Förbjuda alkohol?

Borde man förbjuda alkohol?

• Antal röstningar
    0

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Rent intelligensmässigt så ska den förbjudas. Alla vet ju vilket skit den ställer till med.

Dock så finns det ingen kultur utan en drog, och tillsammans med den motiveringen och att alkohol faktiskt är samhällets kullager (+att öl är gott) så har jag gärna kvar den. Den är etablerad och reglerad i vårt samhälle redan.

Tänk efter vad alkoholen gör egentligen! Sällan skådat medel mot en stel middag med svärföräldrarna/släkten/daten, utekvällen med jobbet osv. är alkoholen då! Då snackar vi om två tre öl. Inte en finsk blindfylla.

Skillnaden på stämningen märks redan efter en-två öl!

Sedan finns det baksidor, men det är när det används fel. Men för mig (som har stött på missbruksproblem bland nära) så är det fortfarande fler fördelar.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Inte förbjuda kanske...trist att ta bort en del av mat och umgängeskulturen. Men "Motboken" är ingen dum ide ur både hälsosynpunkt för den enskilde individen och ur samhällsekonomisk synpunkt.

Reglering tycker jag är önskvärt.

(Nej, jag är inte nykterist... men jag dricker både lite och sällan. Jag tycker varken om att vara påverkad eller att umgås kraftigt berusade människor. :fyllisar När det går så långt att livet kretsar kring alkoholhaltiga drycker... fy fan vilket eländigt liv det är för alla inblandade. :( )

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
klart man ska förbjuda det, och mycket annat.
Vem fan uträttar något nyttigt på en utekväll, och sex för med sig sjukdomar, fifan, vi har ju hittat på provrörsbefruktning av en anledning.
mc borde också portas, kul-ja, farligt?-såinihelvete!
däreftyer borde vi införa utegångsförbud efter tolv på kvällen, stänga ner biografer/nöjesindustri, ta död på alla resturanger som serverar fettbildande mat, avliva de handikappade (som för övrigt bara kostar staten en massa pengar). Allt för statens bästa, skit på individen!!!!

Frihet och personliga rättigheter, vem fan vill ha det? Förmyndarstat über alles!!!!!

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Werzion skrev:
2202150 jag värderar en individs frihet så mycket att förbud mot alkohol (((och till viss del narkotika))) som dumt, och alkohol (och narkotika) har ju sina positiva sidor, finns ju en förklaring och anledning varför folk sätter i sig dessa saker.
(visserligen både bra och dålig anledningar... ja, missbruk eller inte)

däremot finns det verkligen INTE EN ENDA FÖRDEL ELLER ANLEDNING till att röka och/eller snusa... så den pesten borde vi utrota!

Hmmm, alkohol och droger = bra
tobak = anus.

Snacka om snevridet tankesätt :näsblod

No offence.......snarare mer offence mot dom som hyllade ditt inlägg :fatta!

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Hur många som röstar JA till förbud är riktigt jävla bakis i dag?

Har själv vaknat upp och varit helt för totalt förbud i hela världen. Överträdelse = dödstraff!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...