Aerodynamik och kraft i spisen ær det enda som gæller nær man ska jaga toppfart.
Før max toppfart, førsøk att kænna med ryggen var "bubblan" efter kåpan går....ligga klistrad mot tanken med næsan bland instrumenten kan kænnas som det bæsta eftersom man kryper ihop så mycket som møjligt, men det stæmmer inte alltid.
Førsøk istællet att flytta bakåt på sadeln och lyfta ryggen upp mot luftstrømmen tills du kænner att du får kontakt med luften. Det ska mer kænnas som luften klistrar dig på ryggen, då får du bort mycket av turbulensen som bildas bakom dig vilket ær vad som sænker din toppfart. Det ær inte att klyva luften som tar mest kraft, utan att fylla tomrummet efter dig.
Så nær du kænner att det ær en massa turbulens på ryggen, då brænner man en massa extra hæstar på att fylla igen tomrummet efter dig, nær du istællet kan fylla det tomrummet med ryggen och få de hæstarna att jobba på toppfarten istællet.
Klæder som fladdrar suger massa effekt (jeans/regnstæll/trøja).
Tårna ska inte sticka ut i fartvinden.
Kanske hålla vænsterhanden runt gaffelbenet (gør jag på SM hojen nær det ska åkas fort)
Men exprimentera med kørstællningen, førsøk att kænna var och hur luften går runt dig och fyll ut det tomrummet