För helvete!!!!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nr:18 skrev:
Konstigt, jag kan svära på att när du stängde SH för ett litet tag sedan så stod det på förstasidan att det var för mycket ironi bla. :va
Jag påpekade starkt att ironi ska minskas. Och sen förresten läste jag ditt inlägg fel. Jag läste "den" som "dem". Trodde du menade att man ska ta bort medlemmar som använder ironi. Vilket såklart skulle vara befängt. My bad! D'oh

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nacka skrev:
Problemet är ju att alltför många inte kan använda ironi på rätt sätt. I själva definitionen av ironi ingår att det ska vara humoristiskt. En del använder ironi enbart för att vara dryga utan en enda gnutta humor och då är det just en dryghet, inte ironi (oavsett vad skribenten försöker kalla det).
Dryghet och ironi är 2 helt skilda saker. Jämför gärna en sann ironiker som GSXR1100R med tex valmers, båda behärskar ironi ut i fingerspetsarna men en av dem anses av många som inte känner honom som en dryg jävel.

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Swedie skrev:
Vad sägs om att Hantering av hoj och Teknikforumet blir ett o samma?

Helst inte, enligt min uppfattning iaf.

Tycker f.ö. att det har stagnerat med intressanta trådar (dvs tekniska...) på senaste, och tycker också att många har svårt att "backa" om de skriver något egenomtänkt. Det blir för mycket av ett nederlag att erkänna att man kanske skrev något som inte var så genomtänkt, så det blir löljigt bara. Jag skriver hemskt gärna och delar med mig av mina erfarenheter, och fine om någon på ett schysst sätt ifrågasätter det jag skriver, det är helt ok, men man blir fruktansvärt less på de som inte tar till sig det som skrivs i trådarna.

En viss ödmjukhet behövs för att lära sig något.

Sökfunktionen tjatas det om, men om det hela tiden frågas om samma saker så ska de in i stickys. Det är det stickys är till för. Eller en FAQ.

Jaja, som sagt färgat av att jag mest huserar runt de tekniska trådarna men detta är mina $0,02 iaf...

/J

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Therudeboy skrev:
För att förbättra Sporthoj.com samt bli av med massa onödiga trådar tycker jag du borde ta bort hela "OT" forumet. Sedan ha en kille/tjej som spenderar många timmar på Sporthoj.com varje dag som flyttar trådar som kommit fel samt stänger sådana trådar som det redan finns ex antal av. Antar att vi som är medlemmar på Sporthoj.com just är här för att läsa,få hjälp osv med just våra hojar inte för att snacka massa onödigt skit. Eller så kanske jag har totalt fel? //Min åsikt.

Det enda det skulle medföra är att OT-trådarna skulle hamna i andra forum. Nu kan varje medlem välja själv om han är intresserad av att läsa sånt eller inte.

Jag förstår inte riktigt varför folk har såna problem med OT när det är i ett eget forum. Ingen tvingar er ju att läsa de trådarna, och det är väl fullt normalt att folk vill skämta och snacka lite skit emellanåt också? Sporthoj är ju i högsta grad en social mötesplats för många.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Therudeboy skrev:
För att förbättra Sporthoj.com samt bli av med massa onödiga trådar tycker jag du borde ta bort hela "OT" forumet. Sedan ha en kille/tjej som spenderar många timmar på Sporthoj.com varje dag som flyttar trådar som kommit fel samt stänger sådana trådar som det redan finns ex antal av. Antar att vi som är medlemmar på Sporthoj.com just är här för att läsa,få hjälp osv med just våra hojar inte för att snacka massa onödigt skit. Eller så kanske jag har totalt fel? //Min åsikt.

OT forumet uppfyller ju en funktion!!! När man vill prata med sina SH polare om ngt annat än hoj!!! Det skulle vara fan så jobbigt o hålla till på ett annat forum bara för att det inte har med hoj o göra... Så OT fyller helt klart en funktion här på SH tycker jag.

.../Yoshi

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Nacka skrev:
Det enda det skulle medföra är att OT-trådarna skulle hamna i andra forum. Nu kan varje medlem välja själv om han är intresserad av att läsa sånt eller inte.

Jag förstår inte riktigt varför folk har såna problem med OT när det är i ett eget forum. Ingen tvingar er ju att läsa de trådarna, och det är väl fullt normalt att folk vill skämta och snacka lite skit emellanåt också? Sporthoj är ju i högsta grad en social mötesplats för många.
off topic tycker jag fortfarande är ett viktigt forum, kanske det viktigaste på forumet då det främjar mycket till att lära känbna varandra på ett plan som inte har bara med ens mc att göra

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Dryghet och ironi är 2 helt skilda saker. Jämför gärna en sann ironiker som GSXR1100R med tex valmers, båda behärskar ironi ut i fingerspetsarna men en av dem anses av många som inte känner honom som en dryg jävel.

Ironi klander el förlöjligande under skenbart beröm
(SAOL, Stockholm 1986)

Therudeboy

Guest
Nacka skrev:

Om folk kunde inse vad Sporthoj.com egentligen är så kanske vi hade blivigt av med all denna "OT". Visst där kanske finns vissa bra grejer att läsa men det är ju trots allt ett hojforum från början villket det defenetivt inte är nu.

Yoshi_gixxer: Det finns ju alltid pm, ett väldigt bra sätt att hålla ihop och snacka med sina hojpolare. Sedan finns det ju alltid msn,icq,yahoo osv.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Therudeboy skrev:
Om folk kunde inse vad Sporthoj.com egentligen är så kanske vi hade blivigt av med all denna "OT". Visst där kanske finns vissa bra grejer att läsa men det är ju trots allt ett hojforum från början villket det defenetivt inte är nu.

Yoshi_gixxer: Det finns ju alltid pm, ett väldigt bra sätt att hålla ihop och snacka med sina hojpolare. Sedan finns det ju alltid msn,icq,yahoo osv.
Om allt här skulle vara On-Topic skulle forumet snart stanna av. Ett visst mått av OT är bra, problemet är bara att vissa inte kan hålla det i rätt forum.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Therudeboy skrev:

Yes, det var ju det jag mena... DÅ måste man hålla till på ett annat forum = inge bra!!!! Jag tycker OT fyller en mkt bra funktion då man kan ta allt som e tvivelaktigt där... Tänk vad mkt skit skulle hamna på dom andra forumdelarna om OT togs bort :skrämd

.../Yoshi

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Therudeboy skrev:
Om folk kunde inse vad Sporthoj.com egentligen är så kanske vi hade blivigt av med all denna "OT

Känner du till nått som vi andra inte känner till? Vad Sporthoj egentligen är definieras väl av medlemmarna dagligen och om det är nån som ska ha sista ordet måste väl det vara Swedie?

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
Swedie skrev:
Vilka är enligt dig, goa gubbar? Vad är din uppfattning av ett bra forum? Varför skriver du i fel forum? (detta är INTE mc relaterat) Varför "attackera"? Sen när blev du så här beroende av att allt ska vara perfekt organiserat? Har du gått upp i vikt?

:klappar Väl talat!!! Tycker Swedie gör ett strålande jobb!

Edit: Ngt som jag däremot stör mig på är intetsägande rubriker på trådar! Tex rubriken på denna tråd, skärpning! Underlättar om rubriken är en kort presentation av trådens innehåll!

Last edited:

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Therudeboy skrev:

Tror inte det bara är jag som uppfattar SH som en community där man kan ta del av varandras åsikter även om det inte bara handlar om hojjar. Det de flesta av oss har gemensamt är ett intresse för sporthojjar, men jag tror verkligen att utan OT skulle inte SH vara ett så skönt forum som det är nu.

Therudeboy

Guest
Om allt här skulle vara On-Topic skulle forumet snart stanna av. Ett visst mått av OT är bra, problemet är bara att vissa inte kan hålla det i rätt forum.

Kanske, eller kanske inte. Är vi här för att snacka skit eller är vi här för vi har hojintresse?

Skorpan

Guest
sandstream skrev:
En superenkel lösning på problemen är att ha fler moderatorer.
Jag har hängt här några månader och sett en eller två personer som har stängt trådar. Det är på tok för lite för ett sånt här stort forum!

Sen räcker det inte med att stänga trådar, man måste förklara varför man stänger den så att den/dom som gjort fel vet det till nästa gång.
Detsamma gäller flytt av trådar.

Jag har anmält mig som frivillig att moderera vilket forum som helst och i den här tråden är det flera andra som gör samma sak.
Swedie: Utse nya moderatorer om de gamla inte gör det de ska. Tycker du att någon moderator gör fel är det ju bara att ändra tillbaka dem till vanliga medlemmar.
en superenkel lösning är att folk slutar gnälla,kasta skit o idiotförklara andra för minsta lilla,har blivit för mycket sånt o då blir det ju taskig stämning

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Therudeboy skrev:
Kanske, eller kanske inte. Är vi här för att snacka skit eller är vi här för vi har hojintresse?
En blandning! Lite bajshoj! :D Många kanske inte läser hela internet efter "roliga" saker och förväntar sig att vissa medlemmar ska rapportera just dessa rolig sakerna.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Therudeboy skrev:

Vi e här för att vi älskar hojar o allt som hör till det!!!
Dessutom gillar vi o prata med andra hojpersoner om hojar o ANNAT!!!

Så vi e här pga hojintresse o att vi vill snacka lite skit oxå :tummenupp

...Mvh /Yoshi

Therudeboy

Guest
Yoshi_gixxeRR skrev:
Yes, det var ju det jag mena... DÅ måste man hålla till på ett annat forum = inge bra!!!! Jag tycker OT fyller en mkt bra funktion då man kan ta allt som e tvivelaktigt där... Tänk vad mkt skit skulle hamna på dom andra forumdelarna om OT togs bort :skrämd

.../Yoshi

Jag trodde hela poängen från början med Sporthoj.com var att man skulle diskutera sporthojar. För kollar du på logon står det ju "här snackas det sporthoj" inte här snackar det OT.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Therudeboy skrev:
Jag trodde hela poängen från början med Sporthoj.com var att man skulle diskutera sporthojar. För kollar du på logon står det ju "här snackas det sporthoj" inte här snackar det OT.

:kocko

Gå och slå på tv'n istället, hörru.

Therudeboy

Guest
Nacka skrev:
Känner du till nått som vi andra inte känner till? Vad Sporthoj egentligen är definieras väl av medlemmarna dagligen och om det är nån som ska ha sista ordet måste väl det vara Swedie?

Givetvis är det Swedie som bestämmet. Talar bara om hur jag skulle skött det om Sporthoj.com vore mitt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept