förjävligt

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
har en bra fråga. hur mkt drar en Strypt CRM. sen om nån vet vad en ostrypt CRM drar hade jag blivit jätte Gla :banana
min drar nog 1 L milen tror jag.vet inte säkert..
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Kronen skrev:
har en bra fråga. hur mkt drar en Strypt CRM. sen om nån vet vad en ostrypt CRM drar hade jag blivit jätte Gla :banana
min drar nog 1 L milen tror jag.vet inte säkert..

Den drar inte 1l/mil. 0,75-0,85 beroende på hur aktivt du kör...
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tvålen skrev:
Den drar inte 1l/mil. 0,75-0,85 beroende på hur aktivt du kör...
Beroende på hur du kör och hur länge u kör. När jag kör med olika gaspådrag och korta sträckor ligger den på 0,8-litern men kör jag lugnt, och längre så har jag fått ner den på ca 0,3 liter milen. Men då köde jag även ilegal streetracing på en flygbana och drog nästan en kawasaki klx 650 eller vad den heter, inte riktigt men nästan. Så den behöver inte dra mycket.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
Men då köde jag även ilegal streetracing på en flygbana och drog nästan en kawasaki klx 650 eller vad den heter, inte riktigt men nästan. Så den behöver inte dra mycket.

Hangman varning!!!!

föresten min drar runt 0,5 blandad körning i 3 timmar. Övningskörning.

Edit: Anledningen att jag inte tror dig är att farsans vr 1000 -82 axxar bättre 30-150 på femmans växel med passagerare än crmen axxar 0-100
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Lundgren skrev:
Beroende på hur du kör och hur länge u kör. När jag kör med olika gaspådrag och korta sträckor ligger den på 0,8-litern men kör jag lugnt, och längre så har jag fått ner den på ca 0,3 liter milen. Men då köde jag även ilegal streetracing på en flygbana och drog nästan en kawasaki klx 650 eller vad den heter, inte riktigt men nästan. Så den behöver inte dra mycket.

Hahaha.... Snälla...
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tvålen skrev:
Hahaha.... Snälla...
Det var på skämt om ingen förstod det. Det var jag och en polares kompis som testade dem bara. Glömde ett hånflin efteråt. Datorn är dålig på sarkasm. :argpådato Men men....

Edit: Trodde ni skulle förstå det när jag använde uttrycket ilegal....
Aja det var ju inte menat seriöst iaf. :6surkart
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
Det var på skämt om ingen förstod det. Det var jag och en polares kompis som testade dem bara. Glömde ett hånflin efteråt. Datorn är dålig på sarkasm. Men men....

Haha Jag som trode vi hade en ny hangman. :tomten
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
När jag har övningskört med min DT har den dragit ca 0.45 l/mil och då har det varierad körning strypt.
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
Wargen skrev:
När jag har övningskört med min DT har den dragit ca 0.45 l/mil och då har det varierad körning strypt.

Övningskör man är det ju mest fiskörning eftersom den man övningskör med allt som oftast inte är speciellt pigg på gasen. Det är iaf min erfarenhet.
Jag har aldrig kollat och räknat ut hur mycket min drar, men 10 liter går åt ruskigt fort... :gråta
Gissar på litern/mil. Dätt er en rd, pra krejjår. :yoparty
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Trashcan skrev:
Övningskör man är det ju mest fiskörning eftersom den man övningskör med allt som oftast inte är speciellt pigg på gasen. Det är iaf min erfarenhet.
Jag har aldrig kollat och räknat ut hur mycket min drar, men 10 liter går åt ruskigt fort... :gråta
Gissar på litern/mil. Dätt er en rd, pra krejjår. :yoparty


Pjur rejjsing
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Trashcan skrev:
Övningskör man är det ju mest fiskörning eftersom den man övningskör med allt som oftast inte är speciellt pigg på gasen. Det är iaf min erfarenhet.
Jag har aldrig kollat och räknat ut hur mycket min drar, men 10 liter går åt ruskigt fort... :gråta
Gissar på litern/mil. Dätt er en rd, pra krejjår. :yoparty

Ja övningskör me far som gillar o dra till på gasen men jag måste hålla hastigheterna. Dock gillar jag att växla ner några växlar när hastigheten ökar (jag ligger på 6an innan)
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Lundgren skrev:
Menar du att nsr:en drar mycket bensin då elle? Kör han strypt med nsr så drar den ca 0,3 milen och det tycker jag är ganska bra men.

Vad är idén med att köra strypt nsr?Då kan han väl like gjärna köpa en cbr som slipper gå sönder. :confused: :confused: :confused:
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
YoMatic skrev:
Vad är idén med att köra strypt nsr?Då kan han väl like gjärna köpa en cbr som slipper gå sönder. :confused: :confused: :confused:
Han kanske är lång! Och då är verklign inte cbr:en att föredra. Dessutom är nsr:en mycket snyggare och större och ser ut som en hoj. Inget illa men alltså men det är vad jag tycker. Dock känns det lite vettigare med CBR:en för den är ingen värsting och den ser mn att den inte är en stor hoj, men de andra skulle man kunna tro att de är på typ 400 eller 500 cc också är det tvitaktare, men det föredrar jag faktiskt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top