Två tips, kostnadsfritt. Öppna din post, läs din post. Vill inte vara dryg men det är så det funkar.
Edit: Såg just ditt sista inlägg. Du ska ha AUTOGIRO, vem fan betalar räkningar utifrån avier i postlådan, 2012? Djiisus.
Jag hade autogiro fram tills allt detta skedde, men när de var på vippen att dra 5600kr från mitt konto så valde jag att tillfälligt stoppa autogirot.
Försäkringspremien är inte huggen i sten.
Tycker man att det är för dyrt, så går man och pratar med sin försäkringshandläggare.
Jo denna var huggen i sten, fick inte en krona billigare. Handläggarna jag pratade med hade inte rätt att sänka, och chefen vägrade.
Det känns som det saknas information om detta ärende. De flesta försäkringsbolag har ju tagit bort möjligheten att försäkra på strypt effekt då det fuskas med detta hela tiden. Du kunde ju ha bytt försäkringsbolag istället för att ta till det drastiska beslutet att paniksälja den med förlust, eller varför inte ställa av den igen för att i lugn och ro se över dina möjligheter? Troligtvis var det så att du lyckades få igenom strypt effekt hos f-bolaget och därmed körde "billigt" något år? (får man gissa L-försäkringar som ibland missar detta om man räknar och tecknar på nätet?)
Jag har aldrig, och kommer aldrig försöka fuska med en försäkring, det kan komma dyrt efteråt. Jag köpte bara en mc, försäkrade och var nöjd å glad. Jag provade dessutom att göra offerter på 6 likadana hojar av samma årsmodell, samtliga hamnade på drygt 6000kr, tror knappast alla dem var reggade som strypta. Anledningen till att jag nu istället för att teckna en ny försäkring med ett annat bolag är för att jag som jag skrev tidigare har opererat mig, och jag kan inte köra på resten av säsongen, inte en jävla meter tyvärr. Jag har kvar en termin på min universitetsutbildning, att ha kvar en hoj som jag ändå inte kan köra och dessutom tappar den i värde, jag måste betala för förvaring etc etc så skulle det rent ekonomiskt blivit mycket dyrare än att "paniksälja".
Du har sålt hojen, har en restskuld på 1300kr. Du skriver hit för att få råd om hur du ska slippa restskulden. Du får råd av skiftande kvalitet. Som jag ser det kan du nuläget bara betala, glömma & gå vidare samt ta lärdom om hur försäkringsbolagen funkar.
Givetvis är det inte datumet för öppnandet av ett enstaka kuvert som är avgörande i detta fallet. Jag tror heller inte på att vi fått: The truth, the whole truth and nothing but the truth i detta fallet, mycket talar emot det – tyvärr.
Vilken sanning är det du inte får? Jag är helt ärlig och uppriktig i vad jag skriver. Jag håller inte på å dribblar och försöker få sådant jag inte är berättigad till, men fan om jag tänker betala för någonting jag verkligen känner är fel från bolagets sida.
Jag förstår inte riktigt den skadeglädje som verkar finnas här. Jag har inte gjort något fel, förutom att jag var bortrest och inte öppnade ett brev. Hur kan det vara rätt åt mig? Fortsättningsvis ber jag er som svarar att försöka hålla er til att ge mig konkreta råd och tips. Har ni inga behöver ni inte svara med ett inlägg. Tack.