Jo, men vaffan, olja byter man ju på vintern och sedan toppar man upp under säsongen. Juh! Ingen större match!
Men som du säger, okbultarna lossar man (särskilt vi ELIT-förare som FÅTT spons) JÄMT! Så där vore det fint med VÄLBORRADE bultar med MÅNGA hål… Och inte som jag har det, fulborrade och få hål...
Förborrade M10x1.25.60 ej prisvärt hade gärna fått tag i vanliga stål/rostfria till vettiga pengar. Dumsnål kanske men 700 spänn för 4 bultar som man köper för 30 spänn i vanligt matrial hos närmaste järnhandel känns idiotiskt.
http://www.ebay.com/itm/Titanium-Br...71?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item19e461641f
Många hål är ju mindre viktigt det som är viktigt är att man får igenom sprintar och har färdiga najjning hela tiden.
Jamen härå?http://www.pro-bolt.com/stainless-s...anged-hex-m1-0-x-1-25mm-x-60mm-race-spec.html
200 spänn plus frakt...
Jaha, har du fått till dina hål så att de sitt rätt ovasett vilken bult du har överst och underst? Jag måste försöka hålla ordning på mina fulborrade bultar, för som jag borrat passar de DÅLIGT att sticka i sprintarna om jag rör ihop dem.
Vill ha MÅNGA hål!
Hur långa bultar är det på en Yamaha?
Kom till mig så borrar vi bultar
Ja du, det blir billiga hål; flyg tor +4 dagar missad inkomst+2 flak fulöl (kostnaden för det hemkörda som ni från Lappträsk väl fortfarande kör med är försumbar juh) = 12948 kr
Jag vet inte…. men det skulle säkert vara ett KUL besök!
Kalas! Men 13 mm skalle låter lite old school. Vidare står det att man bör använda anti-sieze compound… Låter jobbigt. Finns det inte JÄRN-skruvar? Eller kanske rostfritt då?
Håller med. Riktiga skruvar har nyckelgrepp med jämna mått, det vill säga 6, 8, 10, 12 mm och så vidare. Och jag ser inte riktigt vitsen med att beställa för samma pris från någon i USA istället för Europa...
Pro Bolt levererar till Norrbotten inom fyrtioåtta timmar och har blivit vad Poggipolini en gång var - bra kvalitet med riktigt fina kallformade rullgängor, stort sortiment, hyfsade priser och snabba leveranser.
Titan har annorlunda (högre) friktionsegenskaper än stål. Gängan såväl som skallens undersida bör därför smörjas med ett litiumbaserat fett. Inte varje gång, men i alla fall vid första monteringen och ifall du gjort en seriös tvätt där det ursprungliga fettet tvättats bort med cleaner.
Glöm rostfria skruvar. De har (i de allra flesta fall) sämre hållfasthet än både titan och originalskruvar. Detta är mest till för posörer som vill se ut som att de har titanskruvar...
Norrlänningen är ju värmlänning nu bor ju typ 5 minuter från Åsen
Men…. det innebär ju att jag antingen bör köpa titanskruvar eller borra själv. Eller?
Det är i alla fall vad jag rekommenderar.
Originalskruvarna är alltid av tillräcklig kvalitet och alltid "teoretiskt korrekt" utformade (utformningen av gängan såväl som skallen är en hel vetenskap, ett stort antal människor har till och med doktorerat inom detta ämne...). Samma sak med titanskruvar från seriösa tillverkare. Alltid kall-rullgängade och alltid med "teoretiskt korrekt" skalle för bästa lastfördelning inom skruven.
Om du har ekonomi för det och om ditt reglemente tillåter det - titanskruvar. Annars borrade originalskruvar.
Vid köp av titanskruvar på ebay, var vaksam. Undvik uppenbara kinakopior, de kan vara tillverkade av billigare och svagare kvalitet än den Grade 5 som de seriösa använder. Undvik också skuren gänga. Rullgänga är alltid starkare och de seriösa har bara rullgänga som dessutom kallformats efter att skruven härdats.
Mojja, jag e tjej och har borrat varje skruv själv har hål åt alla håll. Nu menar jag på hojen
Det är i alla fall vad jag rekommenderar.
Originalskruvarna är alltid av tillräcklig kvalitet och alltid "teoretiskt korrekt" utformade (utformningen av gängan såväl som skallen är en hel vetenskap, ett stort antal människor har till och med doktorerat inom detta ämne...). Samma sak med titanskruvar från seriösa tillverkare. Alltid kall-rullgängade och alltid med "teoretiskt korrekt" skalle för bästa lastfördelning inom skruven.
Om du har ekonomi för det och om ditt reglemente tillåter det - titanskruvar. Annars borrade originalskruvar.
Vid köp av titanskruvar på ebay, var vaksam. Undvik uppenbara kinakopior, de kan vara tillverkade av billigare och svagare kvalitet än den Grade 5 som de seriösa använder. Undvik också skuren gänga. Rullgänga är alltid starkare och de seriösa har bara rullgänga som dessutom kallformats efter att skruven härdats.
Det är i alla fall vad jag rekommenderar.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |