Tror du jag kan köra med hoodie över det där stället eller kommer det bara se konstigt ut?
Tror du jag kan köra med hoodie över det där stället eller kommer det bara se konstigt ut?
Lite vardagsnackdelar med puckel:
*Lycka till med att få på dig en ryggsäck...
*Lycka till med att få på dig en jacka utanpå...
*Lycka till med :ligga efter att du väl skjutsat - hon kommer hata pucklar...
Ja, det är självupplevt...
Hörde efter egen praktvurpa att puckeln skall hindra huvudet att komma för långt bak om man står på skallen och inte för långt fram när man kanar på rygg och då även göra så att inte hjälmen hakar fast i något på marken. Just det sista vill man inte helst vara med om kanske. För min del är det givet med både rygg- och bröstskydd.
Köpte själv helställ nu efter att ha kört tvådelat där båda har puckel. På helstället går den övre kanten ner lite för att man inte skall få hjälmen mot den när kryper ner över tanken. Jag har inte kört med det ännu men köper argumentet då jag känt att puckeln på det tvådelade tar i där ibland.
Lite vardagsnackdelar med puckel:
*Lycka till med att få på dig en ryggsäck...
*Lycka till med att få på dig en jacka utanpå...
*Lycka till med :ligga efter att du väl skjutsat - hon kommer hata pucklar...
Ja, det är självupplevt...
Om du vill vara rädd om nacken och förhindra de kraftiga rörelserna framåt och bakåt så gör nog inte puckeln så stor nytta. Skaffa en sån här krage istället.
View attachment 416055
Om du vill vara rädd om nacken och förhindra de kraftiga rörelserna framåt och bakåt så gör nog inte puckeln så stor nytta. Skaffa en sån här krage istället.
View attachment 416055
Hörde av en kille som jobbat som akutläkare att man inte bör använda ryggsäck när man kör hoj. Kör man omkull och glider av så är det stor risk att ryggsäcken hakar tag i saker, grenar buskar och annat småskit som annars är rätt ofarliga. Selarna på ryggsäcken är kraftiga och går inte av utan det är ryggen som får ta smällen. Han hade sett ett par fall där ryggraden dragits isär och orsakat skador på grund av det. Spänn fast ryggan på hojen eller köp tankväska istället.
Jag har kikat på en sådan men frågan är hur den funkar vid en vurpa och om den kan vara i vägen på banracing. De flesta crossåkare med självbevarelsedrift använder väl dem i dag. Jag har själva varit aktiv i det och förstår att den inte bör vara så värst mycket i vägen. Däremot är jag osäker hur det blir på en lång raka nära man kryper ner bakom kåpglaset eller hänger i en böj. Någon som vet?
Jag har kikat på en sådan men frågan är hur den funkar vid en vurpa och om den kan vara i vägen på banracing. De flesta crossåkare med självbevarelsedrift använder väl dem i dag. Jag har själva varit aktiv i det och förstår att den inte bör vara så värst mycket i vägen. Däremot är jag osäker hur det blir på en lång raka nära man kryper ner bakom kåpglaset eller hänger i en böj. Någon som vet?
Spontant tänker jag såhär, förare i Moto GP med mera brukar ju i regel alltid ha högsta möjliga skyddsnivå. Och dom kör utan krage, om det sen är p.g.a rörlighet eller ej anses säker vet jag ju dock inte.
Ungefär som att alla Motocross proffs kör med krage för att man anser att det skyddar bra och inte hämmar körförmågan.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |