Finns ju risk att det inte blir några 18 laxar och om dety inte blir det tycker jag i första hand vi ska rösta om vad pengarna ska gå till istället, jag tycker Muf eller Sdu. Eller SSU med referensen sug cock commies i betalningsfältet.
Måste det bli 18.000:- ?
(nu hoppas jag att det blir det. MINST!)
Jag menar, oavsett vad Heliac får ihop så skänker vi väl pengarna till de stackars pensionärerna?
Självfallet.
Och: Jag FATTAR inte hur många som kan läsa den här tråden, utan att bidra!
(kolla lässtatistiken!)
Är det nåt jag tycker synd om i detta land är det fattigpensionärer.
De har slitit ett helt liv, för att sen , ja vaddå? Inte få över mer än 300 i månaden.
Många kan inte ens resa någonstans och göra nåt kul.
Beklämmande.
Sen gnäller alla barnfamiljer, där bägge är dubbelarbetande och tillsammans tjänar 45-70.000 i månaden att de inte har råd med mer än EN thailandsresa a´57.000:- om året... Pengarna räcker ju "ingenstans"
Allt handlar om konsumtion till döds och status, och politikerna vet att dessa familjer är många så de gödslar med bidrag och grejjer för just barnfamiljer.
Platteve, nya bilar, hus på flera hundra kvadrat, och resor resor resor - fjällen thailand och barnen ska ha mobiler och playstation samt märkeskläder.
KLart fan man blir "fattig" då när man hela tiden jämför sig med grannen.
Och folk man pratar med snackar bara pengar: Min farsa köpte det, jag köpte dessa aktier, jag har si och så på banken, jag kommer ärva si och så av mor/farmor osv osv
Brackigt är vad det är.
Nä har ni nåt hjärta kvar i kroppen, se till att dessa pensionärer får sin lilla slant tillbaka!