tate
Hybris
Skall synka förgasarna på en zxr 400 -96a, någon som kan ge mig en förklaring på att hur göra?
tate skrev:Skall synka förgasarna på en zxr 400 -96a, någon som kan ge mig en förklaring på att hur göra?
tate skrev:Skall synka förgasarna på en zxr 400 -96a, någon som kan ge mig en förklaring på att hur göra?
Kawwa skrev:Börja med att skaffa synkroniseringsklockor, den som kan ge dig sådana kan nog förklara. Annars så får du återkomma.
tate skrev:Skall synka förgasarna på en zxr 400 -96a, någon som kan ge mig en förklaring på att hur göra?
Annchua skrev:Tja!
Jag har själv försökt mig på att synka förgasarna på min ZXR400.
Du måste använda dig utac vaccumklockor och veta ca inställningen på skruven när du gör själv.
Jag lämnade in min till verkstad efter många försök att göra detta själv.
Det bli bäst om du låter en verkstad ställa in förgasarna!! Vaccumklockorna kan bli halvdanna om du har otur.
650:- det är det värt!
/AC
Ka11e skrev:650 kr?? På min ninja skulle de gå runt 2000:-
anders65 skrev:På bilden ser ni min synkroniseringsutrustning, fyra plastslangar hopsatta nere med T-stycken. Slangarnas fria ändar kopplas med nipplar (köpta på momentum) till uttagen i insugen. Vätskan är karamellfärg, vatten och sprit. Har läckt ut lite på bilden, nivån skall vara till halva höjden. Funkar bra men är kanske lite för känslig. Man måste vara känslig på handen när man justerar, annars sticker vätskepelaren iväg snabbt. Man kan nog få mindre känsligt om man väljer en annan slangtjocklek.
Kostnad: ca 100-150:- med grejer från biltema (förutom nipplarna).
anders65 skrev:Tyvvär klarar inte telefonen att ta bättre bild, men jag ritade en skiss i paint istället. Egentligen är det grymt enkelt. Fyra plastslangar hopkopplade i ena änden andra änden till vakuumanslutningen.
PacMan skrev:Tackar!
Jag antar att du har kopplat ihop alla 4 slangarna...? I min verkstadshandbok verkar det som man först synkar förgasarna i par, och sedan synkar paren mot varandra.I så fall borde det ju nästan räcka med två, eller till och med en slang som man lixom viker dubbel. ...eller är jag ute på djupt vatten nu?
EDIT: Inte viker, utan monterar i ett "U" på en bräda av nåt slag. Viker man slangen kommer ju ingen olja igenom.
anders65 skrev:Tvåtaktsolja funkar nog fint, sannolikheten är nog mindre att motorn sörplar i sig det pga den högre viskositeten. Vätskepelarna lär nog röra sig långsammare också.
På vilket sätt skulle 2-T olja vara bättre om det kommer in i motorn?
PacMan skrev:Tackar!
Jag antar att du har kopplat ihop alla 4 slangarna...? I min verkstadshandbok verkar det som man först synkar förgasarna i par, och sedan synkar paren mot varandra.I så fall borde det ju nästan räcka med två, eller till och med en slang som man lixom viker dubbel. ...eller är jag ute på djupt vatten nu?
EDIT: Inte viker, utan monterar i ett "U" på en bräda av nåt slag. Viker man slangen kommer ju ingen olja igenom.
anders65 skrev:Tyvvär klarar inte telefonen att ta bättre bild, men jag ritade en skiss i paint istället. Egentligen är det grymt enkelt. Fyra plastslangar hopkopplade i ena änden andra änden till vakuumanslutningen.
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |