För jävligt!

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Alltså är det en nyhet 2008 att staten ALLTID ska ha sina pengar först?

När/om gamlingarna får tillbaka sina pengar. Hur ska återbetalning ske? :va

Ok, detta handlar inte om pengarna!! Jag tycker en hundring är ett billigt sätt att få visa sitt missnöje mot statens svineri.

Om vi fullföljer detta kommer det med all säkerhet att uppmärksammas av media och då har vi skapat rubriker för endast en hundring istället för att göra som svensson som sitter hemma vid köksbordet och svär över myndigheterna utan att agera.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ok, detta handlar inte om pengarna!! Jag tycker en hundring är ett billigt sätt att få visa sitt missnöje mot statens svineri.

Om vi fullföljer detta kommer det med all säkerhet att uppmärksammas av media och då har vi skapat rubriker för endast en hundring istället för att göra som svensson som sitter hemma vid köksbordet och svär över myndigheterna utan att agera.

Och staten kommer ändra sitt regelverk så att privatpersoner alltid kommer få tillbaka sina pengar i första hand? ev. bara i fallet om brottet stöld varit inblandat?

Men det är väl bra att ni reagerar. Men skulle jag personligen slänga bort 100:- skulle jag välja göra det för dom som kanske faktiskt behöver det, o jag kan lova att två svenska bestula pensionärer inte ens är med på den listan, hur orättvis det än må vara att dom sannolikt inte får tillbaka sina pengar.

Kanske dom lärt sig att inte förvara 18000:- hemma i skrivbordslådan iaf, alltid ngt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var ett jävla gnäll, betala inte 100kr till de stackars pensiosarna om ni inte vill.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ok Marcus!

1) harvest 100:-
2) Calmanders 100:-
3) _Johansson_ 100:-
4) Jonathan 100:-
5) Barrett 0:-

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
men vafan!?:huvet det var ju för fan inte tjuvarnas pengar, hur i helvete tänker staten egentligen!?:huvet "de stal pengarna så då var det deras, men nu tog vi fast dem så nu tar vi pengarna från dem istället" !?:mad: man blir förbannad!:mad:

Det finns all anledning till upprördhet över situationen men strikt juridiskt är saken klockren.

Tjyvarna har inte hållt gamlingarnas pengar avskilda. De är uppblandade med andra pengar, tjyvarnas egna och annat stöldgods. Därmed kan inte gamlingarna göra gällande bättre rätt som det heter till pengarna.
Tjyvarna har en skuld till gamlingarna på 18000 kr. De har även andra skulder till bland annat staten för obetalda skatter. Staten har förmånsrätt för obetalda skatter, alltså en rätt att få betalt före oprioriterade fordriningsägare.

Trist, ja. Upprörande, kanske. Regelrätt, ja.

Men för all del. Jag kan slänga in en hundring, men se till att det verkligen kommer fram att det är det föraktade sporthojskollektivet som gör en god gärning.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Nu är kontot uppe! De som sympatiserar sätter helt enkelt in, andra gnäller nån annanstans!

Nordals Härads Sparbank (Swedbank)
Clearing: 82347 Konto: 35293802

Märk betalningen med ert nick! Skulle det komma in åt skogen för lite så blåser vi av och jag pytsar tillbaka pengarna till resp.

5) Barrett 0:-
6) Heliac 100:-

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja det är enormt tråkigt att de blivit av med pengar. Ja det är kul att se att ni kan engagera er. Men det är tråkigt att se att ni inte kan lägga energin på något viktigare.

Jag tror bestämt att de där tjuvarna tog 1 000 000 av mig, och de kommer jag inte få tillbaka. Buhu.

Det här kommer behandlas som alla andra fall där folk blir dömda till skadestånd, de dömda är skyldiga tills de betalar. Kan vi inte samla in pengar till kanske läkare utan gränser? Eller kanske någon befria Tibet grupp?

Ni påstår att ni kommer få media på detta? Har någon författat ett pressmeddelande?

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Man blir lite arg... alltså stöldgods ska ju alltid tillbaka till ägaren.

tex om jag köper en hoj av en tjuv som snott den får jag lämna tillbaka den för det var inte tjuvens hoj.

Hur i /#!(&%¤ kan staten då ta stulna pengar av tjuven ?
Det sjuka är att iom. det så på sätt och vis hävdar de att det ÄR tjuvens pengar i det här fallet och inte de som blivit bestulna på degen.

Grrrr... staten och kapitalet alltså ;)

Om jag har förstått situationen och reglerna rätt så är det ju så att det är fler än det här paret som blivit bestulna, inklusive fogden eftersom de har skatteskulder. När de efterlysta nu hittas så skall deras tillgångar fördelas till dem som har fordringar, och då har ALLTID storebror högst prioritet.
I din jämförelse med hojen så är en hoj ganska enkel att identifiera, medans pengar är anonyma. Det är på sätt och vis lite av grundidén med monetära system.

EDIT: Jag skulle kanske läst Ankans inlägg... :rodnar

Dr.Bike

Guest
Nu är kontot uppe! De som sympatiserar sätter helt enkelt in, andra gnäller nån annanstans!

Nordals Härads Sparbank (Swedbank)
Clearing: 82347 Konto: 035293802

Märk betalningen med ert nick! Skulle det komma in åt skogen för lite så blåser vi av och jag pytsar tillbaka pengarna till resp.

5) Heliac 100:-
6) Dr.Bike 100:-

ordination från doktorn@alla andra: DO IT!

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
ska bara komma hem o få tillgång till bankdosan så sätter jag in pengar jag med. :D

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
7) Gixxlito 100:-

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här kommer behandlas som alla andra fall där folk blir dömda till skadestånd, de dömda är skyldiga tills de betalar. Kan vi inte samla in pengar till kanske läkare utan gränser? Eller kanske någon befria Tibet grupp?

Läkare utan gränser är ju värsta kommu-klubben. :confused:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
8) MACAMI 100:-

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
ska bara komma hem o få tillgång till bankdosan så sätter jag in pengar jag med. :D

Jag med.

Lite lustigt att vi båda som är ja-sägare till knapptryckande hjälper folk såhär medans andra i tråden som är nej-tryckare minsann inte vill bidra för att dom tycker det är onödigt.

Klockrent är ordet jag söker!

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag med.

Lite lustigt att vi båda som är ja-sägare till knapptryckande hjälper folk såhär medans andra i tråden som är nej-tryckare minsann inte vill bidra för att dom tycker det är onödigt.

Klockrent är ordet jag söker!

Hehe. Vi är omtänksamma helt enkelt. *skratt*
Men likförbannat skulle jag nog trycka på knappjäkeln. Haha. Men som jag skrivit i tråden oxå. Vet det fan om man skulle gjort det när man väl satt där med knappen. Hihi

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Hehe. Vi är omtänksamma helt enkelt. *skratt*
Men likförbannat skulle jag nog trycka på knappjäkeln. Haha. Men som jag skrivit i tråden oxå. Vet det fan om man skulle gjort det när man väl satt där med knappen. Hihi

Vad har jag missat, vilken knapp?

Sätter in pengar när jag kommer hem, behöver min bankdosa

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det finns all anledning till upprördhet över situationen men strikt juridiskt är saken klockren.

Tjyvarna har inte hållt gamlingarnas pengar avskilda. De är uppblandade med andra pengar, tjyvarnas egna och annat stöldgods. Därmed kan inte gamlingarna göra gällande bättre rätt som det heter till pengarna.
Tjyvarna har en skuld till gamlingarna på 18000 kr. De har även andra skulder till bland annat staten för obetalda skatter. Staten har förmånsrätt för obetalda skatter, alltså en rätt att få betalt före oprioriterade fordriningsägare.

Trist, ja. Upprörande, kanske. Regelrätt, ja.

Men för all del. Jag kan slänga in en hundring, men se till att det verkligen kommer fram att det är det föraktade sporthojskollektivet som gör en god gärning.

ok, att de har en möjlighet att ljuga, men ponera att det är sant då? isåfall är det två rejält gamla pensionärer som får betala et åar unga idioters skatteskulder. pengarna var ju som jag sa knappast tjuvarnas! hade tjuvarna lånat pengar lite överallt och sen blivit återbetalningsskyldiga hade jag hållit med dig oich sagt att staten skulle fått sina pengar först, men då hade de fan fått betala med sina egna pengar och inte med andras!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns ju risk att det inte blir några 18 laxar och om dety inte blir det tycker jag i första hand vi ska rösta om vad pengarna ska gå till istället, jag tycker Muf eller Sdu. Eller SSU med referensen sug cock commies i betalningsfältet.

Fick förresten inget bra svar på hur pengarna kommer överlämnas.

8) MACAMI 100:-
9) Markus 100:-

Dr.Bike

Guest
Finns ju risk att det inte blir några 18 laxar och om dety inte blir det tycker jag i första hand vi ska rösta om vad pengarna ska gå till istället, jag tycker Muf eller Sdu. Eller SSU med referensen sug cock commies i betalningsfältet.

Måste det bli 18.000:- ?

(nu hoppas jag att det blir det. MINST!)

Jag menar, oavsett vad Heliac får ihop så skänker vi väl pengarna till de stackars pensionärerna?
Självfallet.

Och: Jag FATTAR inte hur många som kan läsa den här tråden, utan att bidra!
(kolla lässtatistiken!)

Är det nåt jag tycker synd om i detta land är det fattigpensionärer.
De har slitit ett helt liv, för att sen , ja vaddå? Inte få över mer än 300 i månaden.
Många kan inte ens resa någonstans och göra nåt kul.
Beklämmande.

Sen gnäller alla barnfamiljer, där bägge är dubbelarbetande och tillsammans tjänar 45-70.000 i månaden att de inte har råd med mer än EN thailandsresa a´57.000:- om året... Pengarna räcker ju "ingenstans"
Allt handlar om konsumtion till döds och status, och politikerna vet att dessa familjer är många så de gödslar med bidrag och grejjer för just barnfamiljer.
Platteve, nya bilar, hus på flera hundra kvadrat, och resor resor resor - fjällen thailand och barnen ska ha mobiler och playstation samt märkeskläder.
KLart fan man blir "fattig" då när man hela tiden jämför sig med grannen.

Och folk man pratar med snackar bara pengar: Min farsa köpte det, jag köpte dessa aktier, jag har si och så på banken, jag kommer ärva si och så av mor/farmor osv osv
Brackigt är vad det är.

Nä har ni nåt hjärta kvar i kroppen, se till att dessa pensionärer får sin lilla slant tillbaka!

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!