förbannad!!!!

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
yonsson skrev:
E det okej om jag ringer dig och bara snackar lite eller? Känner mig lite ensam :)
Du har ärliga avsikter helt ok, ring men jiddra inte om att du är en intresserad köpare. Skönt att någon fattat vad det handlar om... :Bugar :hihi
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Coola Ola skrev:
Men du vet väl att "skambud" är den värsta sortens personangrepp man kan råka ut för....
Skambud kan jag vara med på men att bjuda utan pengar....! Att knul_a utan k_k är samma sak! Hoppas att Ni andra slipper såna gökar, eller någon annan som råkat ut för dessa herrar (pojkar)! :mad:
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Coola Ola skrev:
Men du vet väl att "skambud" är den värsta sortens personangrepp man kan råka ut för....
Hehe, jo har jag har förstått att det börjar bli så :hihi

Det hade varit så mkt enklare att göra privataffärer om folk kunde sluta att ta affärer så personligt. Men det handlar väl om osäkerhet. Många är så rädda för att bli blåsta att de vägrar ta upp någon typ av förhandling (trots att det är i just förhandlingen som båda parterna kan hitta fram till de villkor som gör dem nöjda).
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
tomas_e skrev:
Men när personen i fråga (köpare, skitsnackare) uppträder bedrägligt, dvs låtsas vara oerhört intresserad för att senare komma till sin rätta bana vad göra? Fler som råkat ut för detta? Jag vill INTE bladdra skit med såna jävla nissar, kan man vara tydligare än i mina annonser? Om dom ringer eller mailar och säger jag vill snacka skit så kan jag säga tack och hej men de ljuger ju...!!!!! :huvet :fatta!
Det är sant. Finns helt klart såna personer, även om jag själv inte stött på så många av dom. Enda man kan göra är att vara så tydlig som möjligt redan från början med under vilka förutsättningar som man kan tänka sig att göra affär. Man kan inte utgå ifrån att de förstått detta genom att läsa annonsen.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
du låter väldigt otrevlig i vilket fall, jag skulel då inte köpa nåt av dig om du inleder med att du inte snackar skit osv.
Jag tror du får grejorna sålda om du lugnar ner dig lite.
Visst är de flesta som svara sånna som bara är nyfikna, men vad fan ska du göra åt det?

Jag är på många säljare med mail o telefonsamtal innan jag köper nåt, är nån i dina tag o gapar så skiter jag nog i den personen.
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
mb skrev:
Hehe, jo har jag har förstått att det börjar bli så :hihi

Det hade varit så mkt enklare att göra privataffärer om folk kunde sluta att ta affärer så personligt. Men det handlar väl om osäkerhet. Många är så rädda för att bli blåsta att de vägrar ta upp någon typ av förhandling (trots att det är i just förhandlingen som båda parterna kan hitta fram till de villkor som gör dem nöjda).
Jag har svårt att föreställa mig att någon av herrarna Babbel skulle kunna blåsa mig, men varför spilla tid? Jag har polare ändå uttrycker jag mig. Jag köper att folk vill fråga lite och så helt ok men vad fan om du undrar vilken skostorlek jag har och vad jag jobbar med så undrar man om han är kåt på mig eller hojen.! :huvet
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Ursäkta Tomas om jag lånar din tråd en kort stund:

Jag tycker det är egendomlgt att folk har så svårt att tala om vad de är villiga att betala.
Om jag vill sälja en moj och talar om för köparen att jag vill ha X kronor så är det tydligen enklare att spendera Y timmar på att leta vidare efter en billigare moj än att rätt och slätt replikera att "jag är intresserad men vill inte betala mer än z kronor" och sen förhandlar man.
Detta är antingen specifikt för SH:s medlemmar (vilket verkar konstigt) eller specifikt för uppgörelser per skrift (mail/PM) eftersom det inte brukar bli samma konstiga "vakuum" i uppgörelser per tal (dvs telefon eller när man träffs).

Nån som har liknande erfarenheter?
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Silwer skrev:
du låter extremt otrevlig i vilket fall, jag skulel då inet köpa nåt av dig om du inleder med att du inet snackar skit osv.
Jag tror du får grejorna sålda om du lugnar ner dig lite.
Visst är de flesta som svara sånna som bara är nyfikna, men vad fan ska du göra åt det?
Jag har lite svårt att läsa ditt inlägg men försöker mig på ett svar ändå. Jag är säker på att jag kommer sälja, men diskussionen handlade om huruvida köparna vill köpa. Jag försöker förhindra Babbelpåsar att babbla med mig genom att vara tydlig. Jag vet inte, har någon något förslag om hur man kan vara tydligare? Nej jag trodde inte det. Du behöver inte köpa helt ok , bra ärliga avsikter. Du har fattat annonsen. :)
Fler som fastnat med Babbelpåsar???
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
tomas_e skrev:
Jag har lite svårt att läsa ditt inlägg men försöker mig på ett svar ändå. Jag är säker på att jag kommer sälja, men diskussionen handlade om huruvida köparna vill köpa. Jag försöker förhindra Babbelpåsar att babbla med mig genom att vara tydlig. Jag vet inte, har någon något förslag om hur man kan vara tydligare? Nej jag trodde inte det. Du behöver inte köpa helt ok , bra ärliga avsikter. Du har fattat annonsen. :)
Fler som fastnat med Babbelpåsar???

förstår ändå inte poängen, du säljer en ny hoj som alla moppefuckon drömmer om, de ringer ju o bjäbbar, sånt råkar ju alla ut för.
Ska vi ha trådar om saken varje gång så blir det ju ett helvete.

