Försäkra sporthoj - Vart???

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu har jag ringt runt och kollat försäkringspremier på R6, Gsxr750 i varierande årsmodeller hos IF, Salus, Trygghansa, Länsförs., ..

Ingen kommer under 1000 balubas / mån, bortsett ett par där hojarna var strypta och "felreggade".

Halvförsäkrning that is!

Jag är (snart) 27, kk sen 125:a och tugnt sen 18/20 (mellankortet där). 10 skadefria år, 30 000 mil i ryggen och jag VÄGRAR betala så mkt.. Då behåller jag SDn och min Bilsport-MC försäkrning för 3 800 / helår.

Är det bara att gilla läget? Eller finns det nåt bolag jag missat som har vettiga premier? Jag kan acceptera nästan vilka villkor som helst, vill mest köra bana men kunna ta fröken på en glasstur.

Så alla ni "proffs".. SuperDuke a´ 3 800:- / helår

eller

Vettigt bolag där man får in en gixxer, Rexxa eller blade modell lite äldre utan att göra en +-0 affär.

Nilzohn

Medlem
Gick med
3 Jul 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000
Jag sitter själv och ringer runt på olika bolag, och kan tipsa dig om några outsiders som åtminstone är billiga för mig. Det är ju ingen garanti att samma bolag ger dig bra priser, men prova följande:

Solid / Sveland 013-131313
Vesta - 077-5750100
Salusansvar - 0200-875020

*extrem*

The Devil
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
hynda 1000rr -08
det är nog bara att gilla läget...:mad: själv så ville länsförsäkringar ha 65 000:- för min r1 o det billigaste jag hittade med låg självrisk var 22700 hos folksam:yoparty

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
SalusAnsvar har hitils gett mig bäst premier utan SMC kurserna, med SMC SH kurs så är Folksam billigast men med höst självrisk.

Du kanske ska tänka om, skita i R maskiner, försäkra en som du har råd med. 'Kolla på http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx

Fyll i alla dina uppgifter, sen kollar du på alla möjliga mc fabrikat, modeller.
Du får fram försäkringskostnaden direkt.

rrrrrooooooligt, jag fick ingen kostand alls på min R6a när jag kollade..

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Hur i helsefyr har du fått superduken försäkrad för 3800:-?

Förtydligande: Kollar jag, för skojs skulle, pris på en KTM SD 2005 får jag, född 1980, en premie på 14000:- för halvförsäkring, inklusive 10% SMC-rabatt.

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du kanske ska tänka om, skita i R maskiner, försäkra en som du har råd med. 'Kolla på http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx

Fyll i alla dina uppgifter, sen kollar du på alla möjliga mc fabrikat, modeller.
Du får fram försäkringskostnaden direkt.

" Då behåller jag SDn och min Bilsport-MC försäkrning för 3 800 / helår. "

:va Hur menar du att jag ska göra?

Bilsport-MC, halvförs. helår.. vagnskada 6k, självrisk 3k.. = 9k / år.. det är biligare att vurpa!

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
SalusAnsvar har hitils gett mig bäst premier utan SMC kurserna, med SMC SH kurs så är Folksam billigast men med höst självrisk.

Salus skulle ha typ 13k /helår för en gixxer 750 -02.. Då har jag 9 tusen att krascha superduken för varje år.. Och jag kör hellre SD egentligen, bara det att jag inte vågat ge stålet för att jag är rädd at sätta första repan, det är ju den som är dyr, och det känns så jävla onödigt.

Till alla er som snackar om att ha råd.. Jag har råd med SDn, jag ser det bara inte som värt att åka bana och tids nog lägga en hoj i helt perfekt nyskick. Jag vill ha en hoj som det inte gör så mkt om den glider lite.. That´s why!

trafikförsäkring is the shit

jag blev av med en hoj som gått 300 mil i fjol.. Stöldförsäkringisthepooh I tells jo

Last edited:

Gabor

Guest
" Då behåller jag SDn och min Bilsport-MC försäkrning för 3 800 / helår. "

:va Hur menar du att jag ska göra?

QUOTE]

Kollade på en Kawa zzr1200, en Suzuki sv 1000, det närmaste en R-sportmaskin som går att försäkra hos Bilsport&Mc, det skillde inte mycket.
Helår/helförs, 4250:-, det tycker jag är ok. :D

En 20 år gamal hoj, typ Kawas gpx 900 R, 1800:- Hel/helår...:tummenupp

Annars är det bara att gilla läget å betala det de kostar hos andra bolag om man vill ha en sporthoj

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Förtydligande: Kollar jag, för skojs skulle, pris på en KTM SD 2005 får jag, född 1980, en premie på 14000:- för halvförsäkring, inklusive 10% SMC-rabatt.

24+ försäkrning

QUOTE]

Kollade på en Kawa zzr1200, en Suzuki sv 1000, det närmaste en R-sportmaskin som går att försäkra hos Bilsport&Mc, det skillde inte mycket.
Helår/helförs, 4250:-, det tycker jag är ok. :D [/QUOTE]

Jo, fast då är ju SuperDuken 1000 ggr vassare på allt..

Blir en Blade vettig hos IF? De har väl märkesförsäkrning?

och lika med Triumph.. När blev de vettiga att köra?

Last edited:

Gabor

Guest
24+ försäkrning

QUOTE]

Helår/helförs, 4250:-, det tycker jag är ok. :D

Jo, fast då är ju SuperDuken 1000 ggr vassare på allt..

Blir en Blade vettig hos IF? De har väl märkesförsäkrning?

och lika med Triumph.. När blev de vettiga att köra?[/QUOTE]

Jag skulle behålla KTM,n, men kolla Märkesförs, det kan löna sig duktigt. Trajan vet jag inte om de har kvar sin, det var tjafs om den för något år sedan.

Jag kör oldschool gixxer för att den ger mig det jag behöver, 20 år gammal burk, å kostar inte ett skit att försäkra. ( 1800:- per år/ hel ).
Jag hatar att göda försäkringsbolag å deras hutlösa premiesättningar.
Men det beror ju på att folk inte kan köra sina hojar å ska krascha dessa var å varannan dag, sen ha en ny hoj direkt bara lite kåpor är skrapade...:gnissla

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
jag pratade just med SalusAnsvar, min premie per mån är 1300:- hel-f/helår. för min R6:a tyckte jag var vettigt ändå iom jag är under 30 år.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
det är nog bara att gilla läget...:mad: själv så ville länsförsäkringar ha 65 000:- för min r1 o det billigaste jag hittade med låg självrisk var 22700 hos folksam:yoparty

Hupp! Jag betalade senast drygt 8.000 hel/hel hos LF (24+ märkesförsäkring), men det är ju en gammal knarr iofs och så bor jag långt från storstan. Och ett sådant pris kan man ju leva med. Kostar ungefär som skatt+försäkring för en vanlig dieselbil...

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag sålde bladen förra året då den kostade mer att äga än den i sitt mekaniskt miserabla skick var värd.. nu börjar jag så smått inse att mitt småländska blod kokar vad jag än funderar på att försäkra, till råga på allt så kostar nu bilen mer i trafik än min blade kostade första året jag ägde den :/

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
67 tusen pistoler för en r6:a -07 är juh som hittat:mad: ... hur fan ska nån ha råd med det? o sen gnäller nån för att man istället ställer hojen på sin mor! o köra på halvförsäkrning är inte o tänka på då behöver man inte ha nån alls o spara pengarna själv.. 23 tusen för halvförsäkrning o då får jag inte en spänn om jag kör ikoll.. så vad är de egentligen jag betalar för i halvförsäkrningen? stöld brand ? för 23 tusen. tjena! hojen står inlåst i ett garage mitt ute i "skogen" så inga förorts snorungar kan kladda på den....:D
Priserna fick jag från en trevlig snubbe på saluansvar.

//linus

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
jag pratade just med SalusAnsvar, min premie per mån är 1300:- hel-f/helår. för min R6:a tyckte jag var vettigt ändå iom jag är under 30 år.

1300 / mån = 15 600 (R6)
320 / mån = 3 850 (SD)

Differens = 11 750:- / år..

Jag kan krascha SDn för 11 750 varje år och gå +-0, och då är SuperDuken mer av allt!!

Hej 2008, hej SuperDuke!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
1300 / mån = 15 600 (R6)
320 / mån = 3 850 (SD)

Differens = 11 750:- / år..

Jag kan krascha SDn för 11 750 varje år och gå +-0, och då är SuperDuken mer av allt!!

Hej 2008, hej SuperDuke!

ja då kanske du har insett SDn är rätta hojjen för just dig :) kul att man kunde hjälpa :)

när jag hade min husaberg SM så gick den på 1500:-/ halv/helår eller 2500:- hel/helår hos Folksam. den var FE reggad men den hade FS stuffen monterat.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
67 tusen pistoler för en r6:a -07 är juh som hittat:mad: ... hur fan ska nån ha råd med det? o sen gnäller nån för att man istället ställer hojen på sin mor! o köra på halvförsäkrning är inte o tänka på då behöver man inte ha nån alls o spara pengarna själv.. 23 tusen för halvförsäkrning o då får jag inte en spänn om jag kör ikoll.. så vad är de egentligen jag betalar för i halvförsäkrningen? stöld brand ? för 23 tusen. tjena! hojen står inlåst i ett garage mitt ute i "skogen" så inga förorts snorungar kan kladda på den....:D
Priserna fick jag från en trevlig snubbe på saluansvar.

//linus

Du har verkligen fattat vad du betalar för och VARFÖR :tummenupp

:rolleyes:

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Folksam gav mig en vettig försäkringspremie.
Fick destom 10% rabbat för jag var medlem i SMC, om du inte har kollat med dem, gör det.
Om de är reggade på lägre kw, spelar det väll ingen roll om du ska köra på bana med den förutom ibland?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA