förbannad!!!!

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Jag blir lindrigt sagt förvånad när en av mina annonser får svar från en Daniel. W. eller nåt, detta tack vare att han svarat på alla annonser jag haft ute. Denna gång var han tydligen intresserad av min CBR 1000 RR som jag skall sälja. Jag hänvisar till ovan nämnda annonser och undrar hur nån kan missuppfatta "citat från annons" INGA MAILPOLARE, INGA CASH INGE SNACK, RING INTE, MAILA INTE OM DU INTE ÄR SERIÖST INTRESSERAD. Följande svar erhålles vid första kontakt: tråkigt att du skall sälja osv ok det kan jag köpa men när han nästa gång vill att jag skall jämföra CBR 1000RR emot GSX 1000R som han själv har(!!!!!!!!) så ber jag honom på ett mindre fint sätt att köpa tidningen Bike där sådana tester utförs. Vad fan kan inte folk läsa, har fler råkat ut för dessa gökar??? :fatta!
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
tomas_e skrev:
Jag blir lindrigt sagt förvånad när en av mina annonser får svar från en Daniel. W. eller nåt, detta tack vare att han svarat på alla annonser jag haft ute. Denna gång var han tydligen intresserad av min CBR 1000 RR som jag skall sälja. Jag hänvisar till nedan nämnda annonser och undrar hur nån kan missuppfatta "citat från annons" INGA MAILPOLARE, INGA CASH INGE SNACK, RING INTE, MAILA INTE OM DU INTE ÄR SERIÖST INTRESSERAD. Följande svar erhålles vid första kontakt: tråkigt att du skall sälja osv ok det kan jag köpa men när han nästa gång vill att jag skall jämföra CBR 1000RR emot GSX 1000R som han själv har(!!!!!!!!) så ber jag honom på ett mindre fint sätt att köpa tidningen Bike där sådana tester utförs. Vad fan kan inte folk läsa, har fler råkat ut för dessa gökar??? :fatta!

http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=6243
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
tomas_e skrev:
Jag blir lindrigt sagt förvånad när en av mina annonser får svar från en Daniel. W. eller nåt, detta tack vare att han svarat på alla annonser jag haft ute. Denna gång var han tydligen intresserad av min CBR 1000 RR som jag skall sälja. Jag hänvisar till ovan nämnda annonser och undrar hur nån kan missuppfatta "citat från annons" INGA MAILPOLARE, INGA CASH INGE SNACK, RING INTE, MAILA INTE OM DU INTE ÄR SERIÖST INTRESSERAD. Följande svar erhålles vid första kontakt: tråkigt att du skall sälja osv ok det kan jag köpa men när han nästa gång vill att jag skall jämföra CBR 1000RR emot GSX 1000R som han själv har(!!!!!!!!) så ber jag honom på ett mindre fint sätt att köpa tidningen Bike där sådana tester utförs. Vad fan kan inte folk läsa, har fler råkat ut för dessa gökar??? :fatta!

Blir du förbannad på spam också? Det är ju bara att strunta i att svara :tungan
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Eller,
Han vill sälja och inte jämföra med någon annan hoj.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
tomas_e då ska jag klaga lite på dig, du har lagt in din CBR1000RR på annons 3 ggr hittills.

Sen har du lagt in en annons på din 929 5 ggr.

Alla dessa annonser inom en period av 2 veckor.

Sen även din Rossihjälm 4 ggr.

Räcker inte 1 annons? Om ingen är intresserad, ja då är de helt enkelt inte det.

Sen ta bort dina gamla annonser. Det finns iaf 1 "Ta bort" länk på annonsens sida. Sen under "Redigera" finns en stor "Ta bort" länk.
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
KawaChris skrev:
Blir du förbannad på spam också? Det är ju bara att strunta i att svara :tungan
Jag blir förbannad på spam också.... men vad är problemet, jo folk utan pengar, utan hoj(?), kan heller inte läsa. Jag vet inte om det kan vara tydligare än i min annons gällande 1000RR. Jag skulle strunta i att svara om det inte lades ut en dimma, dvs första kontakten är hyfsat seriös verkar det som... men sen falerar det hela liksom. Är det fler som råkat ut för dessa gökar???? :kocko
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Till tomas_e:s försvar ska sägas att privata fordonsannonser drar till sig de mest kufiska personer, som ringer 05.00 och föreslår ett idiotbyte, trots att man skrivit "EJ byte".
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Självklart finns det "snackare" och de som inte kan följa simpla instruktioner i en annons. Men kan det bero på att hojen i sig får dom att bara direkt ha en massa frågor och helt enkelt missar att läsa resten av annonsen eller kanske glömmer det?

Sen har ju vissa svårt att förstå oxå. :rolleyes:
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Swedie skrev:
tomas_e då ska jag klaga lite på dig, du har lagt in din CBR1000RR på annons 3 ggr hittills.

Sen har du lagt in en annons på din 929 5 ggr.

Alla dessa annonser inom en period av 2 veckor.

Sen även din Rossihjälm 4 ggr.

Räcker inte 1 annons? Om ingen är intresserad, ja då är de helt enkelt inte det.

Sen ta bort dina gamla annonser. Det finns iaf 1 "Ta bort" länk på annonsens sida. Sen under "Redigera" finns en stor "Ta bort" länk.
Jag har sålt Rossi hjälmen finns den kvar skall den bort och visst jag har satt in annonser i tid och otid men jag svarar FAN inte på en annons om det står, som jag uppfattade det, väldigt tydligt att jag bara ville ha kontakt med seriösa KÖPARE! :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vad är problemet? Kommer någon med oseriösa förslag kan man bara vänligt avböja och avsluta samtalet. Det ska man kunna klara av utan att ta åt sig personligen.
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Swedie skrev:
Självklart finns det "snackare" och de som inte kan följa simpla instruktioner i en annons. Men kan det bero på att hojen i sig får dom att bara direkt ha en massa frågor och helt enkelt missar att läsa resten av annonsen eller kanske glömmer det?

Sen har ju vissa svårt att förstå oxå. :rolleyes:
Jag vet inte vad det beror på men kan man inte läsa skall man nog inte hantera en hoj med en massa hkr? Har man närminne som en fiskmås (med tanke på din att glömma teori) skall man kanske köra vanlig cykel och inte en s titta på Mc annonser. Har man en massa frågor om motorcyklar generellt kan man ta upp dessa på forumet eller köpa Bike till exempel. Men att spilla tid när man uttryckt sig förhållandevis klart i annonsen är förvånansvärt. :confused: :huvet
 

Coola Ola

Guest
mb skrev:
Vad är problemet? Kommer någon med oseriösa förslag kan man bara vänligt avböja och avsluta samtalet. Det ska man kunna klara av utan att ta åt sig personligen.

Men du vet väl att "skambud" är den värsta sortens personangrepp man kan råka ut för....
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
E det okej om jag ringer dig och bara snackar lite eller? Känner mig lite ensam :)
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
mb skrev:
Vad är problemet? Kommer någon med oseriösa förslag kan man bara vänligt avböja och avsluta samtalet. Det ska man kunna klara av utan att ta åt sig personligen.
Men när personen i fråga (köpare, skitsnackare) uppträder bedrägligt, dvs låtsas vara oerhört intresserad för att senare komma till sin rätta bana vad göra? Fler som råkat ut för detta? Jag vill INTE bladdra skit med såna jävla nissar, kan man vara tydligare än i mina annonser? Om dom ringer eller mailar och säger jag vill snacka skit så kan jag säga tack och hej men de ljuger ju...!!!!! :huvet :fatta!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top