Så fort du märker att det är en skitunge som ska ha reda på prestanda och liknade så lägg på eller svara inte på mailet.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Robban_C skrev:
Ursäkta Tomas om jag lånar din tråd en kort stund:

Jag tycker det är egendomlgt att folk har så svårt att tala om vad de är villiga att betala.
Om jag vill sälja en moj och talar om för köparen att jag vill ha X kronor så är det tydligen enklare att spendera Y timmar på att leta vidare efter en billigare moj än att rätt och slätt replikera att "jag är intresserad men vill inte betala mer än z kronor" och sen förhandlar man.
Detta är antingen specifikt för SH:s medlemmar (vilket verkar konstigt) eller specifikt för uppgörelser per skrift (mail/PM) eftersom det inte brukar bli samma konstiga "vakuum" i uppgörelser per tal (dvs telefon eller när man träffs).

Nån som har liknande erfarenheter?
Jag håller med precis här. Det är därför jag exempelvis tycker att det är så konstigt att många blir arga för att folk ringer och ger "skambud" per telefon. Ur säljarens perspektiv borde det vara helt suveränt när spekulanden går ut direkt med sin ungefärliga prisribba. På så sätt undviks långa utdragna samtal, provkörningar m.m. som ödslar tid för säljaren helt i onödan.
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Silwer skrev:
du låter väldigt otrevlig i vilket fall, jag skulel då inte köpa nåt av dig om du inleder med att du inte snackar skit osv.
Jag tror du får grejorna sålda om du lugnar ner dig lite.
Visst är de flesta som svara sånna som bara är nyfikna, men vad fan ska du göra åt det?

Jag är på många säljare med mail o telefonsamtal innan jag köper nåt, är nån i dina tag o gapar så skiter jag nog i den personen.
Jag skulle aldrig gapa och skrika, är alldeles för välutbildad för det. Bra om du inte vill köpa helt ok. Men maila eller ring inte och babbla då om du vill inte köpa (inte riktat mot dig) men till dem som bara mailar för de har en likadan hoj eller inget att göra osv. :) :tummenupp
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Silwer skrev:
förstår ändå inte poängen, du säljer en ny hoj som alla moppefuckon drömmer om, de ringer ju o bjäbbar, sånt råkar ju alla ut för.
Ska vi ha trådar om saken varje gång så blir det ju ett helvete.

Så fort du märker att det är en skitunge som ska ha reda på prestanda och liknade så lägg på eller svara inte på mailet.
INGEN har hittills beskrivit en liknande händelse, men det måste hänt fler än mig? Nej det räcker med denna tråd men det skulle vara kul att få en "svarta listan" eller liknande. :D
Sen ljuger de ju och är lite vakna till en början men varför skall jag ens behöva lätta på ARSLET ur soffan för de jävla mössfodrena? :huvet
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
mb skrev:
Jag håller med precis här. Det är därför jag exempelvis tycker att det är så konstigt att många blir arga för att folk ringer och ger "skambud" per telefon. Ur säljarens perspektiv borde det vara helt suveränt när spekulanden går ut direkt med sin ungefärliga prisribba. På så sätt undviks långa utdragna samtal, provkörningar m.m. som ödslar tid för säljaren helt i onödan.
Helt OK bara det är ärligt men att be mig göra en bedömning vems hoj som är bäst min Cbr 1000 RR eller Gsx1000r som han efter två mail visade sig äga? Köp Bike eller ring någon Mc firma de har pröjs för att babbla om sånt. :tummenupp
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
tomas_e skrev:
INGEN har hittills beskrivit en liknande händelse, men det måste hänt fler än mig? Nej det räcker med denna tråd men det skulle vara kul att få en "svarta listan" eller liknande. :D
Sen ljuger de ju och är lite vakna till en början men varför skall jag ens behöva lätta på ARSLET ur soffan för de jävla mössfodrena? :huvet
Moppefuckon var ett jävligt roligt ord faktiskt. Var fan har du fått det ifrån helcoolt!! :Bugar :tummenupp
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Silwer skrev:
förstår ändå inte poängen, du säljer en ny hoj som alla moppefuckon drömmer om, de ringer ju o bjäbbar, sånt råkar ju alla ut för.
Ska vi ha trådar om saken varje gång så blir det ju ett helvete.

Så fort du märker att det är en skitunge som ska ha reda på prestanda och liknade så lägg på eller svara inte på mailet.
Sorry Silwer, skulle svara här Moppefuckon var grymt coolt ord!! :tummenupp
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
tomas_e skrev:
Moppefuckon var ett jävligt roligt ord faktiskt. Var fan har du fått det ifrån helcoolt!! :Bugar :tummenupp

Det är sporthoj.com's äldsta uttryck, myntades av Mattias någon gång under hösten 2002.
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
McB skrev:
Det är sporthoj.com's äldsta uttryck, myntades av Mattias någon gång under hösten 2002.
Riktigt kul men jag misstänker att i detta fall så är det inte "moppefuckona" som är skyldiga utan en massa drömmare utan stålar. Men man vet ju aldrig...! Hoppas att jag slipper såväl Moppefuckon som babbelnissar i fortsättningen!!! Jag vill bara ha seriösa köpare med pengar, utan mattor, guld, ädelstenar eller annat krimskrams. :hihi
 

HanneZ

Guest
Varför ödslar en sån välutbildad herre tid att skriva en tråd på sh o snacka blaj istället för o göra annat vettigt
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Du ska va väl va glad att nån överhuvudtaget svarar på annonsen, som du för övrigt lyfter typ två gånger om dan, när hojen är dyrare än en ny....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top