Förbannade skator!!!!!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Gustav1 skrev:
Jo, skator för ett jävla oväsen, kan väl fritt översättas till "kraaaa, kraaa". Skator är väl vit-svarta?

Jo, de är svart-vita och metallglansande. Men inte låter de "kraaaa, kraaa". Kråkor kraxar, skator kvittrar med ganska låg volym (även ett skrattande läte ibland).

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Gustav1 skrev:
Jo, skator för ett jävla oväsen, kan väl fritt översättas till "kraaaa, kraaa". Skator är väl vit-svarta?

Nej, skator är mellan 35 och 45, bor i Söderförort, ensamstående med två barn samt klär och sminkar sig som om de vore 19. :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Zormin skrev:
Jaaaa... Bryt massa ben i fågeln, ge den inre blödningar och punktera några inre organ så den plågas till döds. Det kan den allt ha, den som den fört ett sånt sabla oväsen!
Du verkar ju ha lite vett i skallen, men du kan väl ha lite medlidande för fåglarna också? Det är trots allt liv vi snackar om. Sen att fåglarnas naturliga beteende stör oss människor säger väl mer om oss än om dem...

Icke, saker som förstör min lack på bilen kan lika gärna kapitulera och bosätta sig på sydsidan av klotet HELA året.

Skämt åsido så skjuter jag inte fåglar för att jag stör mig på dem, men bryr mig lika lite om dem som gör det. Det brukar räcka att kasta blomjord eller leka-kulor på dem (från tjejens blomster på balkongen :D )

Och att Chrille skulle blanda sig in i leken var inte direkt oväntat, han har sååååå stort hjärta och har så stor förståelse för alla levande varelser :crash

Förr fick man väl skjuta kajor vissa tider på året och om jag inte missminner mig så fanns det ibland jaktlag i staden som var utsedda av kommunen för att ta kål på dessa skadedjur? *det är skadedjur, råttor med vingar som nån sa*

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
John Holmes skrev:
Nej, skator är mellan 35 och 45, bor i Söderförort, ensamstående med två barn samt klär och sminkar sig som om de vore 19. :D

Den som ändå kunde hålla sig till skator. När man vaknar efter en natts krokodil-brottning så inser man att man behöver tänka om...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
*det är skadedjur, råttor med vingar som nån sa*

Dumheter, det finns bara ett skadedjur på denna planet, nämligen Homo sapiens sapiens

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Dee_cati skrev:
.....

Och att Chrille skulle blanda sig in i leken var inte direkt oväntat, han har sååååå stort hjärta och har så stor förståelse för alla levande varelser :crash

Förr fick man väl skjuta kajor vissa tider på året och om jag inte missminner mig så fanns det ibland jaktlag i staden som var utsedda av kommunen för att ta kål på dessa skadedjur? *det är skadedjur, råttor med vingar som nån sa*

Naturligtvis dyker jag upp. Jakt är en sak - djurplågeri en annan.

Okunnigt djävla skitsnack. Vad skadar en kaja?!?

Förstör lacken på bilen?!?!? Lackar du med vattenfärgerna från förskolan?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Brödsmulor.... frukt... alkohol....

:p aspackadeskator

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
berggren_martin skrev:
Dumheter, det finns bara ett skadedjur på denna planet, nämligen Homo sapiens sapiens

Lite väl snällt tycker jag. Men tanken är egentligen helt riktig.

Men djur som äter upp våra bostäder, sprider sjukdomar och annat mys anser jag vara skadedjur.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chrille skrev:
Men djur som äter upp våra bostäder, sprider sjukdomar och annat mys anser jag vara skadedjur.

Eller så är de bara ett bevis på människans oförmåga att anpassa sig efter naturen. Våra hus blir uppätna om vi bygger dom på ett sätt som inbjuder vedätande insekter. Skenande parasitpopulationer som är i obalans med ekosystemen är ofta ett resultat av att vi människor har ryckt dom ur sin naturliga miljö och transporterat dom till ett nytt ställe där de inte passar in. Resistenta bakterier är ett resultat av att vi missbrukat antibiotika osv. osv.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chrille skrev:
Jakt är en sak - djurplågeri en annan.

Håller med dig! I mellanstadiet hade jag några klasskamrater som pepprade gråsparvar och sädesärlor halvdöda med luftgevär. Vore riktigt illa om vuxna människor höll på med sånt

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Chrille skrev:

När 1000 kajor övernattar i träden utanför huset man bor i, är det inte ett trevligt inslag längre. Tro mig.

Dom som bor mitt inne i centrala Gävle har det tyvärr ännu värre. Trots klarlack och månatliga vaxningar tar billacken skada trots att man sköljer av det nattliga träcket det första man gör på morgonen. Dom jäklarna käkar ju grus också, så blir det en snedträff på skiten typ utefter sidan, repas lacken väldigt lätt.

Funkar det att skrämmas med rovfågelsläte?

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
McBrud:
Det var en väldans massa svar man fått... tackar tackar..
men som jag sa förut så får man enligt lag inte skjuta med någon slags skjutvapen i ett villaområde... vilken jag visserligen förstår.. inte så kul att missa skatan och träffa grannen eller grannens katt.. :eek:
Det bästa vore ju att antingen fånga in dom och avliva dom på ett snabbt och ickeplågsamt sätt, eller se till att de inte kommer tillbaka gnom att riva all bon m.m... båda alternativen är ju rätt omöjliga som jag tidigare skrivit...
Hugga ner trädet? liiite svårt att få tillstånd till det eftersom träden är rätt höga och vid ett antal villor så... :(

sen är det ju ett annat problem... djurvän som jag är vill jag ju själv inte ens se på när skatorna avlivas eller liknande... det är ju trots allt en individ..

såg en annons för några dagar sedan om en som skänkte bort en otam skata som sällskapsfågel.. kanske vore något? :D

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Skaffa öronproppar... Jag hade ett dagis på innergården som gjorde det jävligt svårt att sova efter åttatiden på morgonen, inte fan sulle jag slänga gatsten/dankar/pilar/elefantstudsare i huvvet på ungarna bara för att jag blev störd av deras oväsen.... :finger :fakta

ALLA DJUR HAR LIKA STOR RÄTT TILL ETT LIV PÅ JORDEN, kom ihåg det! ....Att människor ska vara så urbota idiotiska och glömma bort det hela tiden.... :mad:

-Och du, människor är också djur!

/Zana

Jag älskar alla djur på denna planet. Förutom fästingar, det är den enda arten jag inte står ut med....

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Det finns nått som heter skadedjur och så finns det ohyra.

denna borde vara effektiv nog :crash

Bifogat

• maximgrandson.jpg
    maximgrandson.jpg
    67.1 KB · Visningar: 111

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Chrille skrev:
Naturligtvis dyker jag upp. Jakt är en sak - djurplågeri en annan.

Fåglars spillning gör stor skada på lacken på bilen, det har jag stor erfarenhet av så säg inget annat.

Kajor, skator och kråkor är skadedjur i mina ögon, djur som äter sönder soppåsar, skiter på bilar och bänkar, låter förfärligt och väcker mig klockan 6 på morgnarna. Sen skiter jag fullständiigt i om du tycker de är lika heliga som kossorna i indien, för jag hatar dem. Men sen skrev jag också att jag inte utsätter dessa djur för skador av slangbella eller dylikt, men skiter fullständigt i om nån annan gör det.

fast fiskmåsar är fan värst, hela min båt är översköjld i spillning på bara en vecka och den nya bryggan är likaså full av det :mad: Ska fan montera upp vajrar i trädena som hänger ned över båten och bryggan så fanskapen skräms bort av dem!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Dee_cati skrev:
Fåglars spillning gör stor skada på lacken på bilen, det har jag stor erfarenhet av så säg inget annat.

Kajor, skator och kråkor är skadedjur i mina ögon, djur som äter sönder soppåsar, skiter på bilar och bänkar, låter förfärligt och väcker mig klockan 6 på morgnarna. Sen skiter jag fullständiigt i om du tycker de är lika heliga som kossorna i indien, för jag hatar dem. Men sen skrev jag också att jag inte utsätter dessa djur för skador av slangbella eller dylikt, men skiter fullständigt i om nån annan gör det.

fast fiskmåsar är fan värst, hela min båt är översköjld i spillning på bara en vecka och den nya bryggan är likaså full av det :mad: Ska fan montera upp vajrar i trädena som hänger ned över båten och bryggan så fanskapen skräms bort av dem!

Små problem för små människor....

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Rymding skrev:
Gäller det även insekter som flyger?

Självklart... Alla djur ingår i jordens kretslopp... Utan insekter som flyger stannar övriga livet på jorden inom kort.... :fakta

Men, fan. Har ni inte sett Lejonkungen tex...?!?!?!?

/Zana

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Zana skrev:
Självklart... Alla djur ingår i jordens kretslopp... Utan insekter som flyger stannar övriga livet på jorden inom kort.... :fakta

/Zana

Oups! Dags att skrota Kawan och börja gå då.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...