Försäkringsbolag på mässan?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog kontakt med detta försäkringsbolag. Min KTM skulle kosta runt 14 000 om året. :brinnerup

BilsportMC tar halva priset...

Förvånar mig inte, Svedea har särskild krav angående förvaring av KTM och HD, Sveriges mest ofta försvunna hojar? Kan de vara så bra? Eller så lättstulna? Eller så lättsålda?
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Fick min offert idag på min ducce multitasking.

Har idag Bilsport, de tar 6037:- hel/hel när jag tecknar ny (fyllde 30 för ett par veckor sedan och bor i småstad).

Svedea vill ha 4612 för hel/hel och 4873 vid helXL/hel. Detta är för alternativet säkrast vilket passar mig bäst då jag låser in min hoj och inte vill låna ut den (bra att ha något att skylla på) annat än till min fru.

Alternativet "Säkrare" som verkar vara jämförbart med Bilsport är några hundralappar billigare än densamme.
Alternativet "Säker" kostar dryga tiotusen men är ganska ointressant då jag låser in och kör med rätt kläder osv osv... Bra pris ändå iofs.

Självriskerna verkar vettigare än Bilsport också men måste kolla ingående någon annan dag utan en starköl i kroppen. :öl

Som det ser ut nu kommer det nog bli ett byte till sommaren, då det är dags för nyteckning av försäkringen.
 

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Ort
Crap City!
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj
Min nya bulle var 4000 billigare hos svedala än B&MC, det skulle kosta 900 spänn för att låna ut den. MT'n blev 1500 dyrare :).. Det lönar sig att kolla.
Frågade om bandagar, SMC övningar osv, SMC var inga konstigheter. Vid körning med alla andra arrangörer vill de att man ringer innan så de kan göra en bedömning från fall till fall.

Plus i kanten för den trevliga damen i kundtjänsten :)
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
Betalar 2700 halv/helår på folksam för thundercat 600 -98.

Fick en offert som innefattade enbart trafikförsäkring:
Försäkringen är en årsförsäkring och kostar 26 500 kr/år.

Måste blivit något riktigt strul på avdelningen.

Det är ju en dödsmaskin!!! :yoparty
 

Försten

Jag kan inte dö - jag har livförsäkring!
Gick med
8 Mar 2010
Ort
S-malm
Hoj
CB1R Röd + Rasad Husa650FS
Intressant att jag då fick en offert på 26500, enbart trafik, för min CB1000RA-09.... Undrar lite hur dom tänkte där :va

Kan vara idè att kolla om det dær... måste nog blivit någon missuppfittning. Typ blandat ihop CB med CBR... Jag fick offert på 3000kr/år lægre æn med BilsportMC.
 

vongen

Villkor : stödhjul
Gick med
17 Nov 2008
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-01 -05, Suzuki Bandit N600 -99 SÅLD
Blev nästan en tusing billigare på mt:n för mig :)
Var ju i stort sett samma villkor som på bilsport.

Edit förutom att ingen utanför familjen får köra mc:n
 
Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
zx9r 01 var billigare än på folksam, valde säkrast och fick ett årspris på ca 4800:- eftersom jag var över 30 försäkrade de den trots att det var en sportbåge!

Duke2an var 2-3 hundra billigare än bilsport&mc men bättre självrisk men ändå hög.

Skall byta till sommaren när det är dags att ställa på ninjan.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Tog kontakt med detta försäkringsbolag. Min KTM skulle kosta runt 14 000 om året. :brinnerup

BilsportMC tar halva priset...

7papp för en 640! Jag betalade bara 2500:- eller något har jag för mig när jag körde 640.
Tror det var Folksam eller något.
Nej, det var nog Bilsport ändå.
 

Den Preben

ödmjuk vinner
Gick med
8 Mar 2003
Ort
vollsjö
Hoj
säta eks tållv ärr
zx9r 01 var billigare än på folksam, valde säkrast och fick ett årspris på ca 4800:- eftersom jag var över 30 försäkrade de den trots att det var en sportbåge!

Duke2an var 2-3 hundra billigare än bilsport&mc men bättre självrisk men ändå hög.

Skall byta till sommaren när det är dags att ställa på ninjan.

Är 33 o ringde på min tl1000r o fick svaret att den endast kunde trafikas hos dom :gnissla
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
Precis så va de... Ja mailade direkt efter och frågade om dom inte hade blandat ihop dessa... Å de hade de ju :tummenupp
Nya premien blev väl knappt 2000 mindre/år jämfört med vad jag har nu, men frågan e ju om man vågar ha dom som bolag när dom inte vet nåt om va de e för hoj man vill försäkra :D

Kan vara idè att kolla om det dær... måste nog blivit någon missuppfittning. Typ blandat ihop CB med CBR... Jag fick offert på 3000kr/år lægre æn med BilsportMC.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top