Försäkra sporthoj - Vart???

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Förmodligen tänker dom att det inte händer dem!!! När dom smäller med en bil eller dyligt och skada uppstår på annans egendom kommer trafikförsäkringsföreningen betala för skadan men sen kräver de att den oförsäkrade betalar dem...o de satan de blir inte billigt....pay for life!!!

JSPR

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
DukeII, Aprilia Sportcity
Att köra oförsäkrat är inte så fiffigt..det kan få stora konsekvenser skadestånd b.l.a.
Att köra med trafikförsäkring är nog att föredra och halvförsäkring brukar inte vara så mycket dyrare,helförsäkring däremot kan man räkna hem med egen budget för hojskador o.s.v. ´
Jag krashade en gixxer 750 '98 för några år sen och kunde fixa det för ca.20000kr då köpte jag begagnade prylar och lite nya och fick billig lack av en som jag känner. Inte så farligt med tanke på att jag fick byta ram,framgaffel,framhjul,diversekåpor m.m. dyrast var bromskivorna tror dom gick på 4000kr.

Walert

***DET SOM INTE DÖDAR - DET HÄRDAR***
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Retta-02
utan försäkring är allra billigast

:yoparty kostar inget , kan det bli bättre :tummenupp

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Har du kollat med Vesta? De enda kruxet med dom e att man måste ha två andra försäkringar hos dom för att kunna teckna mc förs. Men dom e billiga. Har en polare med en duc 1098, han pröjsar 6000 pengar hel/hel, sjuuukt billigt.

Kollade med Vesta precis, skulle få ge 7500/hel/helår för 1098an, konstigt billigt:va
Om jag ändå kunnat hålla käften:huvet den är ju såklart felklassad hos dom:mad:
Men skulle gälla detta året, sen snackar vi tredubbling, minst:jisses
Förlåt, jag är så jävla besviken på mig själv nu:gråta

fzsfredde

Pojkar kör bil, MÄN kör hoj
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha fzs 1000
Jag kör trafik på min fzs 1000, jag har hjulen i marken men den dag jag inte har det finns Ebay.com där man kan hitta org kåpor och annat smått och gått till småpengar, sen går mycket att laga!!! Spar ihop en krach kassa och använder du inte den på några år kan du köpa ny hoj :)

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Kollade med Vesta precis, skulle få ge 7500/hel/helår för 1098an, konstigt billigt:va
Om jag ändå kunnat hålla käften:huvet den är ju såklart felklassad hos dom:mad:
Men skulle gälla detta året, sen snackar vi tredubbling, minst:jisses
Förlåt, jag är så jävla besviken på mig själv nu:gråta

Av mig ville de ha 59 tusen, efter att jag nämnt mitt medlemskap i SDK sjönk premien till 16, 1/1. Ändå för dyrt tyckte jag

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Var hittar du de där priserna?
Billigaste jag försäkringen jag hittat för min R1 -99 är 840kr/månad, dvs 10000kr/år, för trafikförsäkring.

/ Andreas

Det var vad de sa till mig på Trygg Hansa. Är 32 år och bor mitt i Sth

8100 kr har jag för mig

En blade är ju bilig hos IF med märkesförsäkringen (ca 7500 kr) om du bor i Sth, lite hög självrisk dock men det tar jag hellre än dyr premie

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
För mig är de IF märkesförsäkring som va billigast 23950 för hel och 15241 för halv...
men jag frågade om självrisken, dom sa att de är 6000 för vagn och 5000 för stöld men jag hade för mig att de skulle va mycke mer...
stämmer de eller???

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
TH ska ha 9700:- hel/hel för min Hayabusa K4 och det tyckte jag var dyrt. Kanske inte är så farligt när man ser vad andra betalar. Nu bor jag iofs i villa på landet och det påverkar förstås en hel del.

Edit: var inne och kollade TH igen och det har nu sjunkit till 8 971 sen jag kollade före jul. Lite märkligt! :va

Jag har folksam och ställer av/på hela tiden!!

Lycka till med det i år. Tror det kostar 50:- varje gång man ställer på.

Last edited:

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Var hittar du de där priserna?
Billigaste jag försäkringen jag hittat för min R1 -99 är 840kr/månad, dvs 10000kr/år, för trafikförsäkring.

/ Andreas

Åter igen! Ring Folksam och fråga efter SMC-försäkringen, tala om att du tänker gå en Sporthojskurs eller Broms och kurvkurs!
Sedan får du höra hur billig din premie blir!:tummenupp

Därefter är det bara att gå in på www.svmc.se och klicka på School och anmäla sig till någon av våra kurser:yoparty

Per

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...