Förarförening

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
GSXR1100R skrev:
2418163 Bra inlägg Bosco.

Vem gör vad inom Svensk Road Racing verkar vara en av frågorna.

Klubbarna som är anslutna till SVEMO arrangerar tävlingarna och inte SVEMO.

Huvudet på spiken igen :tummenupp
Håller helt med vad du säger, lägg krutet i dom Svemoanslutna klubbar som redan finns.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bosco skrev:
2418160

Internet är jättetrevligt, forum är jättetrevligt men att förverkliga vissa saker kräver mer än tio minuter framför tangenterna...

internet är även mkt lämpligt att diskuttera saker på, eller höra om andra har samma intresse eller kanske andra åsikter :tungan

Jag har länge förespråkat en förarförening som ser till förarnas intressen gällande säkerhet etc, ska syftet vara marknadsföring är jag inte intresserad och tycker inte att det är rätt väg att gå.

Last edited:

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
R2 skrev:
2418179 internet är även mkt lämpligt att diskuttera saker på, eller höra om andra har samma intresse eller kanske andra åsikter :tungan

Tack för förtydligandet ang. dina klubbengagemang.
Även ditt förtydligande ang. Internet.

Problemet är kanske därimellan.
SVEMO tar absolut inga beslut grundade på Wx3...
Detta görs på ett helt annat plan.

Träffas på de ställen där det räknas istället så skall ni se att SVEMO också kommer att lyssna.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Bosco skrev:
Då hade denna förening funnits *bläddrar i gamla pärmar*någonstans mellan '87-'96 med liten dipp i skarven 80-,90-talet.

Ett Lustigt sammanband är att när förarföreningen lades ner så slutade rr-sektionen med sitt rådslag(roadracingriksdag).
där man kunde lägga in motioner för regeländringar och fick veta hur reglementet skulle se ut inför nästkommande år brukade gå av stapeln i början av november.
tyckte detta var en bra form av demokrati.:tummenupp
vissa grenar inom Svemo har tydligen detta systemet kvar.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Bosco skrev:
2418160 Jannica.
Kan det vara så att du tycker det är ganksa kul med marknadsföringsbiten..?
Tänk på att här skall du eventuellt dra igång en förening som dels skall ha en styrelse sedan skall du kalla till årsmöte för att få reda på vad "dina" (föreningens) mål skall vara!
Tänk om (ev.) medlemmarna röstar ner det du vill jobba med..?
Istället skall du sitta och jobba med arrangörer och kräva bättre säkerhet...
Bara jobbet att kalla till årsmöte (boka lokal, få folket att dyka upp etc.)
Internet är jättetrevligt, forum är jättetrevligt men att förverkliga vissa saker kräver mer än tio minuter framför tangenterna...

Klart det är kul! Behövs gör det också, eftersom det inte händer så mycket inför tävlingarna.

Om medlemmarna röstar ner så är det så. Majoriteten avgör.
Vi ska ju jobba för säkerheten också. Men om vi är en klubb kan man påverka mer än som privatperson.

Klart det tar tid att kalla till möte, fixa lokal och få folk att dyka upp.
Startade upp vår mc-klubb 2004 och suttit som ordförande där sen dess, så jag vet att det är massa saker att rodda med :)

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
nr12 skrev:
2418196 Ett Lustigt sammanband är att när förarföreningen lades ner så slutade rr-sektionen med sitt rådslag(roadracingriksdag).
där man kunde lägga in motioner för regeländringar och fick veta hur reglementet skulle se ut inför nästkommande år brukade gå av stapeln i början av november.
tyckte detta var en bra form av demokrati.:tummenupp
vissa grenar inom Svemo har tydligen detta systemet kvar.
Mej veterligen va det bara 2005 som det inte blev någon riksdag innan har den gått i Helsingborg och innan det i Linköping oftast 3:e helgen i november

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
LOTTAK skrev:
2418228 Mej veterligen va det bara 2005 som det inte blev någon riksdag innan har den gått i Helsingborg och innan det i Linköping oftast 3:e helgen i november

Domare konferancen i november är inte samma sak tyvärr
Roadracing riksdagen behandlade motioner från klubbar och förare oftast på lördagen dagen efter var det domar-konferance.

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
Bikerbitch skrev:
2418219Klart det tar tid att kalla till möte, fixa lokal och få folk att dyka upp.
Startade upp vår mc-klubb 2004 och suttit som ordförande där sen dess, så jag vet att det är massa saker att rodda med :)

Bra.

Är det kanske inte bättre att ha en intresseförening som även kan ta in medlemmar från gatåkarfolket?
Sälja t-shirts med logan "jag tittar på road-racing"..

Vad som helst. Dessa pengar kan sedan generera det du vill..?

RR-riskdag, e det inte Luff'en som håller något sådant numera ang. SO?

Kan ha fel och isf tycker jag detta skall påtalas för Nordgren.

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Efter ett X antal år i föreningar och idellt arbete så hoppar jag nu in i diskussionen utan att vara aktiv ban eller tävlingsförare.

Varför inte ha en förarrepresentant i varje klubb som kan ha någon form av möte för att diskutera olika synpunkter som kommer in från förare i resp klubb, sedan kan dessa representanter konatkta förbundet och framföra åsikterna och synpunkter som framkommit från resp klubb.

Detta fungerar utmärkt inom tex idrott där det finns en spelarreprestentanter.

Anställ någon via lönebidrag tex 20 timmar i veckan som sköter det administrativa, jagar sponsorer även marknadsföring inför olika evenemang .
Det finns mycket hjälp och bidrag från AF vad det gäller denna typ av jobb.

Att få en sponsor som ska marknadsföra sig själv kommer inte fungera.. en sponsor brukar i regel ha KRAV innan dom ens går in med ngt. dvs motprestationer.. Dom vill synas inte arbeta för att synas.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Bosco skrev:
Är det kanske inte bättre att ha en intresseförening som även kan ta in medlemmar från gatåkarfolket?

Detta med t-shirtsen är super:tummenupp
angående luffen`s (roadracingriksdag) så är väl detta i samband med sista racet som SO-arrangerar eller ibland när det är avslutnings fest och detta är inte heller något du kan lägga motiner till utan en ren infomation om ev förändringar för nästa år
med andra ord du som förare eller klubb har inget rådlag att framföra dina ideèr utan detta skall tydligen skötas av domare och sektionen och därmed basta:arsele

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Bosco skrev:
2418249 Bra.

Förr om åren har det varit riksdag på lördagen på SO-finalen på Åsen om det blir så i år oxå eller om det blir på Falken (om Luff vill ha någon i år) vet jag inte.....

nr12 skrev:
2418259 Detta med t-shirtsen är super:tummenupp
angående luffen`s (roadracingriksdag) så är väl detta i samband med sista racet som SO-arrangerar eller ibland när det är avslutnings fest och detta är inte heller något du kan lägga motiner till utan en ren infomation om ev förändringar för nästa år
med andra ord du som förare eller klubb har inget rådlag att framföra dina ideèr utan detta skall tydligen skötas av domare och sektionen och därmed basta:arsele
Konferansen är öppen för Sektionen, domare, tävlingsledare om jag inte är fel underrättad.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
förr fanns en RR-riksdag ja, det va alla välkomna, har själv varit på ett antal (i ungdomen)
Luff har ett informationsmöte på dagen innan SO festen varje höst.
Man kan göra sin röst hörd, men som sagt mest info och i stort sett enbart om SO.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
R2 skrev:
2418359 förr fanns en RR-riksdag ja, det va alla välkomna, har själv varit på ett antal (i ungdomen)
Luff har ett informationsmöte på dagen innan SO festen varje höst.
Man kan göra sin röst hörd, men som sagt mest info och i stort sett enbart om SO.

Efter Volmar Mårtensson`s sorti från roadracing sektionen så drogs rådslaget in detta var djädrans synd då detta rådslag lyfte upp frågor som kom från förararna och inte enbart från domare och tävlingsledare.
då den tiden begav sig så fanns där även ett visst intresse från pressen också mest då genom Anders Hallberg
Visserligen kan ju förarna genom sitt distrikt skicka in motioner till sin roadracingkomittè i distriktet men då missar man ett helt år då dessa motioner inte kommer upp till beslut förrän vid årsmötet.
ska försöka ändra detta i södra så att man kan få behandla motioner redan på höstkanten.
men som sagt processen tar ändå längre tid än med ett rådslag

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
sege skrev:
2415819 Är det inte bättre att använda de föreningar/klubbar och så som redan finns? Vi är alla med i klubbar, bättre att man aktiverar sig i klubbarna och för sin talan där? Ska vi ha ytterligare en förening som behöver engagemang när vi knappt har det i befintliga föreningar?

Klubbarna kan ju inte ens samarbete med SM idag, tror en kraft som drar i en riktning skulle vara effektivare än tiotalet klubbar som drar i sin riktning för sina medlemmars specifika ändamåll

Bingo skrev:
2417999 Det fina med marknadsföring är att det är så lätt att vem som helst kan göra bra sådan.

Vem som helst kan inte göra bra sådan om den eller dom inte samtidigt får uppbackning och kommunikation mot klubbarna som arrangerar tävlingarna samt Svemo. :fakta

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
jP skrev:
...tror en kraft som drar i en riktning...
Hoppas det är i en riktning som jag gillar. Vore inte så kul om en förening utanför "SVEMO-sfären" som jag inte är med i skulle driva frågor som jag inte gillar. Det är nog inte så att vi är eniga om allt bara för att vi alla har RR-licens.

De här vi-borde-organisera-oss-trådarna är ganska ledsam läsning. Har man inte bättre idéer än att "vi borde organisera oss" är man inte rätt man att organisera något. Lägg fram ett vettigt, genomtänkt förslag/program att ta ställning istället.

Ovanstående inte riktat specifikt mot jP, BB eller någon annan. Bara så ni inte missförstår:pannkyss

jP skrev:
Vem som helst kan inte göra bra sådan om den eller dom inte samtidigt får uppbackning och kommunikation mot klubbarna som arrangerar tävlingarna samt Svemo. :fakta
Då tycker jag faktiskt att det är bättre att de arrangerande klubbarna och SVEMO backar upp någon person/organisation/företag som kan något om marknadsföring. Det finns säkert folk inom RR som kan marknadsföring och arbetar profesionellt med det, men vad i hela friden får er att tro att den genomsnittlige RR-föraren är lämpad för en sådan uppgift.

Rätt lustigt när man tänker efter. Få skulle komma på tanken att göra rörmokarens jobb hemma, men många känner att de med lätthet kan klara marknadsförarens jobb. Alla marknadsförares jobb, misstänker jag :D

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...