Det där var en mycket intressant fråga! Har du frågat dem? Har de några bra argument? Jag skulle iallafall vilja höra dem. De kanske kryddar på lite extra eftersom de vet att en yngre person utgår ifrån att de betalar mer på försäkringen. Men garageförsäkring? Ifrågasätt för bövelen!! Något för Sverker!
Jag ringde if en gång till och jag fick samma pris, 1800kr per år för endast garageförsäkring. Då frågade jag han om de är någon skillnad i pris beroende på hur gammal man är. Han svarade att det inte spelar någon roll hur gammal man är, det är bara skillnad på var man bor och eventuellt kan man få lite bättre pris om man har mer saker försäkrat.
Då sa jag att min farsa hade fått 750kr per år för samma mc och vi bor på samma område och han har aldrig tecknat någon försäkring hos if tidigare.
Då blev han tyst.. Jag fråga om jag kunde få prata med någon som visste bättre, och det fick jag.
Den andra gubben svara att de går efter åldern på allt som har med fordon att göra och så enkelt är det. Det är samma procent ökning på trafik, vagnskada och garageförsäkring mm.
Förjävligt tycker jag!