Förbjud kvinnliga mc-förare

Status
Ej öppen för fler svar.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Att det är fler killar som är bättre än cheyer inom motorsporten är inte så konstigt, det har med uppväxten och generna att göra. Flickorna får alltid höra att de är söta, killarna att de är tuffa. Hur många cheyer får chansen att bygga upp sitt motorintresse och att få en gokart eller en knattecross när de är unga?

Sen i 15: årsåldern så slår generna till och då har cheyerna bara ett intresse: killar. Vi killar har då i alla fall två intressen, cheyer och sport.
Gener har nog ganska så lite med saken att göra. Gener får bajset att bli brunt, får håret att växa på huvudet etc. och påverkar inte våra kunskaper att vrida på ett styre.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vi är totalt fysiskt olika.. så e de bara..
visst. flera miljoner tjejer som är bättre än mig på massvis av saker men som i idrott så är 99% av männen bättre.

men ingen kan slå dom i barnafödandet :D
skämt osidå.
tex dragracing borde det inte finnas nå stopp för tjejer o vinna mer.. tror sånt beror på lite intresse o litet antal.. skulle där vara lika många tjejer som killar i dragracing skulle där nog finnas nåra tjejer på topp oså. :tummenupp

ahh.. som Teo säger.. dom e ju fin o se på iaf :tungan

Gammelknutte

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Honda750
Kvinnliga MC-åkare

Ja du unge man, jag är ju själv varken SH-brud eller särskilt överdrivet feministisk, men det där var väl ändå att ta i onödigt i överkant.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
vi är totalt fysiskt olika.. så e de bara..
visst. flera miljoner tjejer som är bättre än mig på massvis av saker men som i idrott så är 99% av männen bättre.

men ingen kan slå dom i barnafödandet :D
skämt osidå.
tex dragracing borde det inte finnas nå stopp för tjejer o vinna mer.. tror sånt beror på lite intresse o litet antal.. skulle där vara lika många tjejer som killar i dragracing skulle där nog finnas nåra tjejer på topp oså. :tummenupp

ahh.. som Teo säger.. dom e ju fin o se på iaf :tungan
Dåligt exempel!
Finns många riktigt bra tjejer just inom dragracing.
Har flera gånger hört påstås att kvinnor har bättre förutsättningar för att lyckas inom denna sport.
De är inte bara (i allmänhet) lättare, de har bättre koncentrationsförmåga och snabbare reflexer!

Män och kvinnor tävlar i samma klass i tex hästhoppning, och där handlar det väl mest om teknik då hästen står för det fysiska...

Och så vitt jag vet så är det inte killar som är överlägsna...
Dåligt exempel!
Kolla ridsport någon gång, så skall du se att eliten är väldigt mansdominerad.

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Dåligt exempel!
Har flera gånger hört påstås att kvinnor har bättre förutsättningar för att lyckas inom denna sport.
De är inte bara (i allmänhet) lättare, de har bättre koncentrationsförmåga och snabbare reflexer!

jo jag vet att de finns många tjejer men hur många egentligen? max 5 %?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Klart damerna kan köra hoj! :lol :dummer :7peta :rofl :hihi

[YOUTUBE-ID]nviIEitoyh4[/YOUTUBE-ID]

Nä, skämt o slido! Jag skulle nog vilja säga att män generellt är bättre förare än kvinnor. Men inte att det skulle vara något genetiskt medfött utan att det helt enkelt ligger i fler pojkars intressen som små med snabba/stora/högljudda fordon. Man börjar "praktisera" med tramp-bilar som liten och har redan då fått ett försprång gentemot flickor som kanske hellre sysselsätter sig med annat.
MEN, det finns självklart kvinnor som är bättre förare än män.

Tycker för övrigt ni bör lägga ner er sjaskiga stil här. Ingen som mår bättre av det väl, eller?

Over and out>
Byt tampong.
Fjolla.

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Det värsta e ju att han har ganska rätt men sen finns ju undantagen också... men å andra sidan finns det en himla massa fjantiga killar som kör hoj med så det så :) Men klart vi vill ha mera stora starka muskulösa män på hojarna för det är det ju inte direkt gott om...

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Dåligt exempel!

Dåligt exempel!
Kolla ridsport någon gång, så skall du se att eliten är väldigt mansdominerad.

*host**harkel* har du kollat på mer än hästhoppningen??

För det är flest tjejer som är med i eliten när det gäller ridning.

Att det sen är mest killar som håller på tills de blir gamla hänger ihop med att tjejer tills för bara ca 5 år sedan fick välja mellan att bilda familj eller behålla sponsorerna. Så fort en tjej blev med barn så försvann alla sponsorer :gnissla :huvet och hade du inte enormt med pengar så hade du helt enkelt inte råd att fortsätta på elitnivå. Det var först när Lisen Bratt-Fredriksson och Malin Bayard blev med barn som det började ändra sig. Men det är långt kvar än....

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
eh?.. jag tycker det är sexigt med brudar som kör hoj? kanske är för att jag inte känner att det hotar min manlighet :confused:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Äh vaddådå? Kul för en gångs skull med andra trådar än "vad ska Jag ha för hoj" och "gud va dyrt med försäkringar" och sen blir ju cheyerna skitarga och det är kul.

Japp, vi blir verkligen asförbannade. Det är antagligen därför som det är så många tjejer som bryr sig om att skriva i den här tråden… ;)

Själv så kör jag som förväntat, som en kärring alltså. Det tror jag beror på att jag är alldeles för feg och inte vill braka ut i diket på grund av att det är för mycket grus i någon kurva eller att vägen är dålig. Några killar jag kört med har varit långsammare men nästan alla har varit snabbare.

Kan tänka mig att det är skillnad på killar och tjejer när de kör. Det som jag tror påverkar mest är nog övning, övning, övning och erfarenhet. Killar övar nog helt enkelt mer och börjar i tidigare ålder. Jag har inte kört med så många tjejer så jag har inte så mycket att jämföra med.

Men jag vet inte, jag tycker att det är roligt att köra trots att jag kör så sakta, ser konstigt, liten och rädd ut när jag sitter på motorcykeln och inte har samma förmåga som er killar att kunna ta snabba och viktiga beslut i trafiken. Jag vill inte förbjuda mig! Ni får väl se till att hålla er på avstånd :tungan

:hojsmilie

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
*host**harkel* har du kollat på mer än hästhoppningen??

För det är flest tjejer som är med i eliten när det gäller ridning.

Att det sen är mest killar som håller på tills de blir gamla hänger ihop med att tjejer tills för bara ca 5 år sedan fick välja mellan att bilda familj eller behålla sponsorerna. Så fort en tjej blev med barn så försvann alla sponsorer :gnissla :huvet och hade du inte enormt med pengar så hade du helt enkelt inte råd att fortsätta på elitnivå. Det var först när Lisen Bratt-Fredriksson och Malin Bayard blev med barn som det började ändra sig. Men det är långt kvar än....
Är möjligt att du hittat någon obskyr hästsport, tex dressyr, som domineras av kvinnor.
Mina exempel baserar jag bara på hoppning, fälttävlan, galopp, trav, westernridning och liknande.
Att kvinnor skulle tappa sponsorer när de skaffat barn är sant.
Lika sant som att jag tappat sponsorer när jag varit skadad längre tid.
Vem fan sponsrar någon som inte presterar?

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Är möjligt att du hittat någon obskyr hästsport, tex dressyr, som domineras av kvinnor.
Mina exempel baserar jag bara på hoppning, fälttävlan, galopp, trav, westernridning och liknande.
Att kvinnor skulle tappa sponsorer när de skaffat barn är sant.
Lika sant som att jag tappat sponsorer när jag varit skadad längre tid.
Vem fan sponsrar någon som inte presterar?

Nej jag baserar mitt påstående på att det är ca 50/50 idag det har varit flest män men inte nu längre. Många lag består av antingen 50/50 eller fler kvinnor än män.

Inom trav och galopp är det fortfarande männen som det finns flest av.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
hahaha är du skön eller? de e SKITSNACK. visst, de kanske finns kvinnliga förare som är långsamma och försiktiga men de finns samtidigt långsamma män. så lägg bara ner snacket!
Jag trodde du skulle säga att de flesta män är för snabba...och kvinnor behöver mer tid...:D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det värsta e ju att han har ganska rätt men sen finns ju undantagen också... men å andra sidan finns det en himla massa fjantiga killar som kör hoj med så det så :) Men klart vi vill ha mera stora starka muskulösa män på hojarna för det är det ju inte direkt gott om...

Fan vad glad jag är att Jag är kille! Desutom får man klämma på lena lekamens medans cheyerna får knotiga, blekfeta apor med järvborst över hela kroppen och gulnande råttänder att värja sig emot. Förstår att man blir grinig.:D

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)

Nä, vi är ganska ovanliga! :kiss

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag tycker det är fränt och se en tjej komma på en hoj. spelar ingen roll vilken mc de är.

vist dom kanske inte kör fort etc men dom håller i allafall sig på hjulen. :yoparty

Kia

Guest
Jag har absolut inga problem med att erkänna att karln min kör hoj mycket bättre än mig. Jag kör mycket saktare och mycket osäkrare än vad han gör, det är ett under att han vågar sitta bakpå när jag kör.
Men jag kan leva med det. Jag jämför mig ju med någon som har kört hoj i lika många år som jag är gammal.... :D :D :D

Så man ska väl tänka på vilka man jämför. Jag tror inte att det är så stor skillnad på en kille och en tjejs förmåga att köra hoj om båda är nya på det...
Men oftast så har ju killarna redan kört moppe, cross osv.. så de ligger automatiskt lite före... Inget konstigt att de är bättre då...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...