För lågt oljetryck + hojen kokar..?

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Nja det känns som man borde klara sig utan en sån men kan ju alltid vara bra att ha men vad är det för skillnad på den och manualen?
OCh vart köper man en sån? och vad kostar den? Och finns den på svenska?

Såg inte att du redan hittat en manual. I din närmaste mc-affär och kan nog beställas på Mekonomen och liknande affärer. Kostar runt 300:- tror jag och är på engelska så du kanske lär dig några nya ord. 200 sidor utförliga instruktioner. Borde följa med varje ny mc som säljs.:)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bara för kännedom och förhoppningsvis utan att skrämma upp dig för mycket så känner jag till en personbilsmotor som stod 2 minuter på tomgång med spräckt oljetråg,körde på en sten och var ut och kollade vad det var med motorn igång i ca:2 min,lös till slut under med ficklampa sen in snabbt och slog igen bilen.

Bogserade hem den,bytte tråg och allt var frid och fröjd,80 lugna mil senare så gick ett vevlager.

Det kan verka ok efter du fixat pumpen och gå bra ett tag men smälla senare,behöver inte men kan.

Kanske är värt att riva isär allt nu under lågsäsong och kolla lagerbanor och toleranser om du ändå ska ur med rovan,kanske onödigt men då vet du åtminståne att allt är ok när säsongen drar igång.

Henrik

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Angående FI lampan så är det som jag skrivit till dig över msn ett vanligt fenomen på gsxr 600 06. Vajrarna som styr avgasporten går trögt pga dåligt konstruerad installation. Det finns en mod för detta. Men det är inget som hojjarna kallas in för.
Googlar man något i stil med "FI indicator gsxr 600 2006" så bör man hitta det väldigt snabbt på olika forum.

Det är dock inget farligt att den där lampan lyser. Smörja vajrarna och se till att dom är installerade löser nog ditt FI problem.

Oljeproblemet vågar jag dock inte ge mig på att svara på. Men tror starkt på Andersson-Turbo med flera som nämner kugg/axel som gått åt helvete.

Lycka till!

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Nja det känns som man borde klara sig utan en sån men kan ju alltid vara bra att ha men vad är det för skillnad på den och manualen?
OCh vart köper man en sån? och vad kostar den? Och finns den på svenska?

Aa exakt det måste vara de det är!

Men hur gör man med dom då så att jag kan röra på motorn? :va

Hehe okey a den kankse iaf är hel hehe

R6:an är minsann både hel och till salu fortfarande!!! :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...