förbannad!!!!

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
Silwer skrev:
du låter väldigt otrevlig i vilket fall, jag skulel då inte köpa nåt av dig om du inleder med att du inte snackar skit osv.
Jag tror du får grejorna sålda om du lugnar ner dig lite.
Visst är de flesta som svara sånna som bara är nyfikna, men vad fan ska du göra åt det?

Jag är på många säljare med mail o telefonsamtal innan jag köper nåt, är nån i dina tag o gapar så skiter jag nog i den personen.

Precis. Och det säljarna inte tänker på är att dom med att skriva tex "snackare undanbedes" osv får många eventuella köpare att backa. Med den där inställningen så får de behålla grejorna. :dummer Jag skulle då inte slösa tid på en sån säljare :FU :D
 

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Ort
s-tälje
Hoj
zx6r 98
tomas_e skrev:
Jag skulle aldrig gapa och skrika, är alldeles för välutbildad för det. Bra om du inte vill köpa helt ok. Men maila eller ring inte och babbla då om du vill inte köpa (inte riktat mot dig) men till dem som bara mailar för de har en likadan hoj eller inget att göra osv. :) :tummenupp

Tsss, vad har utbildning med att gapa och skrika att göra? :kocko :kocko Och om nu din tid är så otroligt dyrbar, varför sitter du i denna tråd och tjatar och tjatar och tjatar.....och gnäller och gnäller och gnäller..... :fatta!
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
HanneZ skrev:
Varför ödslar en sån välutbildad herre tid att skriva en tråd på sh o snacka blaj istället för o göra annat vettigt
Jag hoppas att någon vettig person har läst mitt inlägg från början, utsvävningarna är enorma tycker jag. Men visst ska vi diskutera mig som person så maila till mig privat och be om en resume eller CV ( för Er som inte vet vad det är kan jag förklara där i mitt svar). Om det nu är sånt blajsnack så är min förvåning stor att du hoppar på tåget....! Kanske du känner dig träffad av min ursprungliga fråga. Jag upprepar och hoppas någon kan svara om de har upplevt samma sak som mig? :va
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Krigge skrev:
Du ska va väl va glad att nån överhuvudtaget svarar på annonsen, som du för övrigt lyfter typ två gånger om dan, när hojen är dyrare än en ny....
Här har Vi killen som antingen inte läst annonsen eller sysslar med parallel import.. varsågod fortsätt med det. Kom in i matchen hojen har haft ett tiotal förfrågningar på sig varav 2 är seriösa detta är mitt problem, inte huruvida priset är rätt eller inte. Om du anser det vara så dyrt, fint surfa vidare, svara INTE på annonsen så är du snäll. Jag lovar att höra av mig till dig nästa gång jag behöver hjälp med prissättning!! :dummer
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Wow, var hittar man dessa personer någonstans?? :D

Fortsätter du så här så blir det inte mycket sålt!
 
Last edited:

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Creeed skrev:
Precis. Och det säljarna inte tänker på är att dom med att skriva tex "snackare undanbedes" osv får många eventuella köpare att backa. Med den där inställningen så får de behålla grejorna. :dummer Jag skulle då inte slösa tid på en sån säljare :FU :D
Om du vill bli polare med säljarna, fine, bli det men inte med mig tack. Jag vill inte ha att göra med eventuella köpare, jag vill ha seriösa köpare som har stålar. Dvs inte sådana som du som snart ska få stålar eller hoj. :kocko Mitt problem är förövrigt just sådana som du, jag behåller hellre skiten och slipper pladdra en massa skit än att behålla skiten och ändå få prata en massa skit, förstår du eller????
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
capi skrev:
Tsss, vad har utbildning med att gapa och skrika att göra? :kocko :kocko Och om nu din tid är så otroligt dyrbar, varför sitter du i denna tråd och tjatar och tjatar och tjatar.....och gnäller och gnäller och gnäller..... :fatta!
Jag har aldrig påstått att min tid är speciellt dyrbar men jag tittar hellre på Jeopardy än att berättar för nån drömmare om en hoj som han kan läsa om. Eller så kan han ringa till en mc firma där har de pröjs för såna som vill pladdra av sig. De som är intresserad av hojen och vill köpa får gärna ringa fråga osv men relevanta frågor dvs inget i stil med vad jag jobbar med eller vad min fru gör osv. Dessa fakta kan tyckas oviktiga för såväl Er som mig men varför då i helvete ringa upp och tjata om dem som vissa drömmare gör????? :huvet :fatta! :7peta :dummer
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Henkka skrev:
Wow, var hittar man dessa personer någonstans?? :D

Fortsätter du så här så blir det inte mycket sålt!
Du kan ha rätt men jag har sluppit fler pladder mail sedan denna diskussion startade, bara det!!! Jag misstänker att några av drömmarna som svarat på min annons finns här bland oss............. :tummenupp
 

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
tomas_e skrev:
Om du vill bli polare med säljarna, fine, bli det men inte med mig tack. Jag vill inte ha att göra med eventuella köpare, jag vill ha seriösa köpare som har stålar. Dvs inte sådana som du som snart ska få stålar eller hoj. :kocko Mitt problem är förövrigt just sådana som du, jag behåller hellre skiten och slipper pladdra en massa skit än att behålla skiten och ändå få prata en massa skit, förstår du eller????

haha du var minsann en rolig prick :hihi Sitt du här och gnäll, eller lär dig hur en eventuell köpare tänker. Huruvida jag HAR stålar eller SKA köpa är inte särskilt relevant för den här diskussionen, men jag HAAAAAR pengar, och SKA köpa och hämta min hoj till helgen Punkt. Tillbaka till ämnet. När jag söker efter något så är jag verkligen inte ute efter å pladdra skit, utan ringer ju självklart å frågar de viktigaste frågorna jag vill få svar på bara. Grundsortering har jag hört man brukar kalla det :rolleyes: Är det intressant tar jag reda på mer. Är precis lika ointresserad som du av att spilla min tid på annat än det som rör hojen. Säljer du något privat får du räkna med att folk ringer, passar det inte dig kan du vänligt men bestämd avböja.

Ta å tagga ner några hack nu va, vill du få hojen såld, fine gör som du vill och vad du anser är bra, men sitt inte här å gnäll. :hördu
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Bara texten i ditt försök att sälja gör att man backar.
Har du ngn gång tänkt på att övetydliga regler som du dragit upp i din annons bara sporrar moppefuckon och andra till att driva med dig?
Har man inga pengar.... hur fan vet du det om jag ringer dig och vill veta lite fakta om biken?
Välutbildad som lågutbildad kan vara precis lika osocial och inkompetent till att föra normala samtal.
Men du söker väl inga polare via hojförsäljning?
Då kanske det funkar bättre att lägga på ett säljarsmile än att gorma och hojta som du tom gör i anonnstexten? :D
//Tobbe
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
tomas_e skrev:
Här har Vi killen som antingen inte läst annonsen eller sysslar med parallel import.. varsågod fortsätt med det. Kom in i matchen hojen har haft ett tiotal förfrågningar på sig varav 2 är seriösa detta är mitt problem, inte huruvida priset är rätt eller inte. Om du anser det vara så dyrt, fint surfa vidare, svara INTE på annonsen så är du snäll. Jag lovar att höra av mig till dig nästa gång jag behöver hjälp med prissättning!! :dummer

Grattis!!
Har du pröjsat 129900:- för hojen blev du rejält knullad, gäller även systemet för 9000:- Vad du sen betalade för ditt skinnställ 1986 är ju jävligt relevant, det är värt 2000 spänn typ. Du lär ju behöva hjälp med prissättning och med dina attitydsproblem också.
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Creeed skrev:
haha du var minsann en rolig prick :hihi Sitt du här och gnäll, eller lär dig hur en eventuell köpare tänker. Huruvida jag HAR stålar eller SKA köpa är inte särskilt relevant för den här diskussionen, men jag HAAAAAR pengar, och SKA köpa och hämta min hoj till helgen Punkt. Tillbaka till ämnet. När jag söker efter något så är jag verkligen inte ute efter å pladdra skit, utan ringer ju självklart å frågar de viktigaste frågorna jag vill få svar på bara. Grundsortering har jag hört man brukar kalla det :rolleyes: Är det intressant tar jag reda på mer. Är precis lika ointresserad som du av att spilla min tid på annat än det som rör hojen. Säljer du något privat får du räkna med att folk ringer, passar det inte dig kan du vänligt men bestämd avböja.

Ta å tagga ner några hack nu va, vill du få hojen såld, fine gör som du vill och vad du anser är bra, men sitt inte här å gnäll. :hördu
Perfekt du har fattat det är exakt vad jag skrivit......dvs de viktigaste frågorna......inte om min fru osv?? Det passar mig att folk ringer eller maila men gör det bara om du är seriöst intresserad använd en kontaktsida annars! :huvet
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
tobbeviking skrev:
Bara texten i ditt försök att sälja gör att man backar.
Har du ngn gång tänkt på att övetydliga regler som du dragit upp i din annons bara sporrar moppefuckon och andra till att driva med dig?
Har man inga pengar.... hur fan vet du det om jag ringer dig och vill veta lite fakta om biken?
Välutbildad som lågutbildad kan vara precis lika osocial och inkompetent till att föra normala samtal.
Men du söker väl inga polare via hojförsäljning?
Då kanske det funkar bättre att lägga på ett säljarsmile än att gorma och hojta som du tom gör i anonnstexten? :D
//Tobbe
Ta det lugnt jag kommer att sälja jag är inte det minsta orolig, men jag är förbannad på snackpåsar som mejlar och ringer trots att de har en gsx 1000r eller inga pengar har det är jag less på!!! :huvet Jag hoppades att det skulle funka att vara tydlig men skitsnacket har inte upphört på mejlen förrän jag tog upp saken här så saken kanske är biff redan.....!!!!! :lol :D
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Krigge skrev:
Grattis!!
Har du pröjsat 129900:- för hojen blev du rejält knullad, gäller även systemet för 9000:- Vad du sen betalade för ditt skinnställ 1986 är ju jävligt relevant, det är värt 2000 spänn typ. Du lär ju behöva hjälp med prissättning och med dina attitydsproblem också.
Som jag tidigare skrev, men som du uppenbarligen inte läst, så behöver jag inte i detta fall hjälp med prissättningen. Men tack ändå, mail kommer om din assistans blir nödvändig.
Vad gäller priser odyl så ber jag dig vända dig till en auktoriserad firma för bekräftelse, vad jag sen betalat är en sak mellan mig och säljare!!! Skinnstället är ditt för 2000:- förövrigt!!!! Mitt problem är INTE prissättningen utan stjärnskotten som inga pengar har och som bara vill diskutera, där har du problemställningen igen så får Vi se om du förstår denna gång:? :lol :va :D
 

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
VAGNHÄRAD
Hoj
ingen just nu
tomas_e skrev:
Som jag tidigare skrev, men som du uppenbarligen inte läst, så behöver jag inte i detta fall hjälp med prissättningen. Men tack ändå, mail kommer om din assistans blir nödvändig.
Vad gäller priser odyl så ber jag dig vända dig till en auktoriserad firma för bekräftelse, vad jag sen betalat är en sak mellan mig och säljare!!! Skinnstället är ditt för 2000:- förövrigt!!!! Mitt problem är INTE prissättningen utan stjärnskotten som inga pengar har och som bara vill diskutera, där har du problemställningen igen så får Vi se om du förstår denna gång:? :lol :va :D

:tummenupp
go man go....
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
tomas_e skrev:
Som jag tidigare skrev, men som du uppenbarligen inte läst, så behöver jag inte i detta fall hjälp med prissättningen. Men tack ändå, mail kommer om din assistans blir nödvändig.
Vad gäller priser odyl så ber jag dig vända dig till en auktoriserad firma för bekräftelse, vad jag sen betalat är en sak mellan mig och säljare!!! Skinnstället är ditt för 2000:- förövrigt!!!! Mitt problem är INTE prissättningen utan stjärnskotten som inga pengar har och som bara vill diskutera, där har du problemställningen igen så får Vi se om du förstår denna gång:? :lol :va :D


Det är däremot anser jag, JÄVLIGT kul att så många svarar, emellertid så får Vi hoppas att dessa på något sätt återknyter till grundfrågan, kärnan! Dvs vad göra åt de "moppefuckon" och de som uppenbarligen blivit träffade här inne som bara babblar och inte menar allvar? Dvs de som spiller andras tid när jag hellre ser på Jeopardy än att informerar om diverse saker som finns att läsa om i tidningar och som berörda kan fråga auktoriserad personal :confused: :kocko om? :confused: :kocko
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Hur fort går den? Vilken färg är det på motorcykeln? Kan du pruta några tusen?
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
tomas_e skrev:
Det är däremot anser jag, JÄVLIGT kul att så många svarar, emellertid så får Vi hoppas att dessa på något sätt återknyter till grundfrågan, kärnan! Dvs vad göra åt de "moppefuckon" och de som uppenbarligen blivit träffade här inne som bara babblar och inte menar allvar? Dvs de som spiller andras tid när jag hellre ser på Jeopardy än att informerar om diverse saker som finns att läsa om i tidningar och som berörda kan fråga auktoriserad personal :confused: :kocko om? :confused: :kocko
Alltså varför skall jag jämföra hoj a med b? Jag kan bara berätta om min hoj som gått 75 mil, men vad finns att berätta? Tag en promenad till närmaste hondahandlare, fråga efter en broschyr angående CBR 1000RR tag med den hem läs sen kan vi snacka om det är en sån du är intresserad av! Om du vill veta vad jag jobbar med eller hur en R1 går emot 1000RR då är jag inte rätt man jag har bara en CBR 1000 RR ingen R1:a! Jag kan heller inget om väder och vind och vill inte snacka skit om det, jag vill bara snacka med potentiella köpare INGA ANDRA. Men jag tycker att om man får 10 svar och två är seriösa trots min ÖVERTYDLIGHET i annonsen då är det något fel. :fatta!
 

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Hemma
Hoj
Gsxr 1000 koppar
tomas_e håller med dig faktiskt här. Man ringer inte nån å undrar vad den prestandar :3freak gentemot en r1000 när man ska köpa hoj. Fan fråga det viktigaste, åk å kolla på liket :tungan pruta om du kan å håll käften om resten av bullshiten men det e ju bara våra åsikter :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top