Försäkringsbolag på mässan?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som försäkringstjänsteman blev jag naturligtvis nyfiken på detta nya bolag. Bad dem om en offert. Idag kom den:

26 500 kr/år... på endast trafikförsäkring på min R1a 2002a... :D

(31 år och bor i SKOGEN)

Verkar ju för övrigt vara ett väldigt... hmm ja... ostabilt företag utan fungerande system då de inte ens har en offertfunktion på deras hemsida, och det tog 4-5 dagar nånting för dem att få fram en premie åt mig.

Oj vad bittert det där lät, att det inte funkar att få offert på hemsidan ser inte jag som någon nackdel, dom försäkringsbolag som har den möjligheten lämmnar ändå alltid ett annat pris om man ringer, och ringer man inte så får man en överraskning.

Vad jobbar du åt för bolag, du kan ju lämmna offerter till dom i tråden här som har kollat sina hojar, är du billigare än någon av dom så grattis!

Sen att kolla en R1 när dom själva säger att dom inte vill ta den, det är klart att dom erbjuder en trafik till en kostnad ingen vill ta då, så gör alla bolag...
 

swespeed

jaha joho
Gick med
22 May 2006
Ort
stockholm
Hoj
KTM RC 8
Som försäkringstjänsteman blev jag naturligtvis nyfiken på detta nya bolag. Bad dem om en offert. Idag kom den:

26 500 kr/år... på endast trafikförsäkring på min R1a 2002a...


same same...... KTM RC8 -09 alltså inga kåphojar...:arsele
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Grattis.

Du betalar mindre för en helförsäkring än vad Folksam vill ha för min hoj även om den står avställd och garageförsäkrad ett år. :huvet

Börjar kännas som att det är dags att lägga ner det här med sporthoj för gatbruk och skaffa nåt annat helt enkelt..

Eller... Testa att byta till en annan modell än dom som är högrepresenterade i statistiken olyckor/stölder (dvs flest sålda hojar som R1/R6)

En idé... Är det nån som vet om det går att försäkra hojen i övriga Europa, med EU och allt? Vet att det gick på dyra skotrar förut att försäkra i England, tex... Nån som försökt/kollat upp det?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Eller... Testa att byta till en annan modell än dom som är högrepresenterade i statistiken olyckor/stölder (dvs flest sålda hojar som R1/R6)

Ja, jag är medveten om vad premien beror på.. är mest sur på mig själv för att jag har den hoj jag har när min gamla Hornet 600 var minst lika rolig på gatan.. (men kostade ett par hundralappat att försäkra) för banåkningen så ska jag ju ha nåt kåpförsett såklart.. :tummenupp
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Grattis.

Du betalar mindre för en helförsäkring än vad Folksam vill ha för min hoj även om den står avställd och garageförsäkrad ett år. :huvet

Börjar kännas som att det är dags att lägga ner det här med sporthoj för gatbruk och skaffa nåt annat helt enkelt..

Yamaha FZ1-s kan jag isf varmt rekommendera. Samma motor som sitter i gamla R1'an, riktigt gott om krut i den ska du veta.

4077 för hel är ju en dröm.
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Kan ju vara bra att läsa deras självrisker också. Hittade det här:

Stöld** 2 000 kr / 10 000 kr

**Den högre självrisken gäller för motorcykel av fabrikat Harley Davidson och KTM som har försäkring Säker, Säkrare och Säkrast.


Hmm nästan en tredjedel av min ktms värde i självrisk vid stöld... ja det låter ju rimligt.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Yamaha FZ1-s kan jag isf varmt rekommendera. Samma motor som sitter i gamla R1'an, riktigt gott om krut i den ska du veta.

4077 för hel är ju en dröm.

Fy fan va billigt och 150 kusar hmm en fz1s kanske inte är så fel. Bra pris kompis nån?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kan ju vara bra att läsa deras självrisker också. Hittade det här:

Stöld** 2 000 kr / 10 000 kr

**Den högre självrisken gäller för motorcykel av fabrikat Harley Davidson och KTM som har försäkring Säker, Säkrare och Säkrast.


Hmm nästan en tredjedel av min ktms värde i självrisk vid stöld... ja det låter ju rimligt.

Finns väl lite för många KTM ägare som kört halvförsäkrat då det krävs så hårt kraschande för att helförsäkring skall avra lönt. När de sedan totalskrotade så råkade cykeln försvinna....
 

retyu

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
enånger
Hoj
dorsoduro -09
sänkte min försäkring på bmw k1200r sport från 6600 till 5500
hade bilsport&mc innan
:)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Fick min offert idag, och den var postiv! 2000kr lägre än hos bilsport & mc!! Men hur fan ska jag nu göra? Den jag har gäller ju ett helt år, måste jag byta ägare för att bryta den försäkring jag har??
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Fick min offert idag, och den var postiv! 2000kr lägre än hos bilsport & mc!! Men hur fan ska jag nu göra? Den jag har gäller ju ett helt år, måste jag byta ägare för att bryta den försäkring jag har??

Ja. Läs villkoren för din försäkring.
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Hayabusan är dom inte heller intreserad av att försäkra , fick denna offert

Vi kan enbart erbjuda dig en trafikförsäkring på en Suzuki GSX 1300 R Hayabusa av årsmodell 2008. Försäkringen är en årsförsäkring och kostar 26 500 kr/år. Premien är säsongsvarierad
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Verkar inte som att så många vet om följande.

Ett FB för enligt lag inte neka er en försäkrning, däremot får de ju sätta en skyhög premie för att "mota" bort er.
 

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
z750 orange
Jag är också lite förvånad över att folk fortfarande reagerar på dyra trafikförsäkringspremier på sporthojar, är inte det allmänt kännt att det är det enda sättet för försäkringsbolag att slippa ta hojen?
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Verkar inte som att så många vet om följande.

Ett FB för enligt lag inte neka er en försäkrning, däremot får de ju sätta en skyhög premie för att "mota" bort er.

Eller inte erbjuda försäkring för vissa modeller, vilket man gör om man säger att man inte försäkrar vissa modeller.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag kollade upp min Ducati S2R 800 -06 och det skulle kosta 4305:- ink SMC-rabbat för "säkrast" vilket är ca 1000:- billigare än Bilsport & Mc:s 30+.

Nivån "säkrare" skulle kosta 4818:- ink SMC-rabatt.

Svedea har helt klart konkurrenskraftiga priser och kommer att bli en svår konkurrent till Bilsport & Mc.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top