Försäkra sporthoj - Vart???

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Folksam gav mig en vettig försäkringspremie.

vad är vettiigt enligt dig? Här verkar ju alla tycka att 12 tusen om året ä vettigt.. det är 8k mer än jag betalar idag...

Det är en vecka i Italien med tjejen V31 liksom..

IronMike

Guest
Du kanske ska tänka om, skita i R maskiner, försäkra en som du har råd med. 'Kolla på http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx

Fyll i alla dina uppgifter, sen kollar du på alla möjliga mc fabrikat, modeller.
Du får fram försäkringskostnaden direkt.

Kollar man t ex aprilia så finns rsv mille inte med, däremot rsv touno..är ju typ samma effekt. Undrar om man kan anta att det blir samma premie för millen som på touno? skiljer ju bara lite plast mm på pappret... Isf är det skitbra premie, 8 lax för halv, 13 hel :tummenupp

Som jämförelse kom jag aldrig under 25,000:- för halvförs på R1 2005 hos övriga bolag som jag kika på nyligen...

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Kollar man t ex aprilia så finns rsv mille inte med, däremot rsv touno..är ju typ samma effekt. Undrar om man kan anta att det blir samma premie för millen som på touno? skiljer ju bara lite plast mm på pappret... Isf är det skitbra premie, 8 lax för halv, 13 hel :tummenupp

Som jämförelse kom jag aldrig under 25,000:- för halvförs på R1 2005 hos övriga bolag som jag kika på nyligen...

Bilsport&Mc försäkrar enbart dom hojar som står med i deras listor, så står inte Millen med så försäkrar dom den inte...

Dark_Messenger

Guest
Det är nog bara att gilla läget. De värsta hojarna är sjukt dyra att försäkra. Frågan du bör ställa dig är om du verkligen behöver helförsäkring. Billigaste jag har fått för en nollfemmans retta är dryga 20papp hel/hel. Tror det var folksam eller Lf. Är för snål för det så det lutar åt halv för runt 12 för mig i år. Ang if och deras märkesförsäkringar så är de inte så himla billiga med tanke på deras självrisker. Jag menar vill du uttnyttja vagnskadan vid krasch så är s.r på 25000..

Ta en halv eller trafik och be en bön att du inte klotar. De vassaste/roligaste hojarna är det kriminellt dyra att försäkra, så är det. Har du inte råd behåll duken ett tag till.

EDIT: Klart är att det spelar in hur nytt ditt objekt är och vart du bor.

Leta upp den "äldsta hojen du kan tänka dig", i mitt fall -04/-05 r1. Det blir alltid billigare om du kan gå ner lite i årgångar. Sen är det sjuka påslag på att bo i storstad också. Tack o lov för mig räknas Nyköping som en bondhåla försäkringsmässigt trots att det bara ligger 8 mil från Stockholm.

Last edited:

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
vad är vettiigt enligt dig? Här verkar ju alla tycka att 12 tusen om året ä vettigt.. det är 8k mer än jag betalar idag...

Det är en vecka i Italien med tjejen V31 liksom..

jag pejjar, snart 18 år, hojen är reggad på 25kw. betalar 8000 halvförsäkring/helår
så om du hittar en 25kw hoj, så tror ja att du får den bra mycket billigare än jag

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tvivlar på att de går på att jag gått från Gsxr750 --> R1 --> 950SM --> 990SD --> 25kw..

Men det är klart det är så.. Fast jag vill inte behöva göra så, det känns helt sjukt!

Dark_Messenger

Guest
Jag tvivlar på att de går på att jag gått från Gsxr750 --> R1 --> 950SM --> 990SD --> 25kw..

Men det är klart det är så.. Fast jag vill inte behöva göra så, det känns helt sjukt!

Om du lämnar oärliga uppgifter eller "nyanserar" sanningen riskerar du att bli utan ersättning vid uttnyttjande av försäkring. Är du villig att ta den risken kan du lika gärna skita i hel/halv och ha endast trafik.

Verkar ju idiotiskt att pynta en massa deg för att sedan riskera att bli utan ersättning.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
På min R750 kör jag trafikförs hos T-H och betalar ca 250 kr / mån. Har legat däromkring i flera år (även när jag var under 30)

IronMike

Guest
Bilsport&Mc försäkrar enbart dom hojar som står med i deras listor, så står inte Millen med så försäkrar dom den inte...
Haha jo det gör dom visst, men:

"Hej!

Tack för din prisförfrågan. När det gäller den modellen du valt tecknar vi tyvärr endast trafikförsäkring, bl a på grund av hög skaderisk. En trafikförsäkring kostar 24 700 kr/år.

Med vänlig hälsning
Margareta/Bilsport & Mc Specialförsäkring
Telefon 0470 - 76 59 64"

--

:rofl :3freak ..men tounon kostar 8 halv hos dom.

Nilzohn

Medlem
Gick med
3 Jul 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000
Folksam gav mig en vettig försäkringspremie.
Fick destom 10% rabbat för jag var medlem i SMC, om du inte har kollat med dem, gör det.
Om de är reggade på lägre kw, spelar det väll ingen roll om du ska köra på bana med den förutom ibland?

Tyvärr är det ändrade regler med Folksam SMC fr.o.m i år. Nu gäller det att man gått igenom SMC's fortbildningskurser var tredje år innan man får sina 10%.

Om det enbart gäller nytecknade försäkringar, eller även de äldre, det vet jag inte.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Haha jo det gör dom visst, men:

"Hej!

Tack för din prisförfrågan. När det gäller den modellen du valt tecknar vi tyvärr endast trafikförsäkring, bl a på grund av hög skaderisk. En trafikförsäkring kostar 24 700 kr/år.

Med vänlig hälsning
Margareta/Bilsport & Mc Specialförsäkring
Telefon 0470 - 76 59 64"

--

:rofl :3freak ..men tounon kostar 8 halv hos dom.

Ja, ett försäkringsbolag FÅR inte neka dig att försäkra ett fordon om jag inte minns helt fel... Men dom har all rätt i världen att ge dig en premie på 500 000:-/år om dom vill. Menade att dom inte försäkrar hojen i en vettig prisklass, vilket i princip innebär att dom inte försäkrar den alls.

Dark_Messenger

Guest
länsförsäkringar var absolut bäst för mig, jag betalar bara 13000/år för en helförsäkring på en zx10r -06:a.
det är billigt!!

Du är tjej. Brukar göra en jefla skillnad. Sen spelar ju massa andra faktorer in men visst, 13 slask är billigt. Lyllos..:gnissla

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Jo, fast då är ju SuperDuken 1000 ggr vassare på allt..

Blir en Blade vettig hos IF? De har väl märkesförsäkrning?

och lika med Triumph.. När blev de vettiga att köra?
[/QUOTE]

Det var väll IF som hade vansinnigt höga självriskbelopp.
24år minst för att få teckna Triumph märkesförsäkring i allafall.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Ha båda två och trafika alt kör R hojjen oförsäkrat. (Ett givet tillfälle för alla brorduktig att predika nu)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA