Försäkring till er6f?

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
mc sport nog billigast ca. 670 året helförsäkring.. har en benelli 900sie ger 653kr året hel försäkring och 54år---...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Varför ska du ställa hojen på din pojkvän? Han borde ju ringa runt själv, men ska du hjälpa honom med det också så är ju som sagt tipset att ringa till alla försäkringsbolag. Ingen här kommer göra det åt dig, och alla får olika pris, eftersom en mängd olika parametrar spelar in.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Snällt av dig att köpa en så pass dyr present till någon. Om du har tänkt låna den ofta så tänk på att den huvudsakliga brukaren ska vara registrerad ägare om man vill att försäkringen ska gälla som tänkt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skenförsäkring är en dålig idé av anledningar som tagits upp och ältats gång efter annan här på forumet.
Annars kan du kolla Svedea, Bilsport och Mc, folksam, länsförsäkringar, och alla de andra vanliga syndarna. Pris är personberoende så kolla själv.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
FÖR DIN DEL skulle jag kolla med SVEDEA först på internet.
Och sedan köra igenom resten av bolagen för kontroll.
http://www.svedea.se/
http://www.bilsport-mc.com/
det finns ju också "märkesförsäkring"
http://motor.svedea.se/mc/vaara-foe...ar/kawasaki/?gclid=CMOltbyu9bkCFU5f3godxEsAvQ
det enda du behöver är hojens registreringsnummer.
Ring inte runt i första hand. I varje fall jag kollar på bolagens hemsidor. Tror det går fortare.

Exempel Suzuki Hayabusa 2008 som jag kollat under helgen
Svedea, endast trafikförsäkring Hayabusa, men din ER6F lämnar dom pris på !
Gjensidige, trafik 1042kr/mån, Halv 2246kr/mån, Hel 3612 kr/mån
Folksam året runt halv 843kr/mån 10111kr/år , hel 1219kr/ mån 14630 kr/år
Länsförsäkringar smart halv 19099kr/år, hel med 8000kr självrisk 21891kr/ år med 3000kr självrisk 23396kr/år
Trygghansa trafik 14944kr/år halv 24374kr/år hel 36004 kr/år
Suzuki märkesförsäkring trafik 12110kr/år halv 17125kr/år hel 18252kr/år 5000kr självrisk
Folksam bas avställningsbar avställd 419kr/mån, trafik 838kr/mån, halv 1625kr/mån, Hel 2778kr/mån

Så för min del verkar Folksam 14630kr/år som ett bra förslag för en Hayabusa 2008.

För din del gissar jag att SVEDEA eller Kawasaki märkesförsäkring blir bäst.
Men kolla runt på bolagen.

Last edited:

ThereseLindberg

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
06 Honda Cbr
Det är en present till mig, och den ni tror är pojkvän brukar jag kalla pappa.
Jag själv har bara koll på de vanliga - if, trygghansa osv. Därför jag bad om tips av alla er kunniga mc-piojkar. Tackar :)

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Svedea är typ de enda som kommer tillåta dig att köra den om han står som ägare. Du måste välja deras försäkring som heter "säker", annars får den bara lånas ut till make/maka eller någon som är lika gammal som ägaren.

På min ER6:a var Svedea utan tvekan billigast, skulle dock rekommendera att du kollar hur mycket dyrare det blir om du ställer den på dig själv, tror inte det kommer skilja alls mycket.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Nu är jag förvirrad. Antingen så tänker du köpa en motorcykel till din pappa/pojkvän/brorsa/granne/? Eller så tänker du skenförsäkra den. Om det är en present så föreslår jag att den som får hojen av dig fixar med försäkringen själv. Om du tänker skenförsäkra så föreslår jag att du kollar upp vad försäkringen kostar om den står på dig till att börja med.
Det är rätt skönt att ha en "ärlig" försäkring den dagen man behöver utnyttja den.
Annars kan du ju trafikförsäkra bara och ge fan i att klota eller få den stulen/uppeldad

ThereseLindberg

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
06 Honda Cbr
Nu är jag förvirrad. Antingen så tänker du köpa en motorcykel till din pappa/pojkvän/brorsa/granne/? Eller så tänker du skenförsäkra den. Om det är en present så föreslår jag att den som får hojen av dig fixar med försäkringen själv. Om du tänker skenförsäkra så föreslår jag att du kollar upp vad försäkringen kostar om den står på dig till att börja med.
Det är rätt skönt att ha en "ärlig" försäkring den dagen man behöver utnyttja den.
Annars kan du ju trafikförsäkra bara och ge fan i att klota eller få den stulen/uppeldad

Hejsan

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Den blir svindyr på mig jämnfört med på pappa. Klotar jag har jag i vilket fall kört olovligt fordon iofs då det i praktiken kommer vara ostrypt.
Det tolkar jag som att du antingen kommar att köra omkull varenda gång du kör den, eller inte köra den alls? Du är 18, har A2-kort, hoppas jag, och planerar att köra olagligt, varför då ha någon försäkring öht? Den kommer oavsett inte gälla eftersom du inte har behörighet att framföra det fordon du lånar av din pojkvän (gillar han att bli kallad pappa?), så han betalar bara en massa pengar till ett försäkringsbolag, för en försäkring som är helt meningslös.

Så, vilket är bäst, att betala säg 5000kr och få 0kr tillbaka vid en olycka, eller betala säg 10000kr och få allt betalt vid en olycka? Har du sparat ihop pengar så du kan laga hans hoj när du vurpar med den, eller är han snäll och betalar sånt också? Det blir ju svårt att övertyga tex Polisen att det var han som körde, när du ligger blodig bredvid en trasig hoj, och han kommer dit i bil...

Om vi nu bara tittar på premien, det faktum att du kommer åka dit på (grov) olovlig körning mm blir ju en liten extra bonus.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Försäkringsbolaget kommer hitta på allt möjligt skit för att inte täcka kostnader vid eventuell olycka, bara så du vet. Även om det står att den får lånas ut.

Betalar hellre 21K om året för min hoj och får pengar för den när den blir stulen/krashad än betalar inget alls och får nada zipp zero.

Jag har Trygg Hansa som har en på/avställnings försäkring, kostar typ 21K om året hel men iom jag inte har hojen påställd året om blir det bara några tusenlappar då det kostar typ 200kr/månaden avställd. Funkar the shit för mig.

Er6 är väl typ den billigaste hojen att försäkra iom den går under touring?!

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
På svedea skulle helförsäkring på den gå på 5000kr på min far, å då även täcka vid utlåning till mig.
För mig 21k.

Är det deras "säker" eller vad den heter?
Hade den på min (mammas) ER6 och den gällde när jag klotade.
Mamma körde aldrig den hojen ens men det sket Svedea i tydligen, jag klarade mig billigt iaf, ~3k för helförsäkring betalade jag..
Mamma var då 42.

ThereseLindberg

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
06 Honda Cbr
Försäkringsbolaget kommer hitta på allt möjligt skit för att inte täcka kostnader vid eventuell olycka, bara så du vet. Även om det står att den får lånas ut.

Betalar hellre 21K om året för min hoj och får pengar för den när den blir stulen/krashad än betalar inget alls och får nada zipp zero.

Jag har Trygg Hansa som har en på/avställnings försäkring, kostar typ 21K om året hel men iom jag inte har hojen påställd året om blir det bara några tusenlappar då det kostar typ 200kr/månaden avställd. Funkar the shit för mig.

Er6 är väl typ den billigaste hojen att försäkra iom den går under touring?!
Ja jag tyckte ju också att den skulle vara billigare. Ska ringa runt och höra med de olika bolagen

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha