raid. :tungan

oz_replica

mcRookie
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
2002, Yamaha R1
Vad man har för färg på hjälmen har nog lika mycket att göra med att vara gej eller inte som en höbal har att göra med tango...

Men precis som det har antydits så är det i trafiksäkerhets synpunkt bättre med en ill-grön hjälm med rosa flames istället för en mattsvart (omgivningen blir inte så ofta grön-rosa så sannolikheten att denna exeptionella färg skulle kunna ha en förnimmelse av möjlighet att smälta in någonstans är lindrigt sagt obefintlig)

de enda som jag har erfarit är att vitt blir skitigt o svart syns d inte lika bra på :tungan o svart e ganska snyggt så där har vi då det självklara valet, en snygg mattsvart hjälm med ännu snyggare vita dekaler för att kombinera onytta med nöje... :)

<------ :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
oz_replica skrev:
2188520 Vad man har för färg på hjälmen har nog lika mycket att göra med att vara gej eller inte som en höbal har att göra med tango...
<------ :yoparty
Äntligen! Tack! Det är mer än bara morgonljuset som begynner i öster tydligen! :tummenupp

Själv har jag en blanksvart Simpson. Gillar svarta hjälmar, men det är klart att man har dåligt samvete som inte utnyttjat den möjligheten till en mer trafiksäker färg.
Min hoj är förvisso illorange men den sticker ju inte upp ur plåthavet av bilar som en hjälm.

/Jörgen

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Matt svart sär det enda valet om det ska vara svart.
I alla fall på hjälmen. men luftintag med galler på nosen är inte att föredra. Värdens bästa insektssammlare :gnissla

Bifogat

• hjäml.JPG
    hjäml.JPG
    50.9 KB · Visningar: 99

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har en mattsvart hjälm för att det funkar, det funkar oavsett vilken färg hojen har, oavsett vilken färg kläderna har.

Dessutom ser alla "dekalade" hjälmar ut som om dom vore designade på ett rejvparty där dom har reat ut dåligt fulknark.

Jag skulle kunna tänka mig en replika på en 70/80tals hjälm, då hjälmarna var någorlunda diskreta i dekoren, men det mesta som säljs i dag skulle jag inte ta på mig mot betalning.

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
GuW skrev:
2195235 Jag har en mattsvart hjälm för att det funkar, det funkar oavsett vilken färg hojen har, oavsett vilken färg kläderna har.

Dessutom ser alla "dekalade" hjälmar ut som om dom vore designade på ett rejvparty där dom har reat ut dåligt fulknark.

Jag skulle kunna tänka mig en replika på en 70/80tals hjälm, då hjälmarna var någorlunda diskreta i dekoren, men det mesta som säljs i dag skulle jag inte ta på mig mot betalning.

Pungt. :lol

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda
sgtpepper skrev:
2185863 Svart hjälm är fel, oavsett blank eller matt, det är varken rejsigt eller trafiksäkert.

Jag har en svart hjälm, den har jag inte använt sen jag såg första Ghostrider-filmen. Nu kör jag med en jävligt fin högblank Shoei i blått och vitt. Nästa hjälm blir nog helvit. Eller orange.

Helsvarta hjälmar är för de som inte har råd att köpa hjälmar med grafik på, eller för Ghostrider-posörer.
HA :arsele Hoppas du skojar :7peta

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Miss April
här e min rookie-hjälm, rätt diskret eller hur?
problemet var att man blev sinnessjuk av vindvrålet i den, så jag köpte en ny
..mattsvart.. lite trist men tyst o bekväm

Bifogat

• nicke-hoj[1].jpg
    nicke-hoj[1].jpg
    35.8 KB · Visningar: 135
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag