Bikerbitch skrev:
2417307 Ja, fast om man nu t ex vill fixa ihop pengar för en annons i DN inför en tävling så är det inget man gör och ber alla sätta in pengar på ens privata konto. Tadaaa, en förening.
Helt okej å denna "tada -förening" ligger i träda här hemma hos mig.
Med pg och reg. förening.
Bara att köra igång.
Problemet som jag ser är snarare att Macke här snackar om en sak och du snackar något annat.
Bestäm er för om det är ett "fackförbund" (försvara förarnas intressen, kortsiktigt [säkerhet]) eller det som du nu trycker på - vara den promotor'n alla så gärna vill ha.
Eller om föreningen skall göra allt möjligt.
Först måste det isf skapas en styrelse...
Macke skrev:
2416946 Jag som trodde det var just det som den här tråden handlar om.....
Att på något sätt samla oss förare, och jobba tillsammans för sporten och vårat eget bästa....
Som jag skrev så var detta mer riktat mot R2. Just nu försöker du bara skjuta fram föreningen som skall "göra jobbet" och du kan gå där ifrån och ursäkta dig med att du iaf var med på årsmötet....
Macke skrev:
2417095
Hur många vet ens idag hur man kommer med ett förslag eller en synpunkt till SVEMO's RR sektion?
Detta kan man med fördel få veta om man engagerar sig i den lokala klubben.
Eller skall ni nu också hitta på ett nytt sätt att behandla frågor.
Då får nog SVEMO ändra sina grundstadgar.
Swedie skrev:
2417117 Tydligen är väl att Svemo inte gör sitt jobb då det önskas starta en förarförening där förarna vill få sin åsikt hörd. Lite kul att Peter Sköld som förarrepresentant säger att det testats förut men inte kom speciellt långt... kanske av en anledning?
Swedie!
Ett fackförbund har väl inte med att arbetaren inte vill arbeta??
En förarförening behöver väl inte betyda att SVEMO inte gör sitt jobb!
Vad är SVEMO's jobb enligt er då?
Står i stadgarna här:
http://www.svemo.se/file_out.php?id=77
Anledningen till föreningens förra avpoletering är samma som klubbarna känner av. Varför betala 100SEK (medlm.avg./år) till en förening som synligen inte gör något...
Ingen ville engagera sig.
Kommer ihåg att då på den tiden kämpade vi med att försöka få igenom airfence-biten och "hjälpte" till å dra in pengar för sådana (höja säkerheten).
Samtidigt kom ju Mike Luff med sitt SO-koncept..
Då hade denna förening funnits *bläddrar i gamla pärmar*någonstans mellan '87-'96 med liten dipp i skarven 80-,90-talet.
Det är ju det som är det fina med en förening, den är precis så stor och stark som intresset är hos alla medlemmar.