WEST
Gudomlig sporthojare
Varför ?
För att vinglade på vägen,, kan man inte fokusera på 2 saker samtidigt ska man välja bort ett av de.
Varför ?
För att vinglade på vägen,, kan man inte fokusera på 2 saker samtidigt ska man välja bort ett av de.
Missförstod du mig inte ?
Varför låg du bakom ?
Det naturliga är väl att köra om dom som kör i 40 på 70 väg.
Jag har själv varit med om det bakom en vinglande lastbil (ovanligt förr).
Men när han började dra över mot vänster och mot mötande lastbil tutade jag max, han svängde över mot höger och efter mötet körde jag om.
Rätt många olyckor orsakas av att föraren kör i den hastighet som står på skylten och inte i situationen lämplig hastighet...
T.ex. bli påkörda bakifrån då hastighetsgränserna är satta helt åt skogen. Alla andra kör enligt ditt sista påstående och han som blir påkörd kör i skyltad hastighet.
Fast kör man in i baken på någon som ligger i 40 på 70-väg så har man gjort något fel. Till exempel suttit med näsan i sin smartphone.T.ex. bli påkörda bakifrån då hastighetsgränserna är satta helt åt skogen. Alla andra kör enligt ditt sista påstående och han som blir påkörd kör i skyltad hastighet.
Fast kör man in i baken på någon som ligger i 40 på 70-väg så har man gjort något fel. Till exempel suttit med näsan i sin smartphone.
På en 70-väg får man räkna med att det kan finnas långsamtgående fordon som man måste sakta in för. Men sen är det inte lämpligt att ligga mycket under hastighetsgränsen bara för att heller. Det ska finnas en anledning till den sänkta hastigheten.
Så här säger trafikförordningen.
16 § En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat sätt hindra andra förares körning.
Man ska ju följa trafikrytmen (i den mån det inte äventyrar säkerheten). Men att överstiga hastighetsgränsen är dock ej godkänt oavsett. Man slipper inte böter genom att säga att man "följde trafikrytmen".
Jag undrar om han hävdade att han följde trafikrytmen.Det var bättre förr Det var när poliskonstapeln såg att det raketsnabba motorfordonet höll en hastighet nära 13 km/h som han kände sig manad att cykla ikapp fartgalningen och ge denne världens första hastighetsbot. Året var 1896.
Bilens ägare, motoringenjören Walter Arnold, som körde sin vilda Arnold Benz genom Paddock Green i Kent, dömdes för att ha kört fyra gånger fortare än hastighetsgränsen. Han fick betala en shilling i böter, skriver Carscoops.
Förutom det att hastighetsgränsen var 3 km/h, fanns en ännu knasigare lag som innebar att alla bilar tvingades ha en "codriver" som gick till fots jämte bilen och viftade med en röd flagga.
Båda lagarna avskaffades senare under 1896 och hastighetsgränsen höjdes till hela 23 km/h.
Att köra 40 på väg som har en hastighetsbegränsning på max 70 km/h är helt i sin ordning. Vägskylten betyder inte att man SKALL köra 70 km/h, bara att man inte får köra FORTARE än 70 km/h. Föraren ansvarar alltid för att köra i rätt hastighet i förhållande till omständigheterna (mörker, halka, tät trafik, viltrisk, fotgängare vid sidan etc etc etc).
Rätt många olyckor orsakas av att föraren kör i den hastighet som står på skylten och inte i situationen lämplig hastighet...
Du anser det är okey att åka 40 på 70 väg för att man inte kan fokusera på trafiken är rätt pga att han pratade telefon.
Varje normal människa vill köra om i det läget, även du skulle köra om.
Nej det är väl ingen som gjort, men sånt skapar problem i trafik annars skulle det väl fortfarande vara okey att leka med telefon bakom ratten.Japp, men jag skulle inte skylla en ev olycka på att den framför gjorde fel...
Nä inte alls. På vägen förekommer fotgängare, cyklister, hästar, traktorer, sparkstöttingar, rullatorer, skolklasser, vilda djur osv osv osv.
Du som förare måste ta hänsyn till ALLT detta, inklusive andra fordon som kör i lägre hastighet än den maximalt tillåtna.
Kör man 40 på 70 väg kan man lika bra svänga av å stanna istället för att störa andra medtrafikanter.
Vad katten drog han inte snuten för??? Getaway Paddock Green liksom med fotografen hängandes vid sidan av och en sån där magnesiumblixt som poffar av bara satan! Äsch, han kanske bara var upptagen med en selfie, vad vet jag?Det var bättre förr Det var när poliskonstapeln såg att det raketsnabba motorfordonet höll en hastighet nära 13 km/h som han kände sig manad att cykla ikapp fartgalningen och ge denne världens första hastighetsbot. Året var 1896.
Bilens ägare, motoringenjören Walter Arnold, som körde sin vilda Arnold Benz genom Paddock Green i Kent, dömdes för att ha kört fyra gånger fortare än hastighetsgränsen. Han fick betala en shilling i böter, skriver Carscoops.
Förutom det att hastighetsgränsen var 3 km/h, fanns en ännu knasigare lag som innebar att alla bilar tvingades ha en "codriver" som gick till fots jämte bilen och viftade med en röd flagga.
Båda lagarna avskaffades senare under 1896 och hastighetsgränsen höjdes till hela 23 km/h.
Eller att växellådan gått sönder, eller att man har dåliga däck för väglaget, eller att man använder testinstrument, eller att fordonet inte GÅR fortare, eller att det är dimma/snörök/snöstorm eller...
Inse nu bara att det förekommer alla hastigheter UPP TILL 70 km/h på en vägsträcka som är 70-skyltad.
Det är bedrövligt dålig medvetenhet om den saken.
Kör man 40 på 70 väg kan man lika bra svänga av å stanna istället för att störa andra medtrafikanter.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |