Förbjud kvinnliga mc-förare

Status
Ej öppen för fler svar.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Tankvärt i dessa kvinor/män diskussioner....

På ett sjukhus, i ett väntrum, sitter de anhöriga till en mycket sjuk person.
Läkaren kommer in, mycket trött och säger:

- Jag är så ledsen. Jag har dåliga nyheter. Det enda hoppet för er släkting är en hjärntransplantation. Det är väldigt riskfyllt MEN det är det enda hoppet. Ni får själva betala för hjärnan.

Efter en lång tystnad frågade någon 'Okej, hur mycket
kostar en hjärna?

Läkaren svarade: 5 000 kr för en manlig hjärna och
200 kr för en kvinnlig.

Männen i rummet försökte hålla sig för skratt och att undvika ögonkontakt med kvinnorna.

En av männen frågade med ett något triumferande uttryck i ansiktet: Varför kostar den manliga hjärnan så mycket mer?'

Läkaren log åt den något oskyldigt, barnsliga frågan och svarade:

Det är standardprissättning. Vi måste sänka priset på kvinnliga hjärnor eftersom de ju faktiskt är använda.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag älskar såna här trådar då det diskuteras skicklighet könen imellan!!

Tjejerna som försöker förklara sig har tagit åt sig av kritiken oavsett vad som sägs, inget fel i det men lite kul att se att folk orkar bry sig så om en tråd med denna kassa kaliber.

Killarna som kommer med hämtade fakta angående nån tjej som minsann sopar banan med alla killar vet jag inte riktigt vad dom vill ha sagt.
Det finns såklart undantag i alla såna här sammanhang men det är väl inte det som diskuteras nu? Väldigt lätt att isf säga att Rossi sopar banan med denna supertjej som tidigare nämnts...

Bus

Guest
du vill bara ha igång en diskussion :tungan snacka bajs :tummenupp

Bäst att säga att jag inte tycker så här innan tråden stängs. Ville bara hetsa upp damerna lite. De e SÅ lätt att hetsa upp folk här på sporthoj, de e många som inte har koll på läget här. Tack å hej!

preciiiis som jag sa :tungan

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men man måste ju får jäklas lit utan att folk ska bli pellegrino... Klart det finns duktiga cheyer och soppiga killar som inte ska sitta bakom styret/ratten.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
jag undrar ibland väldigt mycket varför det är så att tjejer är "sämmre" många gånger e det lite underligt ok i fysiska sporter där killars testo o så spelar in så vi får större muskel volym mm...
Men om man gämför dom bästa killarn me dom bästa tjejerna även i många Tekniska saker så ligger dom efter?
för tycker tjejer borde kunna bli lika bra i vissa motorsporter eller som i golf menar Annika Sörenstam var väll iofs o lira i gubbarnas tävlingar en sväng o hon slog la ett par snubbar men va väll en bit ifrån toppen. (inte jätte intresserad av golf direkt men det krävs väll inte ngn vrål styrka)

//J

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag älskar såna här trådar då det diskuteras skicklighet könen imellan!!

Tjejerna som försöker förklara sig har tagit åt sig av kritiken oavsett vad som sägs, inget fel i det men lite kul att se att folk orkar bry sig så om en tråd med denna kassa kaliber.

Killarna som kommer med hämtade fakta angående nån tjej som minsann sopar banan med alla killar vet jag inte riktigt vad dom vill ha sagt.
Det finns såklart undantag i alla såna här sammanhang men det är väl inte det som diskuteras nu? Väldigt lätt att isf säga att Rossi sopar banan med denna supertjej som tidigare nämnts...

Poängen är att killar lätt tror de är kungar för de har ball hoj, rutor på magen å så trummar de att de är så jälla bra och untouchable....de bör kanske visa sig ödmjuka för det finns tjejer som knäcker dem....betänk att diskussionen startades av en uppmärksamhetstörstande kille...

Betr Rossis vara eller inte vara....tja det är väl det mest extrema jämförelsen eftersom mitt exempel lär de inblande mötas på banorna 2008... ingen här får nöjet att bli förnedrade av Kungen!!

Oavsett villket...hur intressant är egentligen hela frågan....ytterligare en timekiller tråd....

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
jag undrar ibland väldigt mycket varför det är så att tjejer är "sämmre" många gånger e det lite underligt ok i fysiska sporter där killars testo o så spelar in så vi får större muskel volym mm...
Men om man gämför dom bästa killarn me dom bästa tjejerna även i många Tekniska saker så ligger dom efter?
för tycker tjejer borde kunna bli lika bra i vissa motorsporter eller som i golf menar Annika Sörenstam var väll iofs o lira i gubbarnas tävlingar en sväng o hon slog la ett par snubbar men va väll en bit ifrån toppen. (inte jätte intresserad av golf direkt men det krävs väll inte ngn vrål styrka)

//J

Har mycket med intressen att göra tror Jag. Finns många grymt bra fallskärmshoppande tjejer t ex.

ur Wikipedia: Tjejers intressen är att sitta på kafé och låtsas vara kompisar med varann men skickar iväg idel pikar om varandras kläder och frisyrer, sen jämnför dom bröst och gråter lite.

Det är ju klar att det är svårt att få in FMX och rymdpromenader där men ett fåtal lyckas faktiskt.

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Poängen är att killar lätt tror de är kungar för de har ball hoj, rutor på magen å så trummar de att de är så jälla bra och untouchable....de bör kanske visa sig ödmjuka för det finns tjejer som knäcker dem....betänk att diskussionen startades av en uppmärksamhetstörstande kille...

Betr Rossis vara eller inte vara....tja det är väl det mest extrema jämförelsen eftersom mitt exempel lär de inblande mötas på banorna 2008... ingen här får nöjet att bli förnedrade av Kungen!!

Oavsett villket...hur intressant är egentligen hela frågan....ytterligare en timekiller tråd....

Jag har rutor på magen :hihi.

Jag är även en av dom mest ödmjuka killar du kan hitta, gäller bara att komma mig in på livet.

Timekillertrådar är det som gör att man överlever vintern så...:tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag har rutor på magen :hihi.

Jag är även en av dom mest ödmjuka killar du kan hitta, gäller bara att komma mig in på livet.

Timekillertrådan är det som gör att man överlever vintern så...:tummenupp

Det var absolut inte riktat mot dig som person utan de som faktiskt glatt lever ut att de är så jävla bäst!!!

Föresten...om Rossi skrivit i denna tråd att att tjejer inte kan köra så hade jag vart tyst...antar att den nuvarande trådskaparen kan få pisk om han törs sig ut på banan :D :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Är du allvarlig? Kan inte säga att jag respekterar din åsikt då den helt förlegad och sexistisk. Dags att börja leva i 2000-talet!:mad:

För nu är det hippt att tycka cheyer är starkast och bäst! Det ligger i tiden LiXÅm.

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Visst finns det undantag, har inte träffat någon men hon borde finnas...
ja, rent matematiskt så...

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Har mycket med intressen att göra tror Jag. Finns många grymt bra fallskärmshoppande tjejer t ex.

ur Wikipedia: Tjejers intressen är att sitta på kafé och låtsas vara kompisar med varann men skickar iväg idel pikar om varandras kläder och frisyrer, sen jämnför dom bröst och gråter lite.

Det är ju klar att det är svårt att få in FMX och rymdpromenader där men ett fåtal lyckas faktiskt.

Sant har även varit o snurrat på om kanske killars överlevnadsinstinkt inte är lika stark? Kanske finns ngn "spärr" extra? Fast tror även att testo biten spökar i många områden som omdömme å sådant?

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Men om man gämför dom bästa killarn me dom bästa tjejerna även i många Tekniska saker så ligger dom efter? //J

Män och kvinnor tävlar i samma klass i tex hästhoppning, och där handlar det väl mest om teknik då hästen står för det fysiska...

Och så vitt jag vet så är det inte killar som är överlägsna...

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Män och kvinnor tävlar i samma klass i tex hästhoppning, och där handlar det väl mest om teknik då hästen står för det fysiska...

Och så vitt jag vet så är det inte killar som är överlägsna...

Men det är 98% cheyer som håller på med ridsport och de sista 2% killara är i eliten:D

Nä, noghackat från min sida. Cheyer e fina.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Att det är fler killar som är bättre än cheyer inom motorsporten är inte så konstigt, det har med uppväxten och generna att göra. Flickorna får alltid höra att de är söta, killarna att de är tuffa. Hur många cheyer får chansen att bygga upp sitt motorintresse och att få en gokart eller en knattecross när de är unga?

Sen i 15: årsåldern så slår generna till och då har cheyerna bara ett intresse: killar. Vi killar har då i alla fall två intressen, cheyer och sport.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM