förjävligt

spun

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
cbr 125
Aså köp en hoj som passar dig, dom flesta som köper 125 har den(DE) bara "bara" tillfälligt tills större hoj inhandlas.
Cbr är klen och liten (ja har erfarenhet) men är man mindre till växten och inte har 25 kw effekt-s krav och vill att skiten ska hålla så kanske den inte är så fel iallafall :) :tummenupp

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
The red power skrev:
problemet är att jag inte kan köpa hoj förns om 7 månader :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :4skrika

Men då är det ju lungt. Jag säljer min om 7 månader + 11 :hihi

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Att ktm skulle vara bättre än något annat märke är väll ett roligt skämt i sig men nu drar vi på seriösa masken här...

Så vitt jag vet beror det jävligt mycket på vem tidigare ägaren är om man köper begagnat och vad du själv kan om motorer, hur mycket effekt du vill plocka ut och hur mycket du kan tänka dig att lägga ut i rasade delar...

Är det snor lars 18år på lidingö (ja det står en Ferrari och en Mercedes AMG på parkeringen) som säljer sin två år begagnade RS/EXC/GG/Whatever som står där skitig och dan på parkeringen/uppfarten med slitna däck och repor i styrändarna så bör man tänka om...

men om du istället kommer hem till medelsvenson gurra som står där och stolt visar upp sin nypolerade A1 dröm, flashar med kvittot som visar att han servat den med allt vad det innebär så kan man ju ta sig en titt...

CBR'en är mega liten, ser nästan ut som en cykel med motor, visst...
MEN, inte snabb men förbaskat hållbar, honda vågar dela ut 5 års garanti på grejerna...

RS125'an, raka motsatsen förbaskat snabb (se detta i endast ostrypt lätt mc perspektiv) men du får även kanske pilla med den därefter

lätt förklarat ju mer effekt du ska ta ut ju mer sliter det på delarna, 2-takt är väll överlag mer jobb än 4-takt, hur ska DU köra den?

Jag letar febrilt efter RS125, för att den är snyggaste 125an med schyst pulver och jag har en förbundenkärlek till mina verktyg...

PS: Tröttheten börjar ta ut sin rätt när man sitter här och skriver en bok...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
YoMatic skrev:
Ja, och har råd att åka 1 gång i veckan :tummenupp
Menar du att nsr:en drar mycket bensin då elle? Kör han strypt med nsr så drar den ca 0,3 milen och det tycker jag är ganska bra men.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln