Fördomsfull?! Blir mer o mer!

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
URRninja skrev:
Du behöver inte ha rånat någon enligt AleX, han vill skicka "hem" dig ändå. Innan du begår dina brott. Inte sant AleX?

Det kanske vore en bra lösning på det hela? :va
Dvs alla människor ska hålla sig INNANFÖR sitt eget lands gränser.

Men om vi försöker tänka länge än näsan når:
Hur skulle svenskar semestra då?
Det bor även en anselig mängd svenskar i södra Spanien. Kanske det "packet" ska skickas hem innan de skändar Spanien med alla sina brott som de KOMMER att begå också...?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Masonit skrev:
De enda vettiga utlännigar träffar man på arbetsplatser. Det går inte att förbise fakta.
Det här var otroligt roligt skrivet :D :D :D

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
URRninja skrev:
Just de orden är jag beredd att hålla med om. Resten av ditt inlägg var från rymden.

Dig blir man ju så trött på. Du är ju alltid så löjligt korrekt och din åsikt är ALLTID "rätt".

\Masonit

Henken

Guest
Som vanligt handlar hela debatten om "Alla invandrare är idioter" å ena sidan och å andra sidan "Nej, det är dem inte. Det är en klassfråga"

Och sen då? Kan man fråga sig vilka som tillhör den klassen då & varför det har blivit så. Dags att ta vara på arbetskraften hos dem med högre utbildning kanske? Läkarutbildade Mustafa blir knappast en glad person som taxichaffis eller städare.

De som inte vill jobba eller ta del av sitt nya lands friheter & skyldigheter ska inte bara kunna lyfta bidrag och gå hemma. Observera att jag inte menar att det är en invandrarfråga enbart, dvs arbetsvilligheten. Har kompisar utan invandrarbakgrund som inte "orkar" jobba och de ska också ha en fet stövel i röven och behöva förtjäna sitt uppehälle.

Alla kriminella är inte offer för omständigheterna utan det finns alltid ett val. Skylla ifrån sig på uppväxt & annat funkar tydligen rätt bra medan folk med "medkänsla" och bättre ställt klappar på huvudet och säger att de förstår så väl varför han gör som han gör och att det är omgivningen som tvingar honom till att stjäla/råna osv.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Masonit skrev:
Dig blir man ju så trött på. Du är ju alltid så löjligt korrekt och din åsikt är ALLTID "rätt".

\Masonit

Menar du politiskt korrekt? Ja, som fan. Och det är klart att jag anser att min åsikt är rätt, annars skulle jag inte ha den.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
så tänker jag med...........

Henken skrev:
Som vanligt handlar hela debatten om "Alla invandrare är idioter" å ena sidan och å andra sidan "Nej, det är dem inte. Det är en klassfråga"

Och sen då? Kan man fråga sig vilka som tillhör den klassen då & varför det har blivit så. Dags att ta vara på arbetskraften hos dem med högre utbildning kanske? Läkarutbildade Mustafa blir knappast en glad person som taxichaffis eller städare.

De som inte vill jobba eller ta del av sitt nya lands friheter & skyldigheter ska inte bara kunna lyfta bidrag och gå hemma. Observera att jag inte menar att det är en invandrarfråga enbart, dvs arbetsvilligheten. Har kompisar utan invandrarbakgrund som inte "orkar" jobba och de ska också ha en fet stövel i röven och behöva förtjäna sitt uppehälle.

Alla kriminella är inte offer för omständigheterna utan det finns alltid ett val. Skylla ifrån sig på uppväxt & annat funkar tydligen rätt bra medan folk med "medkänsla" och bättre ställt klappar på huvudet och säger att de förstår så väl varför han gör som han gör och att det är omgivningen som tvingar honom till att stjäla/råna osv.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag törs knappt gå obeväpnad på kvällar/nätter i lilla arboga, skulle aldrig sätta min fot ute i västerås på natten utan ett vapen.
Här är det en jävla massa zigenare som springer omkring och rånar folk och fast snuten vet vilka det är så kan de inte göra nåt :( Och det är inte bara jag som hatar dem, ALLA i samhället vill ha bort dem men det går ju inte säger kommunen. Inte ens hyresvärdarna bllir av med dem, de betalar ju i tid och missköter sig inte mer än alkisarna som kommunen har placerat ut. Men varför måste de samla alla på ett enda litet område, fattar de inte att det blir bråk då? Har väl ca 1 kilometer hem från puben men går aldrig själv, då är det taxi som gäller.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
URRninja skrev:
Menar du politiskt korrekt? Ja, som fan. Och det är klart att jag anser att min åsikt är rätt, annars skulle jag inte ha den.

Korrekt med allt, Orkar inte gå in mer på det.

Klart du får har din åsikt med du påstår ju att jag är en idiot för att min åsikt inte överenstämmer med din. :finger

\Masonit

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Masonit skrev:
Korrekt med allt, Orkar inte gå in mer på det.

Klart du får har din åsikt med du påstår ju att jag är en idiot för att min åsikt inte överenstämmer med din. :finger

\Masonit

Vadå korrekt med allt? Menar du att jag är korrekt på annat vis än möjligtvis politiskt korrekt i vissa avseenden så får du nog förklara vad du menar.

Och jag har väl för fan inte påstått att du är en idiot?

HanneZ

Guest
URRninja: Han menar nog att du verkar vara bror duktig, lever du som du lär?

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Citat:
Inskickat av Masonit
...de flesta är några jävla idioter.

URRninja skrev:
Just de orden är jag beredd att hålla med om. Resten av ditt inlägg var från rymden.

URRninja skrev:
Vadå korrekt med allt? Menar du att jag är korrekt på annat vis än möjligtvis politiskt korrekt i vissa avseenden så får du nog förklara vad du menar.

Och jag har väl för fan inte påstått att du är en idiot?

Jag fattar detta som att jag tillhör gruppen idioter.

Som sagt kommer inte utveckla det mer. Tycker att alla din inlägg borde avslutas med :mattias

\Masonit

Last edited:

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Fyfan va surt Avelin, ring om du ska ut och veva.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Masonit skrev:
Jag fattar detta som att jag tillhör gruppen idioter.

Som sagt kommer inte utveckla det mer. Tycker att alla din inlägg borde avslutas med :mattias

\Masonit

Jag menade inte dig, tro det eller ej. Jag menade att folk som beter sig som idioter ser jag överallt utan att det är bundet till ras.

Och jag vet inte vad jag ska svara på resten. Det vore bättre om du struntar i att ge antydningar överhuvudtaget om du inte tänker utveckla dem.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
HanneZ skrev:
URRninja: Han menar nog att du verkar vara bror duktig, lever du som du lär?

Ja, i så stor utsträckning som jag lyckas genomskåda mina fördomar så gör jag det.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Henken skrev:
Nej, debatten handlar inte om varför de invandrare som begår illdåd gör det. Den handlar om huruvida vi alla är förbrytare, idioter och skändare av blonda flickor eller inte. Dvs om idiotiska generaliseringar och de slutsatser man drar ur dem.

Edit: dessutom är dina kategorier ovan inte ömsesidigt uteslutande. Vad menar du egentligen :va

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Masonit skrev:
Öh, du kan knappast begära att han skall försvara idéer som han uppfattar som inkorrekta eller "fel".

Märkligt inlägg...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...