Försäkringar ;-)

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Ringde och kollade upp vad en SuperDUke skulle kosta, 47000 helåret på folksam :D dom kan ju få tro det..

Sen ringde jag även nått annat sketbolag, 140.000 året...
Undra om dom har krängt en enda försäkring...

elwik

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Hoj
85, Yamaha Fz750
länsförsäkringar ville ha 10,000+ helår för min fz750 -85 men bilsport MC tar 1400kr helår classic försäkring. Sen har jag inte kollat på nått annat bolag då det kan va lite onödigt. Antar att det blir nån dyr försäkring om jag bygger om den till SF som jag planerar.

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Tennant eller vad de heter skulle ha 197.000/år (inkl 10% internetrabatt) för min R6 -00. Nytt rekord?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Tennant eller vad de heter skulle ha 197.000/år (inkl 10% internetrabatt) för min R6 -00. Nytt rekord?

Nope, får 310k utav tennant på min hoj om den inte står i garage. Ringt och försökt få dom att skicka offerten tre ggr. men den dyker aldrig upp? :va

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Kolla bilsport och mc, th och folksam skulle ha ca 15000 för halv/hel av mig och jag betalar 6300 halv/hel på bilsport

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Eftersom de inte har rätt att neka dig att teckna en trafikförsäkring så är det deras sätt att meddela att de egentligen inte vill försäkra din sporthoj.

Det låter konstigt då "BILSPORT och MC" sa åt mig att de inte försäkrade min "typ" av hoj (GSXR1000 K7)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det låter konstigt då "BILSPORT och MC" sa åt mig att de inte försäkrade min "typ" av hoj (GSXR1000 K7)

Då frågade du efter halv eller helförsäkring, dom trafikförsäkrar även din hoj.

(sen kanske dom tar 500 000:- helåret, ej avställningsbar, för att ingen ska vilja trafikförsäkra där, men det är ju det hela tråden handlar om)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Då frågade du efter halv eller helförsäkring, dom trafikförsäkrar även din hoj.

(sen kanske dom tar 500 000:- helåret, ej avställningsbar, för att ingen ska vilja trafikförsäkra där, men det är ju det hela tråden handlar om)

Det var iallafall svaret jag fick....ett strikt nej oavsett trafik/halv lr hel. Så hänvisade dom mig till annat bolag. Kanske var killes första dag på jobbet =P

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
hehe fick 140.000 helåret för Super duken från dom = aka cp!
:va

Det är väl inte cp, DOM VILL INTE försäkra hojen, men är skyldiga att minst trafikförsäkra om du som kund vill det, alltså lämmnar dom en offert som dom är säkra på att ingen accepterar, så slipper dom.

Enkelt och inget att uppröras över

Skulle du fråga mig om jag ville diska åt dig så skulle jag säga visst, men jag vill ha en miljon för att göra det, troligtvis slipper jag, men för en miljon skulle jag göra det...

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
haha jag har i och för sig bara en 125a som jag får betala 2275 kr helår/helförsäkring med stöld, brand, skada på fordon mm så skaffa er en 125a istället för era tunga hojar jag förstår att dom är mycket coolare och går snabbare men min gör sina 180 och det räcker gått och väl för mig som 17 årng :D jag har en aprilia rs 125 års 01 om någon är nyfiken som är tillsalu nu:
annonser

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
så klart att jag förstår det :) ironi ville bara jävlas lite med priset :tuttar har en tung hoj själv också men får ju inte köra den pga min ålder :huvet men men haha kommer igen snart hahha

Last edited:

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
IF, helt klart. Inga dumma helårsförsäkringar och ett hyfsat pris. Speciellt på deras märkesförsälkringar. Salus Ansvar är väl hyfsat billiga med?

Länsförsäkringar har galna priser. Jag har allt hos dom, bil, lägenhet, olycksfall o.s.v men ska byta p.g.a deras hutlösa mc försäkringar.

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ingen för stunden..
Jag blev ganska nöjd med min försäkring på superduken (en -05) på bilsport & mc. Fick 3017kr halv/hel och 6474 på hel/hel vilket var ganska avgörande nu när man handlade hoj igen =)

Z1000range

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2007
I småland i mitten och lite till vänster!
Hoj
Z1000 -07 med apelsinsmak
Nån som kan föreslå en billig försäkring till en R1-07a? Billigaste jag hittat är på länsförsäkringar, men då är det en åretruntförsäkring och kostar 17000, de har ju även en 24+ försäkring men då ska man ha haft a-kortet i 5 år och jag har bara haft det i 2, tacksam för alla förslag och tips!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0