Klosse
Gudomlig sporthojare
Läser just det här på Sveriges Radios sajt och reagerar spontant med frustration. Formuleringen ”bilfria” skulle alltså kunna innebära att motorcyklar fortfarande får köra på Sveavägen. Dessa orsakar inte sådant ”motorvrål” som man tydligen upplever och som man vill stävja? På Miljöpartiets sajt formulerar man sig riktigt arrogant (tycker jag) och på ett sätt som väl måste tolkas som aktivt provocerande för alla som tycker om bilar. Eller? ”Visst är det ett nöje för många men det ställer till för fler. De får hitta någon annanstans att cruisa helt enkelt”, säger Stockholms trafikborgarråd (MP) i artikeln i Mitt i Stockholm. Ordet buskörning som syns här nedan på skärmbilden från Sveriges Radios sajt, återfinns varken på miljöpartiets sajt eller i intervjun i Mitt i Stockholm. Betyder att Sveriges Radio gör egna värderande omdömen i frågan? Finns kanske här storstinthet och intelligens som representerar både motorintresse och MP-sympatier? Skriv i så fall gärna om er uppfattning i frågan här, som skulle bidra till en större mångfald.
Last edited: