team toker
Gudomlig sporthojare
Och visst bilsport försäkrar iofs inte särskilt sportiga hojar. Så har man en räjser är dom ju ute ur bilden direkt ändå
det gör dom vist.. dom ville trafikförs min kawa zx12r kostnad 25000 kr om året
Och visst bilsport försäkrar iofs inte särskilt sportiga hojar. Så har man en räjser är dom ju ute ur bilden direkt ändå
Se tidigare inlägg av mig i den här tråden angående just Skandia och deras syn på sponsring. Om du lyckas få ur dem vad ordet sponsring betyder för dem så vill jag gärna veta.Enda undantaget är vid sponsring (inkomst av tävlandet, vilket få av oss har uppnått )
Se tidigare inlägg av mig i den här tråden angående just Skandia och deras syn på sponsring. Om du lyckas få ur dem vad ordet sponsring betyder för dem så vill jag gärna veta.
Sponsring kan ju vara alltifrån rena pengar och rabatter till att man får produkter gratis. Hade jag en Skandia OFF skulle jag kolla upp detta väldigt noga.
Skall man tro rykten, så är även försäkringsskyddet under SMC-körningar i fara nu, eftersom försäkringsbolagen tycker att det kraschas för mycket på SMC- körningar. Någon som vet mer?
Jag vett - det är koll på läget.
Och, det kan jag ha´når vi tillsammans crashar mindre!
Med dagens sociala nätverk, bloggar, Google osv är det inte alltför svårt att ta reda på om någon förare blivit "sponsrad" av någon eller inte.Jag ställer mig frågande till hur något som skattemyndigheten inte vet om någonsin kan komma upp till ytan. Om greven ger dig rabatt på fotpinnar, hur i h-vete skall dom någonsin få veta det?
Med dagens sociala nätverk, bloggar, Google osv är det inte alltför svårt att ta reda på om någon förare blivit "sponsrad" av någon eller inte.
Jag fick tex lite rabatt på min hoj mot att jag har lite dekaler på den, är det spons? Jag får rabatt på en del butiker mot att jag har deras dekaler på hojen, är det spons? Osv osv osv.
Under alla år jag kört med SMC brukar det vara 1-3 st som kör av banan vid varje tillfälle. Det jag tror försäkringsbolagen insett är att det finns deltagare som utnyttjar det faktumet att försäkringen gäller genom att tänja på gränserna mer än nödvändigt. Många deltagare har kraschat mer än en gång under SMCs övningar genom åren. Att krascha sig snabb genom att tänja på gränserna är inget nytt fenomen, men att göra det på andra försäkringsdeltagares bekostad känns inte vidare solidariskt.
Det vore tråkigt om försäkringsbolagen river överenskommelsen med SMC. I synnerhet för deltagarna, men även för SMC. Alla förlorar på det. Försvinner försäkringsskyddet kommer nog folk att boka vanliga bandagar hos andra arrangörer. Kostnaden är ofta betydligt lägre. De kommer inte att få samma feedback, men det kanske är av underordnad betydelse för dem.
Jag ställer mig frågande till hur något som skattemyndigheten inte vet om någonsin kan komma upp till ytan. Om greven ger dig rabatt på fotpinnar, hur i h-vete skall dom någonsin få veta det? Kör du företag kan det ju finnas i bokföringen, men kan dom begära ut den?
Skattemyndigheten skulle kunna veta om det är så att sponsorn är ordentlig och har bokfört transaktionen, vilket egentligen skall göras. Spons i form av tex fotpinnar är eg. inte spons utan barter. Sponsring är kontanta medel.
Ja, rabatter bokförs väl inte? Det är ju en rabatt...
Det är samtidigt bra att man utreder om trafikförsäkringen skall gälla på bana eller ej. Blir svaret ett nej. Då vet alla inblandade att oförsäkrad och försäkrad kan blandas. Det innebär att grupperna kan indelas helt efter hastighet och körskicklighet på bandagar.
Skall trafikförsäkringen gälla. Då måste riktlinjer ställas upp som gäller alla arangörer t.ex att bankörningen skall innehålla någon form av utbildning.
Att kontrollera att tidtagning inte sker är idag helt omöjligt med dagens tillgång på laptimers eller snälla kompisar som gärna hjälper till.
Rätt använd så kan även en laptimer / gärna med GPS vara användbar i SMC s högre steg. Det krävs bara att informationen analyseras tillsammans med instruktören. Kan instruktören då visa att ett "smartare " körsätt leder till bättre resultat. Då är mycket vunnit.
Så om jag får gratis däck av Greven är det inte sponsring?Nej, sponsring är en inkomst.
Jag har precis kollat med LF där jag har min olycksfallsförsäkring och den täcker alla sporter med undantag för kampsporter med sparkar och/eller slag - blev förvånad men bara att tacka o ta emot
Absolut. Men din olycksfallsförsäkring täcker inte skador på hojen. Endast "personlig skyddsutrustning" - I bästa fall alltså hjälm, stövlar och ställ.
Hade ett samtal om den för ett tag sen med en hästtjej som haft otur och sadeln (en sadel kan kosta som en hel mc-utr) blev lite mosad och dan. Där ansågs det initialt att sadeln var hästens tillbehör och således skulle gå på djurförsäkringen, inte hennes olycksfall.
Finns en viss logik i det.. Vet inte hur det gick sen, men det ger en bild av vad man förvänta sig gällande ersättning av hoj, kläder, tillbehör osv om man kraschar. I ditt fall skulle jag se det som att du har en bra invaliditetsersättning om du skrotar DIG, men hojen får du stå för själv.
Hur fungerar det om jag skrotar någon annan?
Kan man bli betalningsskyldig för dennes invaliditet?
Både ja och nej.Hur fungerar det om jag skrotar någon annan?
Kan man bli betalningsskyldig för dennes invaliditet?
Kör en Google Translate
Edit: JAG vett - Det är köll lagret.
Och, kan man rusa ha'når vi, tillsammans crashar mindre!
Rätta mig gärna om jag har fel... men då är det skriftligt villkor som gäller, inte vad du "hört från polaren" eller vad en kundmottagare "kan ha sagt i telefon".
- Hojens trafikförsäkring täcker din och andras personskador samt skyddsutrustning om din hoj är inblandad i olyckan. Detta är oavsett arrangör, men bara så länge det inte är befinner sig licensförare på banan.
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |