För helvete!!!!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Swedie skrev:
!!! Bra sagt. Håller med. Jag har dock varit skyldig till det där ibland tror jag. ska bättra mig. hehe

Tyvärr så tror jag straff e det enda som biter på sånt!!!

O det e upp till dig o dom övriga moderatorerna att utdela tyvärr...

Kanske låter hårt men man får en jämnare linje på SH efter ett tag då alla har lärt sig.

.../Yoshi

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Sen finns det ju vissa som har både A-kort, sporthoj och är äldre än 25 år som sitter och spammar sönder många trådar med massa "ironi" som dom kallar det. Behöver ju inte nämna några namn med ni vet själva vilka ni är. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det oftast är de "gamla rävarna" som tex silver,gladh mm som spammar massa skit och ständigt gör påhopp. Har nog inte sett ett ända inlägg från de 2 gossarna som har tillfört något vettigt och relevant till det som diskuteras i tråden!

Och nu gjorde jag ändå påhopp mm men det var första och sista gången. Peace out! /Mvh Danne

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Maxxi skrev:
Sen finns det ju vissa som har både A-kort, sporthoj och är äldre än 25 år som sitter och spammar sönder många trådar med massa "ironi" som dom kallar det. Behöver ju inte nämna några namn med ni vet själva vilka ni är. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det oftast är de "gamla rävarna" som tex silver,gladh mm som spammar massa skit och ständigt gör påhopp. Har nog inte sett ett ända inlägg från de 2 gossarna som har tillfört något vettigt och relevant till det som diskuteras i tråden!

Och nu gjorde jag ändå påhopp mm men det var första och sista gången. Peace out! /Mvh Danne
påhopp? nja. Det var en åsikt. Ett påhopp är där du kränker den andra personen. Det gjorde du inte anser jag iaf.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
påhopp? nja. Det var en åsikt. Ett påhopp är där du kränker den andra personen. Det gjorde du inte anser jag iaf.
Gränsen mellan påhopp och åsikt är hårfin........

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Yoshi_gixxeRR skrev:
...!! Varför ska en 15år veta hur han ska lära sig o wheelia???? Sånt "måste" ju hållas ner... Unga o dom som inte har hoj lr hojkort ska göra så lite inlägg som möjligt (för dom har inget intressant o komma med).......OBS: min personliga inställning till ett av problemen :OBS
.../Yoshi

Det är väl här bl a att Swedie´s anti ironi kampagn är tilltänkt. Här får dom "äldre/erfarne" inte tröttna på att berätta om verkligheten!!
- Vi får väll alla hitta den balans det bör vara mellem vettighet och kul på 2 hjul - och på SH :va

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
vad jag kan se så är det bara en avd som inte har en moderator. dom som finns måste väl hålla koll på sina avdelningar, det är ju som alltid det går upp och ner men efter lite skrik så brukar det ju fixa sig och bli skärpning :)

swedie jag tycker du fixar det bra :tummenupp

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Galne Dansken skrev:
Det är väl här bl a att Swedie´s anti ironi kampagn är tilltänkt. Här får dom "äldre/erfarne" inte tröttna på att berätta om verkligheten!!
- Vi får väll alla hitta den balans det bör vara mellem vettighet och kul på 2 hjul - och på SH :va

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Galne Dansken skrev:
Ironi är inte enbart av ondo. Det kan ge många goda skratt, man måste bara se skillnaden mellan ironi och idioti. Själv anser jag att kampen mot ironi gått till överdrift.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Nr:18 skrev:
Ironi är inte enbart av ondo. Det kan ge många goda skratt, man måste bara se skillnaden mellan ironi och idioti. Själv anser jag att kampen mot ironi gått till överdrift.
alla tar det ju kanske inte lika bra.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
blom skrev:
alla tar det ju kanske inte lika bra.
Men är det skäl att förbjuda den? Jag gillar inte folk som drar snuten, men det snacket tillåts här, varför ska det vara ok, men inte lite ironi?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag tycker SH har blivit bättre efter förändringen nu senast och att man inte ser Overfödigt bland dom senaste på första sidan.

Även skönt med en uppstramning av moderatorer. Dessa SKA vara opartiska. Som det har varit har det ibland plockats bort trådar som inte passat personen i frågan men låtit andra trådar legat kvar för det är "rätt krets" som skrivit inläggen.

Visst har det kommit in mycket nya och även jag undrar varför det kommer så många tjejer och killar in som inte ens har en sporthoj och aldrig ägt någon och knappt nära att ta mc kort. Rena dating forumet ibland. Visst ska man kunna skriva om sitt privata i OT men lunastuket NEJ TACK!

Jag läser SH varje dag och tycker om att vara här. Dock är det inte varje dag jag läser OT forumet men ofta och finner även den rolig.

Alla bör vi tänka efter vart vi lägger våra inlägg en gång extra och få dom rätt.

Det jag dock vill säga med är att allt med moppe ska bort. Då menar jag inte 125or. Många av oss har börjat med det och det är dom som kommer och tar över efter oss äldre. Men Det är bra om dom håller sig i 125 forumet med sina frågor och sånt om just 125.

Osmalkliga bilder vill jag inte heller se på bildsidan eller på andra ställen. Osmakliga har det funnits gott om.

Jag tycker att Swedie gör ett bra jobb, för tänk hur stor siten är och hur många som håller till här.

Visst kan skaer göras bättre och den dag jag har förslag på hur man kan förbättre saker så ska jag komma med konstruktiv kritik. Innan är jag tyst

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...

Visst, men skriven ironi kan vara extremt lätt att missförstå. Även mellan folk som känner varandra sen tidigare kan den lätt missuppfattas.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
kk74 skrev:
Visst, men skriven ironi kan vara extremt lätt att missförstå. Även mellan folk som känner varandra sen tidigare kan den lätt missuppfattas.
Om man är osäker på om det är ironi eller ej kan man ju alltid skicka ett PM till den som gjort inlägget och fråga vad som menas?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Men är det skäl att förbjuda den? Jag gillar inte folk som drar snuten, men det snacket tillåts här, varför ska det vara ok, men inte lite ironi?
Så länge jag inte sagt att de ska förbjudas (vill jag starkt minnas att jag inte gjort) så kommer de som använder ironi inte portas från SH. Jisses, ironi är verkliga livets roliga stunder. Men över internet är det bara för svårt att få igenom ironin rätt.

Sen ska de som tar åt sig, rapportera ironiska inlägg. Det jag skrev ovan till Ravetranser med massa frågor m.m är det HAN som får bestämma om det är ironi nog att det ska bestraffas.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
IRONI är ett måste i livet (o på denna site) för att inte drunkna i allvarlighet lr utråkhet!!!

Jag tycker det e tråkigt att vissa inte förstår ironi men det kan man faktiskt lösa lätt... PM:a om man e osäker!!!!!

.../Yoshi

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om man är osäker på om det är ironi eller ej kan man ju alltid skicka ett PM till den som gjort inlägget och fråga vad som menas?
alla är för lata för det skulle jag tro. Och sen låter ju det nästan som "pick a fight" grej...

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
Så länge jag inte sagt att de ska förbjudas (vill jag starkt minnas att jag inte gjort) så kommer de som använder ironi inte portas från SH. Jisses, ironi är verkliga livets roliga stunder. Men över internet är det bara för svårt att få igenom ironin rätt.

Sen ska de som tar åt sig, rapportera ironiska inlägg. Det jag skrev ovan till Ravetranser med massa frågor m.m är det HAN som får bestämma om det är ironi nog att det ska bestraffas.
Konstigt, jag kan svära på att när du stängde SH för ett litet tag sedan så stod det på förstasidan att det var för mycket ironi bla. :va

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås

Problemet är ju att alltför många inte kan använda ironi på rätt sätt. I själva definitionen av ironi ingår att det ska vara humoristiskt. En del använder ironi enbart för att vara dryga utan en enda gnutta humor och då är det just en dryghet, inte ironi (oavsett vad skribenten försöker kalla det).

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
alla är för lata för det skulle jag tro. Och sen låter ju det nästan som "pick a fight" grej...
Jag tycker det är en enkel lösning. Varför skulle det vara "pick a fight"? Lathet håller knappast som argument, massor av folk som retar sej på ironi orkar ju skriva kommentarer om det? Istället kan man skicka ett PM och ta reda på fakta!

Therudeboy

Guest
För att förbättra Sporthoj.com samt bli av med massa onödiga trådar tycker jag du borde ta bort hela "OT" forumet. Sedan ha en kille/tjej som spenderar många timmar på Sporthoj.com varje dag som flyttar trådar som kommit fel samt stänger sådana trådar som det redan finns ex antal av. Antar att vi som är medlemmar på Sporthoj.com just är här för att läsa,få hjälp osv med just våra hojar inte för att snacka massa onödigt skit. Eller så kanske jag har totalt fel? //Min åsikt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept