ThereseLindberg
Ny medlem
Hejsan
Last edited:
Det är en present till mig, och den ni tror är pojkvän brukar jag kalla pappa.
Jag själv har bara koll på de vanliga - if, trygghansa osv. Därför jag bad om tips av alla er kunniga mc-piojkar. Tackar
Nu är jag förvirrad. Antingen så tänker du köpa en motorcykel till din pappa/pojkvän/brorsa/granne/? Eller så tänker du skenförsäkra den. Om det är en present så föreslår jag att den som får hojen av dig fixar med försäkringen själv. Om du tänker skenförsäkra så föreslår jag att du kollar upp vad försäkringen kostar om den står på dig till att börja med.
Det är rätt skönt att ha en "ärlig" försäkring den dagen man behöver utnyttja den.
Annars kan du ju trafikförsäkra bara och ge fan i att klota eller få den stulen/uppeldad
Den blir svindyr på mig jämnfört med på pappa. Klotar jag har jag i vilket fall kört olovligt fordon iofs då det i praktiken kommer vara ostrypt.
Det tolkar jag som att du antingen kommar att köra omkull varenda gång du kör den, eller inte köra den alls? Du är 18, har A2-kort, hoppas jag, och planerar att köra olagligt, varför då ha någon försäkring öht? Den kommer oavsett inte gälla eftersom du inte har behörighet att framföra det fordon du lånar av din pojkvän (gillar han att bli kallad pappa?), så han betalar bara en massa pengar till ett försäkringsbolag, för en försäkring som är helt meningslös.Den blir svindyr på mig jämnfört med på pappa. Klotar jag har jag i vilket fall kört olovligt fordon iofs då det i praktiken kommer vara ostrypt.
Hur mycket skulle det kosta om den står på dig då? (Lägsta priset)
På svedea skulle helförsäkring på den gå på 5000kr på min far, å då även täcka vid utlåning till mig.
För mig 21k.
Ja jag tyckte ju också att den skulle vara billigare. Ska ringa runt och höra med de olika bolagenFörsäkringsbolaget kommer hitta på allt möjligt skit för att inte täcka kostnader vid eventuell olycka, bara så du vet. Även om det står att den får lånas ut.
Betalar hellre 21K om året för min hoj och får pengar för den när den blir stulen/krashad än betalar inget alls och får nada zipp zero.
Jag har Trygg Hansa som har en på/avställnings försäkring, kostar typ 21K om året hel men iom jag inte har hojen påställd året om blir det bara några tusenlappar då det kostar typ 200kr/månaden avställd. Funkar the shit för mig.
Er6 är väl typ den billigaste hojen att försäkra iom den går under touring?!
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|