Föra över MP3 till mobilen....?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag har köpt en mobil Sony/Eriksson K700i med MP3-spelare. Förklara nu väääldigt pedagogiskt hur man för över låtar till telefonen. :va Tänk på att jag är blond & blåögd... :rolleyes:

Och vad är MPEG4..???? :huvet

exiteme skrev:
Jag har köpt en mobil Sony/Eriksson K700i med MP3-spelare. Förklara nu väääldigt pedagogiskt hur man för över låtar till telefonen. :va Tänk på att jag är blond & blåögd... :rolleyes:

Har du IR-port eller BlueTooth på datorn?

exiteme skrev:

MPEG4 är film...

exiteme skrev:
Ehhh....... :confused: Va? (Dvs: tror inte det...)

Tänk nu på att jag är JÄTTEBLOND!!! :rolleyes:
IR (infraröd) och Bluetooth är trådlös överföring till din telefon. IR har funnits ett tag, framförallt på bärbara datorer. BT finns på nyare.
Om du inte har det här får du nog skaffa en kabel till din telefon för att föra över filerna.
Eller skaffa IR ÖGa till din dator, eller Bluetooth plugg. Finns som USB adapter.

CorbenDallas skrev:
IR (infraröd) och Bluetooth är trådlös överföring till din telefon. IR har funnits ett tag, framförallt på bärbara datorer. BT finns på nyare.
Om du inte har det här får du nog skaffa en kabel till din telefon för att föra över filerna.
Eller skaffa IR ÖGa till din dator, eller Bluetooth plugg. Finns som USB adapter.

Hmmmm...att lyssna på den inbyggda radion istället, låter som ett bra alternativ... :D *muttrar om att det var bättre förr*

exiteme skrev:

MPEG4 är ett kodformat för videofiler. Filmer som du spelar in med K700-kameran lagras i MPEG4-format. Det ska gå att föra över filmer från datorn till K700an (om det är i MPEG4-format) men jag har ännu inte lyckats....(jag har oxåp en K700i)

För att överföra mp3/midi behöver du antingen (a) IR-port på datorn, (b) Bluetooth-port på datorn, (c) en kabel för att koppla in på serieporten eller usb-porten eller (d) en Bluetooth-dongle att koppla in på usb-porten så att du får bluetooth i din stationära dator.
(a) och/eller (b) finns vanligen endast på bärbara. (c) går jääävligt långsamt, ca 1 timme/mp3, kabeln för serieport kostar 295:-. (d) är något dyrare men går betydligt snabbare, skulle gissa på 1-2 minuter/mp3.

Kabel/dongle ingår inte, iaf gjorde den inte för mig.

När du skaffat en kabel/dongle och installerat mjukvaran, så ploppar det upp en ny ikon på skrivbordet som heter "mina telefoner". Där hittar du din inkopplade telefon och det är här du för över filer. T.ex. kan du ta en mp3-fil och dra-och-släppa den till "ljud-mappen" i din telefon som du hittar på skrivbordet.

cRoC skrev:
Följde det inte med en kabel? Läst instruktionsboken??
Nu ska du inte vara spydig... :rolleyes: *när ingen ser det, springer jag och letar after asken som telefonen kom i*
Nä, ingen kabel... Dock en CD-skiva som jag inte vet vad jag ska använda till... :va

Funderar på om jag ska ta fram och använda min cobratelefon istället...

exiteme skrev:
Nu ska du inte vara spydig... :rolleyes: *när ingen ser det, springer jag och letar after asken som telefonen kom i*
Nä, ingen kabel... Dock en CD-skiva som jag inte vet vad jag ska använda till... :va

Funderar på om jag ska ta fram och använda min cobratelefon istället...

Okey men läs i instruktionsboken vad din dator behöver för utrustning (IR eller Bluetooth antar jag)

Eller, enklast och billigast lär väl vara att försöka få tag på en sladd om det finns. Ta med dig telefonen dit du köpte den :tummenupp

Köpte själv en k700 idag, köpte till en D-link som är blåtand. Bara att trycka in i usb. Jag är imponerad av hur snabbt den tankar, trodde att det skulle gå långsammare.

Precis. D-link blåtandsadapter är billigast. Smidigare än kabel (som INTE följer med).

Köpte min på Netonnet för 299. Funkar skitbra. Precis som "filhanteraren", typ...

:hej

hållundan skrev:
Precis. D-link blåtandsadapter är billigast. Smidigare än kabel (som INTE följer med).

Köpte min på Netonnet för 299. Funkar skitbra. Precis som "filhanteraren", typ...

:hej

Nu har jag inte använt just denna mojäng från D-link. Men min erfarenhet i övrigt säger mig att D-Links grejer är ganska kass. Men det är klart, även en blind höna hittar ett korn ibland...

lee skrev:
Nu har jag inte använt just denna mojäng från D-link. Men min erfarenhet i övrigt säger mig att D-Links grejer är ganska kass. Men det är klart, även en blind höna hittar ett korn ibland...
Ah, jag har inga fler erfarenheter än just denna mojäng, men den funkar skitbra iallafall! :tummenupp

Så här gör du:

1. Köp en kabel av mej (till RR-pris).
2. installera allt på skivan som följer med kabeln.
3. Koppla in kabeln till datorn och sedan telefonen till kabeln
4. Öppna programmet som du installerade (kommer inte ihåg vad det heter)
5. Tanka endast över musik som du köpt, allt annat är ju olagligt!! :yoparty
6. Klart...Lyssna...Sjung med...

Är det några frågor så är det bara att PM:a mej :tummenupp

Instruktioner:

1. Sätt på dig en musikantkjol & en uringad topp.
2. Gå ut på krogen & ställ dig i baren.
3. Vänta ca 10 sek tills det kommer en kille och frågar om han kan bjuda på en drink.
4. Svara: Nej, men du kan hjälpa mig att få över lite MP3:or till min nya Ericsson K700i.

Klart!

exiteme skrev:

Här kommer mina erfarenheter: Jag har en Sharp GX30 med ett externt minneskort på 128 Mb. Den har jag fyllt med mina favvo låtar genom minneskortsläsare som man pluggar in i datorn. Kortläsaren ser ut som en tändare nästan.... :tungan jaja, nästan varje fall.
Man stoppar in kortet i läsaren, pluggar läsaren i datorn, startar viva la musica-programmet och överför. Datorn hajar själv säga ifrån att en extern enhet har anslutits (förhoppningsvis) så ngt program behöver du inte nödvändigtvis ha för just detta. När du har överfört låtarna så kopplar du loss läsaren och pillar ut kortet som ska sen in i mobben... Sen är det bara att lyssna o joddla!

P.S. Jag kan låna ut min kortläsare om du lämnar din hoj i pant... :rofl ,eller hur?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back