Kuritas
Mansplaining MC
Folkets frihet vs. folkets väl. Vad tycker ni?
Dropkick skrev:2202048RR är bara för nöje, så varför inte förbjuda det det sker ju olyckor där med och folk dör.
Varför ska man ens köra få köra motorcykel en bil är ju mycket säkrare
Varför ska man ens få äga saker som inte andra äger? risken för rån blir ju större om man har något som nån annan inte har.
Förlåt om jag är annurlunda men jag vill ha min frihet, och jag vill kunna göra saker i mitt liv.
Paradoxy skrev:2202070Förlåt om jag gjorde dig sur eller något. Något jag sa fick dig att tända till.
äh.. det där ää väl bara en myt eller att folk blandar i metanol för att jävlasBlanco skrev:2202029Svårt det där....Man ska ju inte hymla med att alkoholen står för väldigt mycke lidande i familjer och våld på stan.....
Sen tror jag att alkohol står för ett par års tidigare död i snitt...
......Men....sen så har vi ju dom som vill ta sig ett glas vin till maten....
Men det negativa väger solklart över, så jag röstar för förbud!!
Ps. Jag spottar inte i glaset
Dock så lär det vara svårt med ett förbud i svedala.... Det skulle ju brännas hembrännt i var mans hus, vilket skulle medföra fler blinda....mm.
Dropkick skrev:2202048RR är bara för nöje, så varför inte förbjuda det det sker ju olyckor där med och folk dör.
Varför ska man ens köra få köra motorcykel en bil är ju mycket säkrare
Varför ska man ens få äga saker som inte andra äger? risken för rån blir ju större om man har något som nån annan inte har.
Förlåt om jag är annurlunda men jag vill ha min frihet, och jag vill kunna göra saker i mitt liv.
Jojo....men det jag menar att ju mer hembrännt i samhället....desto mer fulsprit...Oddjob skrev:2202079äh.. det där ää väl bara en myt eller att folk blandar i metanol för att jävlas
alkoholen man dricker (etylalkohol eller etanol, vilket är det?)
framställs genom att destillera en jäst sockerlösning
metanol framställs genom ungefär samma metod fast med träflis
om jag har fel får någon säga detta, men det här är vad jag har fått för mig.
Werzion skrev:2202150däremot finns det verkligen INTE EN ENDA FÖRDEL ELLER ANLEDNING till att röka och/eller snusa... så den pesten borde vi utrota!
War-psycho skrev:2202170
Det j-la otyget blir man ju utsatt för överallt.
Rökare/snusare är egoister som inte visar någon som helst respekt för folk i sin omgivning.
Borde klassas som droger, och beivras på samma sätt.
Är man så urbota över-korkad att man börjar röka/snusa, så ska inte resten behöva lida för det.
Jag har aldrig hört någon som tyckt att första cigaretten smakar gott, eller fått en att må bra.
Varför tar man då nästa cigg ?? :kocko
(Räcker det inte med att man stillat sin korkade nyfikenhet?)
J-la knarkare är vad dom är.
Din stackare...Paradoxy skrev:2202239Du tänker så likt mig att jag tror jag är kär
War-psycho skrev:2202170
Instämmer fullt.
Ska man jämföra de olika "drogernas" inverkan på omgivningen, så blir man ju inte utsatt av fulla människor på samma sätt som rökare/snusare.
Det j-la otyget blir man ju utsatt för överallt.
Rökare/snusare är egoister som inte visar någon som helst respekt för folk i sin omgivning.
Borde klassas som droger, och beivras på samma sätt.
(Vill jag slippa fylltrattarna, så är det bara att ge 17 i att gå på stan på helgkvällarna.)
Är man så urbota över-korkad att man börjar röka/snusa, så ska inte resten behöva lida för det.
Jag har aldrig hört någon som tyckt att första cigaretten smakar gott, eller fått en att må bra.
Varför tar man då nästa cigg ?? :kocko
(Räcker det inte med att man stillat sin korkade nyfikenhet?)
J-la knarkare är vad dom är.
Kuritas skrev:2202092Jag tror att kostnaden för samhället är mångfalt högre för alkohol än alla de saker du räknade upp tillsammans. Det är i ljuset av det man skall beakta pollen. Frågan är inte "Ska vi avskaffa fest och party?" utan "Ska vi minska misshandel, trafikolyckor, sjukvårdskostnader och sociala problem i samhället, med vissa inskränkningar i festande as we know it?"
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari