L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 20 Jul 2016
- Ort
- Örsundsbro
Då och då ser man folk som tycker att det inte är ren mc-körning med förarhjälpmedel inkopplade. Kevin Cameron menar att bra förarhjälpmedel märker man inte att de finns och det som fanns när man började köra är det som man ser som OK.
Jag själv gillar att växla manuellt och har gärna ett kopplingsreglage, men använder elektronikens hjälp både för att växla upp och ner större delen av tiden. ABS-funktionen har jag känt vid enstaka tillfällen, men det är inget jag "lutar mig mot". Skulle jag hamna på en äldre mc där behovet av att fukta en veke lagom mycket för att starta den eller manuellt behöva ändra tändningen längs vägen vore jag ganska borta. Hjälpmedlen förgasare och elektroniskt tändsystem har sina fördelar.
Hur pass körbar är en modern sporthoj utan att elektroniken används för att mjuka upp förarens signaler till fordonet?
Jag själv gillar att växla manuellt och har gärna ett kopplingsreglage, men använder elektronikens hjälp både för att växla upp och ner större delen av tiden. ABS-funktionen har jag känt vid enstaka tillfällen, men det är inget jag "lutar mig mot". Skulle jag hamna på en äldre mc där behovet av att fukta en veke lagom mycket för att starta den eller manuellt behöva ändra tändningen längs vägen vore jag ganska borta. Hjälpmedlen förgasare och elektroniskt tändsystem har sina fördelar.
Hur pass körbar är en modern sporthoj utan att elektroniken används för att mjuka upp förarens signaler till fordonet?