Förbannade POLLEN!!!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Kan bara hålla med..
Har alltid haft besvär men just nu så är det ett h_lvete!!! Var hos läkaren idag och fick preparat för ca 1000kr..
Tog nyss 10 kortison-tabletter och hoppas på att kunna öppna ögonen framåt helgen.. (skämt)
Hursom.. våren/sommaren är det vi lever för och jag älskar det!!

Ride hard.. :yoparty
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Ni gnäller över att ni snorar och nyser lite..
Jag vore jävligt glad om jag kunde andas normalt utan en massa sprayer och skit som är fööör dyrt..

Inte blir det bättre av att åka hoj.. Så nu får den vila några veckor.. :mad:

Sprutan hjälper inte på alla tyvärr...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
ett helvete är det

har drösvis med receptbelagt medicin men det hjälper ju inte ett piss
Det enda som hjälper är Antasten privin (recept) för ögonen. Får dock bara användas 7 dagar i rad och sen 3 dagars uppehåll. Dundermedel!!
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Har spanat på fass här är länken till vad det heter på svenska www.fass.se/LIF/produktfakta/artike...0013&DocTypeID=5&UserTypeID=2#packages-prices.
Det är just 40 mg/ml varianten som ni skall ha för allergiska symptom.
Kanon är den.
Tyvärr står det inget om just bieffekterna för denna men det är samma som för cortikosteroider i allmänhet skulle jag tro. Men kollar du upp det så få inte ångest. De (cortico steriod preparat) kan ge otrevliga bieffekter vid långtidsbruk och detta är inte samma sak. Så eg avråder jag att man kollar upp det om man är hypokondriker.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Snackade med pappa (läkare) om kortisonsprutor och tabletter och han sa att det är sista utvägen eftersom det bidrar till större infektionsrisk m.m.. Funkar inget annat, tjao vad har man för val .. Man kan ju inte sitta inne hela sommaren

över lag kan man säga att ju bättre läkemedel desto mer bieffekter
 

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Vit Aprilia.
HönaPower skrev:
2144999 Fan jag håller på att avlida....kan inte sova, ögonen kliar, näsan rinner konstant, det piper i lungorna när jag andas, det kliar i halsen & öronen...

Nån mer som lider av denna skit?? :huvet

(Det är effektfullt att nysa ut en laddning slem i hjälmen....) :näsblod
Fan va besviken man måste bli. :huvet
Öppnar denna tråden enbart för att jag hade förhoppning om att det skulle vara en trevlig poll :argpådato
Död åt Hönapower :kulspruta
 

Kickic

Tjofräs!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
2,5 km från Sviestad
Hoj
Har sålt rubbet!
marst060 skrev:
2146506 Får detta utskrivet varje år

http://www.fass.se/LIF/produktfakta...NplID=19751203000059&DocTypeID=5&UserTypeID=2

Depo-Medrol. Ett stick i skinkan så är jag symtomfri hela säsongen. Billigt är det också.


Jag fick Depo-Medrolinjektion flera år i rad och var symptomfri.
Men så flyttade jag och bytte läkare och här ville de inte ge mig nån spruta.
Käkar Acura varje dag under pollensäsongen och det funkar lika bra för mig.
Det känns dock som att min pollenallergi hela tiden blir lindrigare och lindrigare
 

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 -06
Instämmer i att kortisonspruta är det enda som fungerar, allt annat gör varken till eller från.

MEN, jag har upptäckt en lustig sak. Säg att jag är ute och klättrar. På vägen till och från klippan snorar och nyser jag som satan. När jag sitter vid klippan snorar och nyser jag som satan. Men när jag klättrar, ja då varken snorar eller nyser jag! Samma effekt när jag är ute och leker med motorcykeln.

På något sätt verkar det som om pollenallergin kan försvinna under några minuter, när hjärnan och kroppen är till 100% fokuserar på något annat som är spännande och kräver totalt fokus.

Någon annan som upplever något liknande?
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
i_fieL_good skrev:
2146539 Instämmer i att kortisonspruta är det enda som fungerar, allt annat gör varken till eller från.

MEN, jag har upptäckt en lustig sak. Säg att jag är ute och klättrar. På vägen till och från klippan snorar och nyser jag som satan. När jag sitter vid klippan snorar och nyser jag som satan. Men när jag klättrar, ja då varken snorar eller nyser jag! Samma effekt när jag är ute och leker med motorcykeln.

På något sätt verkar det som om pollenallergin kan försvinna under några minuter, när hjärnan och kroppen är till 100% fokuserar på något annat som är spännande och kräver totalt fokus.

Någon annan som upplever något liknande?


Intressant, det stämmer faktiskt, har märkt det också, när man aktiverar hjärna & kropp så är det inte lika jobbigt..märkligt! :va
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Själv verkar det som om min pollen- och pälsdjursallergi är på väg bort helt. :banana Vet dock hur jobbigt det är ibland. Förbannad skit. :mad:
 

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zx6r -98
i_fieL_good skrev:
2146539 Instämmer i att kortisonspruta är det enda som fungerar, allt annat gör varken till eller från.

MEN, jag har upptäckt en lustig sak. Säg att jag är ute och klättrar. På vägen till och från klippan snorar och nyser jag som satan. När jag sitter vid klippan snorar och nyser jag som satan. Men när jag klättrar, ja då varken snorar eller nyser jag! Samma effekt när jag är ute och leker med motorcykeln.

På något sätt verkar det som om pollenallergin kan försvinna under några minuter, när hjärnan och kroppen är till 100% fokuserar på något annat som är spännande och kräver totalt fokus.

Någon annan som upplever något liknande?

Upplever exakt samma sak. så fort man slutar med vad man håller på med så börjar näsan rinna o ögonen klia.

Föresten, Läste något om någe pollen vacin dom höll på o ta fram? :banana
 

He||Zen

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
Timrå
Hoj
GSX-R 600
Lider också av pollen allergi.. :sjuk

Använder ögondroppar morgon och kväll nu, och dte har inte kliat och man har inte blivit nå röd.. Ska ta mig en tit på vad det heter om någon annan kanske vill börja använda det.

:banana
 

Starwing

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati MS4
Tar också en spruta Depo-Medrol plus Budesonid nässpray funkar hur bra som helst :tummenupp , utan dessa skulle jag inte kunna va utomhus än mindre köra hoj.
Receptfria piller är inget att ha.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
– Vi får räkna med att björken blommar en eller två veckor till. Sedan är det dags för eken att blomma.
De som är överkänsliga mot björkpollen brukar i allmänhet också känna av ekpollen.
Och sedan väntar gräseländet.
– Från andra halvan av maj och under resten av sommaren blommar olika gräs. Så det är inte lätt för allergikerna

Kolla pollenmolnet över Europa! WTF!!! :4skrika
 

Bifogat

  • pollenmoln1.jpg
    pollenmoln1.jpg
    25.1 KB · Visningar: 58

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Men nu snackar ni om pollen ju. Vi snackar om Förbannade POLLEN. :4skrika
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top