förbjud alla tunga hojar...

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Lennart skrev:
Jag läste nånstans att vid ca:20000mil på hoj så dör du!
Alltså statistiskt sett!
Kan det vara så illa??
Bara om du kör 400mil om året, börjar vid 20 och slutar vid 70. Sen dör du statistiskt sett av ålderdom. 20000mil är ju en hyfsad sträcka på hoj.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag tänker i allafall påpeka detta för de som vågar erkänna att de tänker rösta på Socialdemokratiska Arbetarpatiet i nästa val.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ja, fast egentligen är det ju hekt sjukt att man får framföra ett effektmonster på två hjul, kapabelt till hastigheter över 300km/h och en effekt/vikt ratio på över 1 hk/kg på allmän väg... :D

Inte för att jag klagar men ändå.... :D

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Macke skrev:
Ja, fast egentligen är det ju hekt sjukt att man får framföra ett effektmonster på två hjul, kapabelt till hastigheter över 300km/h och en effekt/vikt ratio på över 1 hk/kg på allmän väg... :D

Inte för att jag klagar men ändå.... :D

håller med ,

+ bilar typ M3,M5 RS4 OSV .... 0 > 100 på 5-6sec!!!

F-n om man har så bråttom , kan man inte starta 1-2 sec tidigare istället??? :p

( allt med 110 som Maxhastighet)

Förbjud allt som är roligt..

Pistol/gevärskytte= helt onödigt!
Fritidsbåter som gör över 5 knop= farliga och förstör miljöööön.
Fallskärmshoppning= hoppa bromsskärm helt livsfarligt!!
..(lägg till själv)
Osv

Suck!
Livet är inte svart eller vitt.

Till alla oss sportmoppe åkare ,, reta inte "Medelsvenne" för mycket genom att "balla" sig på slangen eller genom att köra som ett svin i tid å otid!
Vi vet att vi har pulver emellan benen för att köra om och ifrån det mesta.
Gör det, men på rätt ställen ,störs(märks) vi mindre "finns inte problemet" hos Medelsvenne och då blir det svårare att trycka igenom ett "sporthojförbud"(va F-n e en sporthoj ??? XL125? )
Om vi inte har koll på var och när vi drar på rullen...
Då kan förbudsivrarna komma att vinna gehör ,fortare än man anar.

(Medelsvenne = våra och polares päron,, lyssna på deras åsikter om knutters i trafiken om vilka är "busar" ,, Inte är det HA eller Guldvingar inte!!)

Inte bara XL125 :)

Diversion

Guest
Vet SMC om detta? Finns inte ett ord på deras hemsida. Förslaget går inte igenom men jag tycker att såna här påfund ändå måste kvävas i sin linda.

Tanten vet inget om hojar. Det påminner om när en enmansutredning tillsattes för skotertrafiken för några år sedan. Killen bodde på västkusten och hade aldrig sett en skoter i verkligheten.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Diversion skrev:
Vet SMC om detta? Finns inte ett ord på deras hemsida. Förslaget går inte igenom men jag tycker att såna här påfund ändå måste kvävas i sin linda.

Tanten vet inget om hojar. Det påminner om när en enmansutredning tillsattes för skotertrafiken för några år sedan. Killen bodde på västkusten och hade aldrig sett en skoter i verkligheten.

Se mitt tidigare inlägg. Stig Björk på SMC uttalar ju sig i medlemstidningen om att han tror att det finns risk för förbud av sporthojar.

Nu tror inte jag att det blir så lätt med ett ensidigt Svenskt förbud då detta antagligen skulle kunna räknas som ett handelshinder inom EU. Att tex Italien skulle gå med på ett sådant förbud har jag svårt att tro. Vi får nog alla vara glada att det tillverkas sporthojar inom unionen......

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
hajen5 skrev:
Se mitt tidigare inlägg. Stig Björk på SMC uttalar ju sig i medlemstidningen om att han tror att det finns risk för förbud av sporthojar.

Nu tror inte jag att det blir så lätt med ett ensidigt Svenskt förbud då detta antagligen skulle kunna räknas som ett handelshinder inom EU. Att tex Italien skulle gå med på ett sådant förbud har jag svårt att tro. Vi får nog alla vara glada att det tillverkas sporthojar inom unionen......
Att "tro på" betyder inte samma sak som att "tro att det finns risk för".
Stig "Bjucken" Björk har varit med om att stoppa 125-förbud förut. Ge SMC lite credit i det här, och tro inte att en vilsen gammal sossetant kommer att få sporthojar på fall.
Det sköter vi alldeles utmärkt på egen hand. :crash

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jag har vaga minnen av det ansiktet.. Tror hon figurerade i den planerade nedläggningen av F16. Vägrade då att lyssna på kritik öht, utan gick stenhårt på sin illa underbyggda linje. Är nog hårt drabbad av politisk prestige, om man får spekulera lite.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
jone skrev:
Ska dom förbjuda motorcyklar (inte alla men dom roliga) <klippt>

Menar du jone att bara för att jag inte kör en klass 7-maskin så har jag inte roligt när jag kör hoj? Eller vad menade du egentligen med detta?

