försäkring efter förlorat körkort

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
har lyckats med konsstycket att tappat lappen ett par månader efter en fortkörning med bilen och får tillbaka lappen i dagarna, nu misstänker jag att min premie på hojen kommer att bli dyrare trots 20 skadefria år stämmer det, någon måste ju lyckats med samma som jag som kanske vet

Det varierar mellan försäkringsbolagen hur de ser på antal körkortsår. En del ser till det datum du körde upp och andra räknar från och med det datum du fick tillbaka kortet efter att det varit indraget.

Det varierar mellan försäkringsbolagen hur de ser på antal körkortsår. En del ser till det datum du körde upp och andra räknar från och med det datum du fick tillbaka kortet efter att det varit indraget.

har för det mesta kört med länets och de låg väl bäst till då jag kollade förra hösten, nån som vet hur det är med dom

Risken är väl stor att FB bedömer dig som en förhöjd risk eftersom du bevisligen inte håller hastighetsbegränsningarna.

Du tillhör alltså en minoritet i detta kollektiv.:såjaponken

Skulle inte tro att dom kollar belastningregistret när dom tar en försäkring.:tummenupp

Risken är väl stor att FB bedömer dig som en förhöjd risk eftersom du bevisligen inte håller hastighetsbegränsningarna.

Du tillhör alltså en minoritet i detta kollektiv.:såjaponken

Skulle inte tro att dom kollar belastningregistret när dom tar en försäkring.:tummenupp

Gissar du friskt nu:va

ja det blir det, bytte hoj på senhösten så jag har aldrig försäkrat den

Vid nyteckning råkade jag ut för höjd premie på länsförsäkringar pga att de såg mitt körkort som nyutfärdat.

Detta är några år sen, så vet inte ifall de har ändrat policy

Vid nyteckning råkade jag ut för höjd premie på länsförsäkringar pga att de såg mitt körkort som nyutfärdat.

Detta är några år sen, så vet inte ifall de har ändrat policy

ja det är det jag misstänkte att mina 21 år på hoj inte räknas

Har du varit av med kortet två månader eller mindre så kan du bara berätta det för länsför. så räknar dom om men om det var mer än den tiden så går dom efter vad det står hos transportstyr. och då blir det det datumet som du fick tillbakla kortet.

Folksam därimot går enbart på din ålder och inte på kkår.

har du varit av med kortet en månad eller två så får man ju tillbaka det bara, då har man ju inte ett nytaget kort.

FEL !!!!!!!

Det står alltid det datumet hos TS som man fick tillbaka kortet även om det bara var en månad så har dom i sitt register att det är nyutfärdat.

Så fort som man får ansöka om att tillverka ett nytt kort så blir det ett nytt utfördandedatum

FEL !!!!!!!

Det står alltid det datumet hos TS som man fick tillbaka kortet även om det bara var en månad så har dom i sitt register att det är nyutfärdat.

Så fort som man får ansöka om att tillverka ett nytt kort så blir det ett nytt utfördandedatum

Det innebär alltså om jag lägger till ett C i mitt körkort så är det plötsligt nytaget?

Nä, endast vid återtagande av KK från förut Länsstyrelsen eller som nu Transportstyrelsen.

EDIT:
Eller JA, det blir nytt datum, men då bara på den nya behörigheten :tummenupp

Nä, endast vid återtagande av KK från förut Länsstyrelsen eller som nu Transportstyrelsen.

EDIT:
Eller JA, det blir nytt datum, men då bara på den nya behörigheten :tummenupp

:trött Alltså på B men inte A, då bör ju detta inte inverka på MC-försäkringen.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back