Personligen är jag för hårdare regler vad gäller körkort för både bil och mc. Inte att ta kortet. Jag tycker t.ex. att teorin kunde läras ut på gymnasitet. Ponera att man säger "ni får teorin gratis om ni har godkänt i övriga ämnen". Hur många 2:a-ringare skulle vilja riskera det? Det ger även körskolorna mer tid till att köra istället för att lära ut teorin.

Jag tycker att det skulle vara lättare att bli av med kortet vi vissa typer av förseelser, oavsett fordon.

Moppekort är helt klart en possitiv sak.

Just my $0.02

jone

användare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen hoj
Lime skrev:
Menar du jone att bara för att jag inte kör en klass 7-maskin så har jag inte roligt när jag kör hoj? Eller vad menade du egentligen med detta?

jag vet inte om du har kul, jag vet bara att jag tyckte det sög getpung att åka 400cc, men sen var jag lite upp i gasen så jag drog alla över en kam, allt var pest och pina och jag var nästan på väg att åka till alnöbron, det kändes ungefär som att nån råttkäring skulle tvinga mej att skrota hojen, men jag vägrar!! :p

idag har jag lugnat mej och inser att det var ett barnsligt och omoget inlägg jag ska aldrig göra om det, så är du glad nu :)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag förstår känslan jone... och jo... jag har roligt när jag kör men jag skulle vilja ha lite roligare så därför är Bumsen till salu...

Har kollat lite på motionen och det går inte att ensidigt förbjuda motorcyklar eller något annat fordon enbart i Sverige. Detta kan jämföras med att Sverige inte ville ha in de s.k. EU-mopparna men eftersom det stider mot EU's regler för konkurrensutsättning av marknader så kunde inte Sverige komma undan.

Vad som däremot är mer alarmerande är att det finns ideer om att ändra skatten på motorcyklar med mera pulver...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Lime skrev:

Personligen är jag för hårdare regler vad gäller körkort för både bil och mc. Inte att ta kortet. Jag tycker t.ex. att teorin kunde läras ut på gymnasitet. Ponera att man säger "ni får teorin gratis om ni har godkänt i övriga ämnen". Hur många 2:a-ringare skulle vilja riskera det? Det ger även körskolorna mer tid till att köra istället för att lära ut teorin.

Jag tycker att det skulle vara lättare att bli av med kortet vi vissa typer av förseelser, oavsett fordon.

Moppekort är helt klart en possitiv sak.

Just my $0.02

Man behöver inte precis anstänga sig för att bli av med kortet idag kan jag lugnt säga...

KK-indragning vid 10 för fort elr vad menar du?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Re: Re: förbjud alla tunga hojar...

gsx750f_johan skrev:

Hennes intressen förutom politik är tydligen "resor, teater eller fysisk aktivitet".

Jag är skeptisk till resor. Speciellt över kontinenter. Risken för sjukdomar och epedemier är överhängande. Detta är faktiskt ett stort miljöproblem som är helt ignorerat. Nu får jag väl "hugg" för detta men jag har gärna fel om vi slipper livsfarliga luftvägssmittande sjukdomar över hela världen.

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Re: Re: Re: förbjud alla tunga hojar...

Rymding skrev:
Jag är skeptisk till resor. Speciellt över kontinenter. Risken för sjukdomar och epedemier är överhängande. Detta är faktiskt ett stort miljöproblem som är helt ignorerat. Nu får jag väl "hugg" för detta men jag har gärna fel om vi slipper livsfarliga luftvägssmittande sjukdomar över hela världen.
Problemet med isolation är att världen utanför inte bryr sig om du vill sitta för dig själv, den utvecklas ändå.
Bakterier muteras och gamla vaccin blir verkningslösa.

När du sedan efter kanske tio år åker på en, som dom i
världen utanför kallar, vanlig förkylning - då är det kört för dig. Du kolar på stället.

Nope, tvärtom - exponera dig och få så många
sjukdommar som möjligt. Detta leder till att din kropp
fixar framtida malaria-infektioner som om dom vore en
två-dagars-förkylning. :fakta

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha